2013-09-12, 13:06
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Tyckte faktiskt att det kunde bli sjukt irriterande att knuffa undan folk bara för att man var ute och gick, förstörde realismen lite jag eftersökte när man gick på trottoaren och helt plötsligt puttar ner 4st på gatan för att man stötte till dem. Bara dumt

Håller med.
2013-09-12, 13:20
Medlem
Lite positivt nu efter allt negativt

Det verkar vara bra fps, kolla på videon när han krockar in i väggen, inte en enda lagg trots hastigheten och allt!
2013-09-12, 13:50
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag tror inte detta har postats i tråden tidigare, men här är lite information gällande prologen till spelet, samt lite information som man har samlat på sig från spelsessionen;

Information gällande vilka sorters poliser det finns:

Grand Theft Auto V: Theme Song:

2013-09-12, 14:05
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER

Påminner mycket om San Andreas om den nu är den rätta.
2013-09-12, 14:08
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Felfri logik där. Så du menar att bara för att bilkrascherna inte ser verkliga ut så betyder det i dina ögon även att det inte går att förstöra bilarna?

Det går f.ö. att slå personer:

Som jag sa tidigare; den osynliga väggen finns även i Grand Theft Auto IV om du går tillräckligt långsamt. För att knuffa omkull någon räckte det med att du stod tillräckligt nära personen och slog mot den. Istället för att karaktären slår så knuffar han istället.

Sluta bete er som ett gäng 8-åringar som inte vill smaka på något ni aldrig ens hört talas om tidigare. Ge spelet en ärlig chans. Om det sedan finns något där ni inte gillar; kom med konstruktiv kritik istället för att bara gnälla för det leder ändå ingenstans.

Fel logik där. Jag menade vad jag skrev. Jag menar att det inte ska bli som i tsdu 2, då det verkar som att 200 knyck i en vägg inte resulterar i mer än en motorhuv som flyger av. Tror din logik faller på att du antar vad jag menar så betyder det i dina ögon att spelet ska bli försenat och inte komma till xbox 360 längre?
2013-09-12, 14:10
Medlem
Citat:
Jag tror inte detta har postats i tråden tidigare, men här är lite information gällande prologen till spelet, samt lite information som man har samlat på sig från spelsessionen;

Information gällande vilka sorters poliser det finns:

Låter riktigt schysst!! Tycker det gnälls för mycket på kartan den kommer vara enorm när man väl börjar lira. Både staden och countryside är gigantiska.
2013-09-12, 14:12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Fel logik där. Jag menade vad jag skrev. Jag menar att det inte ska bli som i tsdu 2, då det verkar som att 200 knyck i en vägg inte resulterar i mer än en motorhuv som flyger av. Tror din logik faller på att du antar vad jag menar så betyder det i dina ögon att spelet ska bli försenat och inte komma till xbox 360 längre?
Nu hänger jag inte riktigt med längre, så jag väljer att inte kommentera gällande logiken.

Fysiken på bilkrocken är mer eller mindre identisk med den i Grand Theft Auto IV, så jag förstår inte varför du är så upprörd:
http://www.youtube.com/watch?v=8ayvWYbKpU4
http://imgur.com/a/Ax23u#1

Att implementera en mer realistisk fysik på bl.a. bilkrockar är förmodligen otroligt krävande för ~7 år gammal hårdvara.
2013-09-12, 14:15
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte riktigt med längre, så jag väljer att inte kommentera gällande logiken.

Fysiken på bilkrocken är mer eller mindre identisk med den i Grand Theft Auto IV, så jag förstår inte varför du är så upprörd:
http://www.youtube.com/watch?v=8ayvWYbKpU4
http://imgur.com/a/Ax23u#1

Att implementera en mer realistisk fysik på bl.a. bilkrockar är förmodligen otroligt krävande för ~7 år gammal hårdvara.
Ja, när ska folk inse att det handlar om prioriteringar. Det går inte att trolla med 7 år gammal hårdvara.
2013-09-12, 14:17
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleninja81
Låter riktigt schysst!! Tycker det gnälls för mycket på kartan den kommer vara enorm när man väl börjar lira. Både staden och countryside är gigantiska.

Håller med, först blir alla hypade så inni h-vete, sedan ska det sågas vid fotknölarna när kartan + gameplay läkt ut, kom igen, spelet har inte ens släppts ännu! men jag kan redan nu lova att GTA IV inte har en chans jämfört med detta mästervärk
2013-09-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Håller med, först blir alla hypade så inni h-vete, sedan ska det sågas vid fotknölarna när kartan + gameplay läkt ut, kom igen, spelet har inte ens släppts ännu! men jag kan redan nu lova att GTA IV inte har en chans jämfört med detta mästervärk

Precis!! Detta spel kommer knäcka allt som tidigare gjorts!!
2013-09-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jag vet inte hur legit jämförelsen är men här har ni det.
Postad på reddit

Skyrim compared to Gta V

Jag har aldrig spelat Skyrim men ni som har gjort det. Hur stort var det?
Hur vet du att den här jämnförelsen är sann? Skyrim är stoooooooort
2013-09-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trig
Hur vet du att den här jämnförelsen är sann? Skyrim är stoooooooort
Ingen kan veta.

http://i.imgur.com/YfIMgnD.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto