2009-06-11, 22:53
Medlem
EcstasyOfGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Finns ingen annan TL i Sverige född samma år..i såna fall skyddad identitet.
TL's bild är nedplockad på lagets hemsida och alla andra lagspelares bild finns kvar...varför skulle man annars göra en sån sak?

för att hon har slutat i laget kanske?
Citera
Medlem
flasknegers avatar
Ska försöka gräva lite om tove, personlighet osv. Eftersom jag själv spelar handboll borde inte det vara så jävla svårt. Ska höra med alla jag känner som spelar i spårvägen, återkommer.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Nu vill ju jag inte vara det känslokalla svinet här, men jag tycker det är för mycket daltande med gärningsmännen i media ("han älskar fotboll, hon har MVG i allt" osv). Jag menar, de har faktiskt mördat en person, och det verkar i dagsläget inte som att det var i stundens hetta heller, utan de här ungdomarna verkar ha planerat att döda en jämnårig klasskamrat. Ganska jäkla sjukt oavsett hur gammal du är, skulle jag säga.
Det kan också finnas en annan anledning till att tidningarna skriver som de gör angående dessa två misstänkta.

Det förefaller vara två socialt välanpassade tonåringar. Åtminstone hon (han vet jag inte) har toppbetyg i skolan. Han är en sportig typ. Han har tidigare bloggat om utlandsresor. De ser båda två ut att tillhöra medelklassen, minst.
Om jag får vara lite rakt på sak - det hade inte varit fullt lika uppseendeväckande/osannolikt/otroligt om det hade handlat om tre ungdomar från socialgrupp tre. Som kanske har dåliga hemförhållanden där det förekommer missbruk t.ex.

Förstår du min tankegång?
Att massmedia kanske skriver som de gör av denna anledning?

Detta är mina egna funderingar.
Jag har ingen aning om hur massmedia har resonerat.
Citera
2009-06-11, 22:55
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Tycker det är dåligt att hänga ut dom misstänktas namn och bilder här. Även om jag inte står för vad dom har gjort mot Therese så ska ju dessa någon gång försöka komma tillbaka till livet och då är det väl inte så bra om dom blir igenkända precis överallt. Dom är bara 15-16år, hade ju vart en hel annan sak om det hade varit en 40årig man som mördade Therese. Men nu är dom som gjort detta nästan fortfarande bara barn och posta bilder av dom så folk kan uttrycka sitt hat mot dom är bara dåligt. Tycker folk som säger att dom borde få ett långt o hemskt straff kan flytta till USA om dom vill ha ett sådant rättväsende här i Sverige också där känslor styr det hela. Dom ska få sitt straff för vad dom har gjort, inte 10 år extra för att dom har krossat Therese familj hjärta.

Det är mord det handlar om, inte snatteri. De har tagit livet av en människa, därför ser jag inget fel i att vi hänger ut mördarna. Det är precis så det ska gå till. Bara barn snacket håller inte, det är inte 4-åringar vi pratar om, utan ungdomar i 15-16 års åldern, i den åldern bör man ha lite vett i skallen.
Att en del svenska medborgare tycker att det borde införas hårdare straff för ungdomsbrottslingar, tycker jag låter sunt. En person som begått ett mord blir inte rehabiliterad på 3-4 år, det krävs mer.

Om de fälls kommer de komma bra mycket lindrigare undan, mot vad en ung kille och tjej i 23-24 års åldern hade gjort, så jag tycker du ska knipa igen din patetiska käft och sluta dalta och tycka synd om dessa två avskum.
Citera
2009-06-11, 22:59
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
fast vid en del punkter går faktiskt gränsen.. ex, när de publicerade bilder på obduktion från Arbogamorden, har inte sett dem men tycker det är väldigt respektlöst gjort av bildpubliceraren...
Det där är ett vanligt missförstånd. Det handlade om spridning av en offentlig förundersökning på flera tusen sidor. Däri INGICK bilder, och pressen spred denna felaktiga uppfattning.
Citera
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Li
Håller med dig fullständigt Det var anledningen till att undertecknad tittade på deras matcher om han hade vägarna förbi

Ang. modern så har jag funderat i samma banor! Är det nån som kollat upp Facebook, jobb, ledare för lag etc?

Men för helvete, lämna familjen ifred! Tänk dig in i hennes situation. För en vecka sen var hon en stolt morsa vars dotter som skulle sluta nian med toppbetyg. Nu har allting rasat, dottern har ingen framtid kvar. Förrövarnas föräldrar måste vara lika bedrövade som offrets.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är mord det handlar om, inte snatteri. De har tagit livet av en människa, därför ser jag inget fel i att vi hänger ut mördarna. Det är precis så det ska gå till. Bara barn snacket håller inte, det är inte 4-åringar vi pratar om, utan ungdomar i 15-16 års åldern, i den åldern bör man ha lite vett i skallen.
Att en del svenska medborgare tycker att det borde införas hårdare straff för ungdomsbrottslingar, tycker jag låter sunt. En person som begått ett mord blir inte rehabiliterad på 3-4 år, det krävs mer.

Om de fälls kommer de komma bra mycket lindrigare undan, mot vad en ung kille och tjej i 23-24 års åldern hade gjort, så jag tycker du ska knipa igen din patetiska käft och sluta dalta och tycka synd om dessa två avskum.

Var sa jag någonstans att jag tycker synd om dom? I mitt första inlägg sa jag att jag stod inte för vad dom hade gjort mot Therese. Men ändå nu menar jag att dom är såpass unga och går bara i skolan fortfarande. Dom har knappt få leva och veta hur hårt det kan vara ibland. Om du tycker att en tonåring ska dömmas som en vuxen, tyck det då men jag tycker att dom ska också få en chans i livet ändå om dom gjort nått sånt här hemskt som dom gjort
Citera
2009-06-11, 23:00
Medlem
larra123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Jag är inte beredd att hålla med. En person jag känner torskade med 0.3 promille dagen efter. Det motsvarar en stor stark under västen om man precis tagit den. I de flesta länder är den promillen laglig och en vuxen man känner inte någon påverkan. När min generation tog körkort låg gränsen i Sverige på 0.5 promille. Den gränsen var mer rimlig, då börjar ju fyllan märkas.

Min polare blev av med körkortet 8 månader och åkte på 28.000 kr i böter. Inget uppsåt, inget brottsoffer, ingen skada skedd. Själv anser jag inte att han begick något brott överhuvudtaget. En person som avsiktligt sparkar ut tänderna på nån, får vad jag vet betydligt lägre straff.

Ursäkta, fortfarande OT.

Vill bara hoppa in och säga en sista sak.

Han som körde ihjäl den här personen fick inte ens böta 28.000 kr, drygt 20000 i skadestånd till föräldrarna som de skulle dela på. Ska sägas att han inte var påverkad av något. Om du åker 10 km förfort på en 70 väg får du böta 5000.
Asså det är ungefär som försäkringskassan, du kan få 10000 för ett ärr hur lätt som helst, sen när du har gjort illa något som du blir lidande av för livet då kan du få lägre pga olika orsaker och scenarier som försäkringskassan hittar på för att betala ut så lite som möjligt.

Undra hur mycket pengar Rojo's föräldrar kommer och få? Ska vi gissa på 6000-7000 kanske om de har tur förstås.
Citera
2009-06-11, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Tycker det är dåligt att hänga ut dom misstänktas namn och bilder här. Även om jag inte står för vad dom har gjort mot Therese så ska ju dessa någon gång försöka komma tillbaka till livet och då är det väl inte så bra om dom blir igenkända precis överallt. Dom är bara 15-16år, hade ju vart en hel annan sak om det hade varit en 40årig man som mördade Therese. Men nu är dom som gjort detta nästan fortfarande bara barn och posta bilder av dom så folk kan uttrycka sitt hat mot dom är bara dåligt. Tycker folk som säger att dom borde få ett långt o hemskt straff kan flytta till USA om dom vill ha ett sådant rättväsende här i Sverige också där känslor styr det hela. Dom ska få sitt straff för vad dom har gjort, inte 10 år extra för att dom har krossat Therese familj hjärta.

För min del borde dom få mördare inbränt på pannan.
Citera
2009-06-11, 23:03
Medlem
Mr.Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Finns ingen annan TL i Sverige född samma år..i såna fall skyddad identitet.
TL's bild är nedplockad på lagets hemsida och alla andra lagspelares bild finns kvar...varför skulle man annars göra en sån sak?
Då kan vi nog fastställa att personen i fråga faktiskt är TL?

Hittade ett Pixbox konto där hon finns med på några bilder:
http://www.pixbox.se/usr_show_id116549_page0_order1.html

Ex. på TL bilder:
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129209.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129444.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129523.html (Hon med telefonen, är osäker på denna dock)
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129696.html (Porr)
Citera
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kan också finnas en annan anledning till att tidningarna skriver som de gör angående dessa två misstänkta.

Det förefaller vara två socialt välanpassade tonåringar. Åtminstone hon (han vet jag inte) har toppbetyg i skolan. Han är en sportig typ. Han har tidigare bloggat om utlandsresor. De ser båda två ut att tillhöra medelklassen, minst.
Om jag får vara lite rakt på sak - det hade inte varit fullt lika uppseendeväckande/osannolikt/otroligt om det hade handlat om tre ungdomar från socialgrupp tre. Som kanske har dåliga hemförhållanden där det förekommer missbruk t.ex.

Förstår du min tankegång?
Att massmedia kanske skriver som de gör av denna anledning?

Detta är mina egna funderingar.
Jag har ingen aning om hur massmedia har resonerat.

Jämför Mia Eriksson. Hade boken Gömda sålt ett enda exemplar om den innehållit sanningen?
Citera
Medlem
Catzeleins avatar
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.larissa.se%2Fsparet93 %2Fbildspel%2Fbeach08%2F40.jpg

100 % T*ve
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in