2009-06-11, 23:12
Medlem
Eve68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larra123
Du kan gärna ta den med om du vill

Jag kanske tar den andra på T?
Citera
2009-06-11, 23:12
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Tycker det är dåligt att hänga ut dom misstänktas namn och bilder här. Även om jag inte står för vad dom har gjort mot Therese så ska ju dessa någon gång försöka komma tillbaka till livet och då är det väl inte så bra om dom blir igenkända precis överallt. Dom är bara 15-16år, hade ju vart en hel annan sak om det hade varit en 40årig man som mördade Therese.

Såna här åsikter blir jag illamående av att läsa. På vilket sätt sätt förtjänar man att "komma tillbaka till livet" när man uppsåtligen berövat någon annan livet? Är det värre att bli mördad av en 40-åring än av en 16-åring? Sedan, en 16-åring är inget spädbarn. Det är inte som att man får sin vuxna personlighet, intellekt och moral i posten på 18-årsdagen.
Citera
2009-06-11, 23:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tror inte att hon med telefonen är TL.
På de övriga bilderna är TL lite rundare i ansiktet.

Tror som du, Blomvattnare.

Det är bättre med helfigursbilderna. Jag börjar kunna hennes päronformade kropp, de relativt kraftiga och lätt kobenta benen, samt hennes allmänna kortväxthet (162 cm).

Lite annat: Är det sant att den första rubriken till Expressen-Britta Svenssons krönika i dagens Expressen löd:

"Vad vill den lilla filuren under häktesfilten egentligen?"

och att den senare ändrades till:

"Vad drev den lilla figuren under häktesfilten?"

Någon som vet?

http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1602478/britta-svensson-vad-drev-den-lilla-figuren-under-haktesfilten
Citera
2009-06-11, 23:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyOfGold
är inte TL hon som har vit tröja och nåt rosa linne?( på den bilden han/hon trodde det var hon med telefonen)
Jo, det skulle det kunna vara.
Citera
2009-06-11, 23:18
Medlem
wonderlands avatar
Vad spelade Tim i för lag? Enbart korplag inom fotboll verkade det som..han sysslade ju med innebandy också. Visst var det så? Någon som vet laget?
Citera
2009-06-11, 23:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden

Lite annat: Är det sant att den första rubriken till Expressen-Britta Svenssons krönika i dagens Expressen löd:

Någon som vet?

http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1602478/britta-svensson-vad-drev-den-lilla-figuren-under-haktesfilten
Jag såg artikeln ganska tidigt, har inget minne av att det har stått filuren istället för figuren.
Jag är givetvis inte säker...
Citera
2009-06-11, 23:22
Medlem
Eve68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tror som du, Blomvattnare.

Det är bättre med helfigursbilderna. Jag börjar kunna hennes päronformade kropp, de relativt kraftiga och lätt kobenta benen, samt hennes allmänna kortväxthet (162 cm).

Någon som vet?

Har inte den blekaste, men reagerade på detta: "Hon höll filten kvar, rörde sig inte när häktingsbeskedet kom"

Herr (?) T hade iaf hulkat till när sanningen kom som ett slag i magen på honom. Hur kan man sitta utan reaktion?
Ja, chock förstås.. men då hade detta kommit totalt utifrån det blå. Och vad hade hon väntat sig? En kopp choklad?
Citera
2009-06-11, 23:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Jomenvisst, det är ju klassfrågan som är grejen. Medelsvensson köper storyn därför att de/vi tänker "detta kunde varit jag/min dotter, etc". Man får inte samma medkänsla om det handlar om WT.
Ja, då är vi inne på samma linje. Kanske inte bara hur Medelsvensson tänker, utan även hur vi tänker?

Jag tänker så i alla fall. TV och TL verkar inte komma från dåliga hemförhållanden. Vad har då gått så snett att de anser sig kunna göra så här? Har de haft det för bra? Har de fått signaler om att de kan göra lite som de vill för att de är så duktiga på det de gör?

Har deras föräldrar stöttat dem i alla väder, till och med när deras barn har gjort några dumheter, så att de till slut har fått för sig att de kan komma undan med vad som helst? Att det är deras rätt? Att inget och ingen kan komma åt dem?
Citera
2009-06-11, 23:26
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tror inte att hon med telefonen är TL.
På de övriga bilderna är TL lite rundare i ansiktet.

TL är även med på de andra cup-bilderna...hon är mörkhårig bl.a.

Arboga-bilderna var inte trevliga...kommer inte finnas några obduktionsbilder denna gång, blir sekretess på det.
Citera
2009-06-11, 23:31
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godzilla32
Tack för det.

Verkar som om Tove varit lite mer "intelligent" än andra fjortis-tjejjer på något sätt ändå, som fattat att man inte måste synas och bekräftas på detta nät hela tiden, för att accepteras eller vara populär, med upplagda sjäv-mobil-bilder, "dagens outfit" etc etc. Och det kan hon ju dra nytta av nu, när inte ens FB lyckas hitta nån riktigt bra bild på henne. Hon skulle ju faktiskt nu kunna gå på Drottninggatan utan att nån skulle fatta något. Däremot om TRJ hade varit mördaren, hade hon ju inte längre kunnat visa sig nånstans, t.ex om hon var på flykt. Finns ju ungefär 1132 för många bilder på nätet på henne för det. Medans Tove har i princip 0.
Kan det vara så illa att Tove även planerade det? Hon tog bort alla bilder och annan personlig information från nätet.
Citera
2009-06-11, 23:32
Medlem
Mongoluddsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Vad spelade Tim i för lag? Enbart korplag inom fotboll verkade det som..han sysslade ju med innebandy också. Visst var det så? Någon som vet laget?
Vad spelar det för roll? Tror inte du eller någon annan får en klarare bild av honom genom att veta vilket lag han spelade i.
Citera
2009-06-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Nej jag tycker dom ska sona sitt brott vad dom än nu får för straff och jag står fortfarande inte för vad dom gjorde, jag tycker det är hemskt. Alla gör misstag, vissa gör grovare misstag som te.x mördar någon men alla förtjänar också en 2a chans i min mening. Beror också på vad för brott man gör, om man spränger en bomb mitt i ett köcentrum och mördar 20personer då tycker jag man kan slänga iväg nyckeln. Men nu är det 2st 16åringar det handlar om, inte en 40-50åring som stort sett levt sitt liv. Tycker du vi ska införa dödsstraff på alla också eller? även ungdomar?

Att alla gör misstag är knappast ett försvar för mord! Vissa misstag har man helt enkelt inte rätt att göra.

Dessa människor har överlagt och brutalt släckt ut en människas liv, och allt som hade kunnat blivit. En familj kommer alltid plågas av minnet av hur deras dotter slets ifrån dem. Straffvärdet för detta måste vara mer än ett par år i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in