Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag tvivlar på att ändringen skulle vara så grov och plötslig.
Samma sekund som man byter från Franklin t.ex så skulle jag tro att Frank söker automatiskt sig till en bil för att bara köra runt tills du har växlat tillbaka.
Kan såklart göra andra saker som se på tv eller käkar vid ett korvstånd men inte skulle jag tro att dom själv skulle hamna i en eldstrid eller byta kläder.
Du tror väl inte på allvar att karaktärerna kommer "leva" på var sin del utav kartan samtidigt. Skulle ta alldeles för mycket kraft om spelet var tvungen att generera tre ställen utav spelet samtidigt, framförallt när två utav dessa inte ens syns eller spelar någon roll för spelaren.
Förmodligen så kommer man hamna i slumpmässiga, men ändå bestämda situationer när man ändrar karaktär. Där varje karaktär har sina egna unika ställen att dyka upp på. I förhandsvisningen Rockstar visade så vaknade Trevor upp bredvid massa lik när man bytte till honom. Detta är då en situation utav ett okänd antal som man kan hamna i när man byter till Trevor. Varje karaktär har ett gäng "spawnpunkter" och när man byter karaktär så hamnar man på en slumpvis vald spawnpunkt. Det hela gör att det känns som att karaktärerna lever sina liv i bakgrunden, men så är ju inte fallet såklart.
Sen så tror jag att om man byter karaktär och sedan snabbt tillbaka till samma igen så kommer man vara på samma ställe. Man behöver nog lämna snubben ensamt ett visst antal minuter innan han dyker på ett annat ställe.
Trött och seg, hoppas ni förstår vad jag försöker förklara.