2009-09-07, 14:38
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Jag vet inte riktigt om jag håller med om det sista. Eller visst var det viktigt att det var Therese han skulle döda för henne (för det var henne hon hade bestämt) men innan hon bestämde det tror det kunde ha blivit vem som helst egentligen. Nu hade Therese oturen att bli utvald pga av att hon var poppis och råkade pussa lite på Tim.

Egentligen har vi inget i Fupen som talar om hur urvalet av offer går till, vilka konversationer som föregick, vilka tankar som låg till grund.
Citera
2009-09-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Egentligen har vi inget i Fupen som talar om hur urvalet av offer går till, vilka konversationer som föregick, vilka tankar som låg till grund.

Nej, och det kommer nog bli svårt att få fram då Tims och Toves historier är skilda om hur det först kommer på tal.

Men det jag menar är att jag inte tror dödandet av just Therese var det viktiga i Toves liv. Jag tror inte ens Tove vet hur det skulle ha varit om situationen såg annorlunda ut än vad det nu gjorde (Tex om Tim inte varit otrogen, eller om han hade kysst tex Olivia istället).
Citera
2009-09-07, 15:48
Bannlyst
Citat:
Nej, och det kommer nog bli svårt att få fram då Tims och Toves historier är skilda om hur det först kommer på tal.

Men det jag menar är att jag inte tror dödandet av just Therese var det viktiga i Toves liv. Jag tror inte ens Tove vet hur det skulle ha varit om situationen såg annorlunda ut än vad det nu gjorde (Tex om Tim inte varit otrogen, eller om han hade kysst tex Olivia istället).

Gordon hade också anknytning till Therese och på det Tims kyss och att hon var populär och alltid glad. Så nog var det Therese som skulle dö.

Christine Shürrer dödade två små barn och försökte döda deras mamma, hon hade inte heller visat för någon att hon ville döda dem eller att hon ens nånsin tänkte på dem. Så att andra ska ha vetat om hatet för att det ska finnas är ju inte alltid fallet.
Citera
2009-09-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Gordon hade också anknytning till Therese och på det Tims kyss och att hon var populär och alltid glad. Så nog var det Therese som skulle dö.

Christine Shürrer dödade två små barn och försökte döda deras mamma, hon hade inte heller visat för någon att hon ville döda dem eller att hon ens nånsin tänkte på dem. Så att andra ska ha vetat om hatet för att det ska finnas är ju inte alltid fallet.

Jag tror i alla fall inte det var Therese det handlade om, utan Tim.
Citera
2009-09-07, 17:22
Medlem
Är dom frisläppta ännu .... ?
Citera
2009-09-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är dom frisläppta ännu .... ?
Nej, rättegången avslutas imorgon.
Citera
2009-09-07, 21:12
Medlem
Citat:
Nej, rättegången avslutas imorgon.

Nää den 9:e september var det va? Har jag för mig jag har hört iallafall...
Citera
2009-09-07, 21:56
Medlem
Ursäkta mitt extrema okunnande, men blir TL och TV frisläppta i väntan på domen?
Citera
2009-09-07, 22:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratuit
Ursäkta mitt extrema okunnande, men blir TL och TV frisläppta i väntan på domen?
Det avgör rätten, men det känns väl inte så troligt vid ett sådant här grovt brott.

De kan släppas när som helst innan domen kommer, om rätten kommer fram till att de ska frikännas. Då ska de släppas direkt.
De kan också släppas omgående om de bara beräknas få någon sorts skyddstillsyn eller annat lindrigt straff.
Sedan får man ändå vänta på domen som kommer det datum som rätten meddelat.
Citera
2009-09-07, 22:23
Medlem
Okej tack för svaret!

(Med TL ute i friheten lär man inte sova gott... )
Citera
2009-09-07, 22:29
Medlem
Det har inte diskuterats så mycket, men jag undrar hur relationen mellan Tim och hans föräldrar kommer att bli/har blivit. Är nog fan inte lätt att kunna acceptera att ens 16-årige son har mördat. Snacka om att hela livet förändras drastiskt på nån sekund. Dom är det ju extremt synd om också. Vilket det inte är om Tim.
Citera
2009-09-07, 22:37
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Det har inte diskuterats så mycket, men jag undrar hur relationen mellan Tim och hans föräldrar kommer att bli/har blivit. Är nog fan inte lätt att kunna acceptera att ens 16-årige son har mördat. Snacka om att hela livet förändras drastiskt på nån sekund. Dom är det ju extremt synd om också. Vilket det inte är om Tim.

Ja, vilken vansinnig tragedi.
Jag tror att föräldrarna kommer stå vid Tims sida både under strafftiden och när han blir fri. Han lär behöva mycket stöttning och de kommer göra allt de kan för att få honom återanpassad till ett normalt liv. Jag tror också att de bryter kontakten med Tove...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in