2013-05-05, 20:59
Medlem
albrt99s avatar
Som det ser ut nu så tror jag att det kommer ut samtidigt i hela världen..

http://www.vgreleases.com/ps3/releasedate-243261.aspx inte direkt den säkraste källan men ändå ...
2013-05-05, 21:05
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Kanske inte men irriterande om man hittat ett skönt plan och tagit sig till en härligt plats och sen byter man tillbaka så är gubben på ett helt annat ställe.
Du behöver nog inte oroa dig för mycket på detta.
Och om du bara kollar in snabbt hos Michael så har nog inte Frank kommit så långt bort när du kommer tillbaks
2013-05-05, 21:21
Medlem
Reggaemans avatar
Haha, jag har en känsla av att jag till en början kommer att växla enormt mycket mellan karaktärerna bara för att se vad de har för sig
2013-05-05, 21:26
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Samma här hämtar alltid mina spel i stockholms butiken.

Är det bara jag som är riktigt sugen på en fet Collectors Edition? Kan lägga ut 1500 om den är tillräckligt episk.

IV hade en väldigt dåligt CE så den sket jag i
Det skulle vara kul att se en orange overall och/eller en mask i Collector's Edition blandat med lite annat smått och gott.
2013-05-05, 21:55
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Kanske inte men irriterande om man hittat ett skönt plan och tagit sig till en härligt plats och sen byter man tillbaka så är gubben på ett helt annat ställe.
Själv tycker jag tvärtom, att det hade varit tråkigt om t ex Trevor inte hade varit på något annat ställe när man byter tillbaka.
2013-05-05, 22:05
Medlem
Schnauzers avatar
Vadå det brukar släppas 2 dagar senare i EU? Release är ju 17:e, inte så mycket snack om saken...

Och är det bara jag som är lite förvånad över att Reggaeman tänkt vänta med att köpa spelet tills dagen efter release?

Och den här snubben: http://www.gtaspot.com/wp-content/uploads/five-brand-new-gta-v-artwork-04.jpg
Läste någonstans att det var Trevors paranoida granne.
2013-05-05, 22:08
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Samma här hämtar alltid mina spel i stockholms butiken.

Är det bara jag som är riktigt sugen på en fet Collectors Edition? Kan lägga ut 1500 om den är tillräckligt episk.

IV hade en väldigt dåligt CE så den sket jag i

Jag hade utan tvekan kunnat ge både ett och två tusen för en riktigt fet CE. Det är så sällan jag köper spel, så jag slår gärna på stort och köper något lite extra när jag väl gör det.
GTA V är ett spel jag gärna betalar lite extra för att sponsra.
2013-05-05, 22:19
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Vadå det brukar släppas 2 dagar senare i EU? Release är ju 17:e, inte så mycket snack om saken...

Och är det bara jag som är lite förvånad över att Reggaeman tänkt vänta med att köpa spelet tills dagen efter release?

Och den här snubben: http://www.gtaspot.com/wp-content/uploads/five-brand-new-gta-v-artwork-04.jpg
Läste någonstans att det var Trevors paranoida granne.

Jag säger inte att Rockstar brukar göra så, kommer inte ihåg när det gäller IV. Men överlag brukar spel släppas 2 dagar senare i EU.
2013-05-05, 22:22
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Jag säger inte att Rockstar brukar göra så, kommer inte ihåg när det gäller IV. Men överlag brukar spel släppas 2 dagar senare i EU.
Konsol-versionen för GTA IV släpptes den 29:e April i både USA och Europa.
PC-versionen för GTA IV släpptes den 2:a December i USA och 3:e December i Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV
2013-05-05, 22:25
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag tvivlar på att ändringen skulle vara så grov och plötslig.
Samma sekund som man byter från Franklin t.ex så skulle jag tro att Frank söker automatiskt sig till en bil för att bara köra runt tills du har växlat tillbaka.
Kan såklart göra andra saker som se på tv eller käkar vid ett korvstånd men inte skulle jag tro att dom själv skulle hamna i en eldstrid eller byta kläder.

Du tror väl inte på allvar att karaktärerna kommer "leva" på var sin del utav kartan samtidigt. Skulle ta alldeles för mycket kraft om spelet var tvungen att generera tre ställen utav spelet samtidigt, framförallt när två utav dessa inte ens syns eller spelar någon roll för spelaren.

Förmodligen så kommer man hamna i slumpmässiga, men ändå bestämda situationer när man ändrar karaktär. Där varje karaktär har sina egna unika ställen att dyka upp på. I förhandsvisningen Rockstar visade så vaknade Trevor upp bredvid massa lik när man bytte till honom. Detta är då en situation utav ett okänd antal som man kan hamna i när man byter till Trevor. Varje karaktär har ett gäng "spawnpunkter" och när man byter karaktär så hamnar man på en slumpvis vald spawnpunkt. Det hela gör att det känns som att karaktärerna lever sina liv i bakgrunden, men så är ju inte fallet såklart.

Sen så tror jag att om man byter karaktär och sedan snabbt tillbaka till samma igen så kommer man vara på samma ställe. Man behöver nog lämna snubben ensamt ett visst antal minuter innan han dyker på ett annat ställe.

Trött och seg, hoppas ni förstår vad jag försöker förklara.
2013-05-05, 22:26
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Konsol-versionen för GTA IV släpptes den 29:e April i både USA och Europa.
PC-versionen för GTA IV släpptes den 2:a December i USA och 3:e December i Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV

Tack, jag tror iof själv att det kommer samtidigt. Men kollar du på t.ex. NHL serien så kommer den 2 dagar för i USA.
2013-05-05, 22:32
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Minns du på vilket sätt Rockstar presenterade dessa funktioner som inte kom med i slutprodukten?
Film, bilder?

Hade vart intressant att se nu i efterhand

Ojojoj, nej tyvär. Tror det var någon svensk speltidning där det stod om det mesta det året spelet skulle släppas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in