2009-10-29, 22:19
Medlem
På tal om spelmotorn så hoppas jag att de inför samma motor som används i Uncharted-spelen. Det hade varit coolt, det.
2009-10-29, 22:21
Bannlyst
Bilden ser ut att komma från något Twin Peaks-liknande landskap:

http://thumbnails.cbsig.net/CBS_Production_Entertainment/702/852/ETWIN136TITLE_640x480.jpg

Det hade varit ganska spännande, ett GTA som inte utspelar sig i storstadsmiljö, utan ute på vischan, med flera mindre städer istället. Är ändå en väldigt stor del av USA som lämnats helt outforskad förutom litegranna i GTA:SA.

Hoppas åtminstone på något riktigt revolutionerande, att hela tiden hålla sig kring stadslivet börjar kännas lite uttjatat snart, särskilt sen dom i princip nådde perfektionism i GTA:IV.
2009-10-29, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av red_general
Nej redan i Mars kommer det inte, dom har ju precis lanserat TBGT. Dom kommer mjölka det ett tag. Däremot får vi kanske reda på titeln eller liknande, en första screenshot.
Det står ju Mars på bilden, sen har jag hört vissa rykten om det skall komma ut runt Mars nästa år.
2009-10-29, 22:28
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Det står ju Mars på bilden, sen har jag hört vissa rykten om det skall komma ut runt Mars nästa år.
Tror snarare på Mars 2011 elr 2012, tror vi får vänta ett tag..
2009-10-29, 22:31
Medlem
Insignificunts avatar
Ja, jag håller fan med, det vore underbart med ett GTA på landet med ett par knytpunkter som var större. Något säger mig dock att så inte kommer ske. Men det är helt klart så att det som fattades i GTAIV var ett sådant landskap och jag misstänker att det inte var någon slump.

Men, jag tror att det kommer komma ett GTAIV vice city nu. Och därefter ett GTAIV San andreas som kommer inkludera öppna landskap och sannolikt bli det största, och nästa stora förändring kommer inte komma förrän GTA V, vilket alltså inte kommer att komma nu, så rubriken är nog felsatt.

Konceptet att inte ändra nummret förrän de fullständigt gör om motorn känns vinnande, och jag ser inget skäl att förändra det. Jag skulle även bli förvånad om de gjorde om motorn helt till nästa, då det knappast är nödvändigt imo. Förfining och puts räcker mer än väl.
2009-10-29, 22:34
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Tror snarare på Mars 2011 elr 2012, tror vi får vänta ett tag..

Helt säker på att nästa hela del kommer att komma innan 2012. Eller inte helt säker men relativt.
2009-10-29, 22:38
Medlem
The-Johans avatar
om man tänker på vilken ordning dom har haft på städerna i spelen så tror jag att man kommer att va i vice city eller en helt ny stad i nästa spel
2009-10-29, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
om man tänker på vilken ordning dom har haft på städerna i spelen så tror jag att man kommer att va i vice city eller en helt ny stad i nästa spel

Jag tror inte att dom är så jävla tråkiga att dom går efter någon bestämd turordning gällandes städer...
2009-10-29, 22:45
Medlem
..FAN..s avatar
Hoppas på London, elr en bladning av olika städer i Europa.. lite som i SA.

Gissar att Grand Theft Auto: Europa släpps den 6 maj 2011!
2009-10-29, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Hoppas på London, elr en bladning av olika städer i Europa.. lite som i SA.

Gissar att Grand Theft Auto: Europa släpps den 6 maj 2011!
Eller 6 Mars

Vill att det ska vara som SA helklart, gärna med många easter eggs också.
Och lite sådär 90 talets gangster stil.
Grand Theft Auto: San Andreas 2 hade varit riktigt awesome.

Kan tillägga att tråden handlar om vilket GTA som helst som kommer ut efter GTA IV och EFLC (Inte nästa GTA IV del om det kommer någon), och förstås skall det vara nästa konsol och PC GTA.
2009-10-29, 22:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag vill ha San Andreas med fysikmotorn från fyran.

Samma här, eller att dom gör en ny delstat som är uppbyggd på samma sätt med städer och med landsvägar och byar o sjöar mellan. Sen måste man kunna köpa hus och lägenheter överallt i spelet. GTA IV kom som en hård pungspark efter fantastiska SA
2009-10-29, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Samma här, eller att dom gör en ny delstat som är uppbyggd på samma sätt med städer och med landsvägar och byar o sjöar mellan. Sen måste man kunna köpa hus och lägenheter överallt i spelet. GTA IV kom som en hård pungspark efter fantastiska SA
SA var mer mysigt, mysigare värld, färggladare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in