2022-03-17, 21:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det gör mig glad. Det obehag denna karlsklok råkat ut för är självförvållat. Han har varit för kåt för sitt eget bästa. Skulle du behandla Cissi, och kvinnliga kollegor som denna lipsill gjort?
Ingen av dem agerade ensam. Han jobbade i ett sammanhang där jargongen förmodligen var sån. Ingen ursäkt men heller ingen anledning att peka ut honom mer än andra.

CW agerade inte heller ensam, utan man får nästan intrycket att hon hade starka väninnor omkring sig som drev på mer än vad som var bra för henne. Nu befinner hon sig i en sits utan återvändo. Kanske vet hon att övergreppet aldrig inträffade, men vad skulle konsekvenserna bli om hon erkände det? Så därför försöker hon föra in det till att handla om kvinnors rätt i allmänhet, att det inte bara rör henne. Någon gång måste hon ju komma till insikt.

Hon har t ex skrivit om den galna metooandan som hon rycktes med i. Alla dessa hiskeligt stöttande kvinnor kanske bara gjort henne en otjänst genom att cementera lögnen om FVs påstådda övergrepp. Och gjort det ännu mer omöjligt för henne att någonsin erkänna.

Det handlar inte längre om hennes historia, utan om kvinnors rätt att berätta. För hennes historia är bara en bluff. Hennes straff är att för alltid fortsätta leva en lögn. Mår hon illa av det kan hon alltid färga håret, köpa nya skor, sminka sig och ta en selfie och prata om kvinnors rättigheter. Erkänna kan hon aldrig.
Each time I saw her, her physical armor seemed to have increased slightly: Her hair slowly turned redder, her eye makeup got thicker, soft pastel sweaters gave way to all-black ensembles.

https://www.nytimes.com/interactive/...oo-sweden.html
Ingen domstol, bara sanningen kan göra henne fri.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-17 kl. 21:25.
Citera
2022-03-17, 21:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ingen av dem agerade ensam. Han jobbade i ett sammanhand där jargongen förmodligen var sån. Ingen ursäkt men heller ingen anledning att peka ut honom mer än andra.

CW agerade inte heller ensam, utan man får nästan intrycket att hon hade starka väninnor omkring dig som drev på mer än vad som var bra för henne. Nu beginner hon dig i en sits utan återvändo. Kanske vet hon att övergreppet aldrig inträffade, men vad skulle konsekvenserna bli om hon erkände det? Så därför försöker hon göra in det på kvinnors rätt i allmänhet, att det inte bara handlar om henne. Någon gång måste hon ju komma till insikt.

Hon har t ex skrivit om den galna metooandan som hon rycktes med i. Alla dessa hiskeligt stöttande kvinnor kanske bara gjort henne en otjänst genom att cementera lögnen om FVs påstådda övergrepp. Och gjort det ännu mer omöjligt för henne att någonsin erkänna.
Om hon har beskrivit det som att hon "rycktes med" i andan behöver hon en god man och boende på gruppbostad.
Citera
2022-03-17, 21:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det finns anledningar till att han inte längre jobbar på Aftonbladet. Ingen av dem är vad jag vet Cissi Wallin. Om hon följde med honom hem för mer näsgodis är jag säker på att han grisade i vanlig ordning.
Det var en artikel i Svenska Dagbladet skriven av CWs kompis Jenny Nordberg som ledde till att han förlorade sitt jobb. SvD har lite större tyngd än Instagram, nämligen.
Citera
2022-03-17, 21:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det var en artikel i Svenska Dagbladet skriven av CWs kompis Jenny Nordberg som ledde till att han förlorade sitt jobb. SvD har lite större tyngd än Instagram, nämligen.
Vad jag vet så var det hans beteende mot kollegor och praktikanter som till sist inte längre gick att mörka när Cissis andra anmälan uppmärksammades.
Citera
2022-03-17, 21:40
Medlem
jools75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Nja, fast nu är ju inte riksäcklet FV vem som helst... och han förtjänar att få på sin fula trut mycket mer än han fått!

//FCR
Men CW är inte heller vem som helst. Hon om någon borde skickas till Indien så hen får se vad våldtäkt är för nåt.
Citera
2022-03-17, 21:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vad jag vet så var det hans beteende mot kollegor och praktikanter som till sist inte längre gick att mörka när Cissis andra anmälan uppmärksammades.
Sånt behöver inte leda till avslutad anställning. Han kan ju få en uppmaning att skärpa sig om det inte längre accepteras. Tror du alla andra män inom media är änglar?

Det var snarare det galna drevet mot honom som gjorde det omöjligt för Aftonbladet att behålla honom. Dvs det var verkligen Cissis och Jennys verk (m fl.) Rena häxjakten. Gissa om de är stolta över att ha fått omkull en man!
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-17 kl. 21:51.
Citera
2022-03-17, 21:53
Medlem
Citat:

Nämligen. Svd är kvalité. Det gäller att läsa rätt tidning.Hi.Hi.

Du ser inte varningssignaler när en Jk ska statuera exempel och begränsa yttrandefriheten, där hon plockar det som är enklast, den lågt placerade frukten på trädet.
Citera
2022-03-17, 22:30
Medlem
Stones avatar
Virtanen satt på en hög jävla pedistal och kunde säga vad ha ville om allt och alla. Jag har alltid betraktat honom för en jävla idiot och alltid varit glad att han åkte dit tills jag började fatta att han endast blev ett instrument för ebn kvinnas rätt att hävda offer rollen i samhället. Virtanen är inte attraktiv men hon följde honom hem. Varför? De var säkert fulla båda två och allt sket sig när de kom hem till honom men att han våldtog henne sklle jag gärna vilja förstå. Hur? i ena stunden stark och feminist och i andra ett hjälplöst offer? Jag får det faktiskt inte att gå ihop. Virtanen och våld får jag inte att gå ihop. Han blev väl konfrontad med att bära en Stone Island jacka utan koppling till någor huligan gäng och han backade väl raskt. Han är en klen wannabee. han våldtog ingen och Cissi är en golddigger och hon vann typiskt nog.
Citera
2022-03-17, 22:37
Medlem
Lite tröttsam diskussion det här. Hon gjorde rätt som hängde ut honom och han förtjänade det. Tror inte ett dugg på att hon skulle ha hittat på våldtäktsanklagelser och gör inte juridiken sitt så får man ta till andra medel.
Citera
2022-03-17, 22:41
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Lite tröttsam diskussion det här. Hon gjorde rätt som hängde ut honom och han förtjänade det. Tror inte ett dugg på att hon skulle ha hittat på våldtäktsanklagelser och gör inte juridiken sitt så får man ta till andra medel.

Tror du den där skiten skulle kunna våldta? Sov hon och han våldförde sig på henne?
Citera
2022-03-17, 22:48
Skyldig eller oskyldig saknar betydelse. Jag vill bara se Fredrik Virtanens namn dras ner i smutsen.
Citera
2022-03-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tror du den där skiten skulle kunna våldta? Sov hon och han våldförde sig på henne?

Varför inte? Tror du hon hittar på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in