Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Jag hoppas verkligen att V kommer att vara iaf lite alldagligt, inte typ tryck på ''A'' för att ta på sig byxor och ''Y'' att knäppa skjortan osv, men typ lite familje liv iaf.
Jag kan hålla med så länge det inte utvecklar sig till en del av spelet som blir ett störelsemoment tex att man måste umgås med familjen för att "hålla uppe humöret" så att säga.
Men vad jag vill minnas är att delen från Gta IV där man måste hålla kontakten med sina kompisar/familj för att inte förlora dem är nu inte något som kommer att finnas med i Gta V, kompisar och familj kommer inte att ringa en stup i kvarten och fråga om man tex vill gå och bowla, skönt
+ att med tanke på vilken relation Michael har till sin familj så känns det inte så troligt att de kommer ha speciellt mycket gemensamt under spelets gång
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det här har jag efterlyst i tidigare inlägg. Jag tycker de ska ta efter RDR och Max Payne 3. En pistol, eller typ en mini-uzi kan man ju ha innanför kavajen, byxlinningen eller i ett axelhölster. Samma med knivar och kanske granater. Men större vapen, typ baseballträn, batonger, svärd, gevär osv skulle jag gilla om man hängde på ryggen eller liknande. Är väl ingen jättegrej egentligen, men jag tror det skulle bidra till en mer realistisk upplevelse. Är ju lite märkligt att man helt obekymrat kan få plats med raketgevär, automatkarbin, baseballträ, pistoler och granater bakfickan i de andra spelen hehe.
Jag skulle väldigt gärna vilja se att de kör en liknande grej i Gta V, att man lägger upp större vapen som man har equippat på ryggen, dock så vill jag ju gärna fortfarande ha kvar möjligheten att ha flera vapen på mig
I Gta IV körde jag ofta så att jag sköt slut på all ammo till alla vapen för att sedan endast köpa två vapen som jag hade med mig, på det sättet blev det inte fullt så overkligt
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Fattar inte heller det här med byte mellan karaktärerna. Tänk om jag är uppe på toppen av Mt. Chilliad med Trevor sen vill jag kolla vad som händer i ghettot och glider runt med Franklin ett tag, sen byter jag tillbaks till Trevor som då alltså inte är kvar på toppen av berget? Han kan vara på andra sidan kartan med en helt annan outfit och vara mitt i en eldstrid?
Känns tyvärr som att det kommer sluta med att man bara glider runt med en gubbe iaf.
Det är ju sagt att man inte kommer att kunna byta från en karaktär till en annan om den man spelar som för stunden är tex under vattnet, i en eldstrid eller har polisen efter sig, borde det inte vara samma villkor med dom karaktärer man inte spelar som då just för att inte risker att dom dör?
I senaste demon så sa de ju att de fick se hur Trevor vaknade upp med massa döda människor omkring sig etc men jag känner mig fortfarande väldigt tveksam till att just det faktiskt var uppgjort endast för pressens skull, tror inte att det kommer att ske när man spelar själv, men det får man väl se
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Hoppas det, annars lär det bli den 19e.
Varför tror du det?
Så som jag har förstått det så kommer det att släppas den 17 i hela världen...
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Kommer ni att köpa det i affären eller från Playstore (PS3) ?
Webbhallen lär väl ha nattöppet

Jag kommer förmodligen att förhandsboka det någon månad innan, om jag inte gör det så kommer jag att köpa det i butik dagen efter släppet eller nåt
Citat:
Ursprungligen postat av LFsViba
Att kunna tatuera sig skulle väll finnas med?
Japp, det är bekräftat enligt den nya informationen, dock kommer tatueringarna att vara anpassade efter karaktärernas personligheter och utseende om jag har fattat det rätt dvs du kommer inte att kunna tatuera vad som helst på vem som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Aa tänkte också på det, om det är så att dom förflyttas automatiskt under freeroam blir det nog att bara hänga med 1, tråkigt. Fast nu kom jag ju på om man nu tar alla gubbar och sätter dom i samma bil och samlar ihop max antal stjärnor efter sig och bara switchar mellan dom med slow-mo o hela köret, det kommer fan bli värsta actionfilmen!
Frågan är ju om det kommer att funka i och med att Rockstar har sagt att man inte kommer att kunna byta från en karaktär till en annan om den man spelar med tex är efterlyst...