2017-12-16, 19:01
Medlem
Titus pollos avatar
Nån som vet om det går att ladda ner protokollet som Alexander Bard hänvisar till? Jag vill så gärna tro på detta.
https://twitter.com/Bardissimo/statu...63337424142336
Citera
2017-12-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Nån som vet om det går att ladda ner protokollet som Alexander Bard hänvisar till? Jag vill så gärna tro på detta.
Så länge den inte är sekretessbelagd så ska det nog gå att begära ut en nedlagd förundersökning på samma sätt som en förundersökning som gått till åtal.
Citera
2017-12-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo

Cissi lägger ut delar själv: https://twitter.com/cissiwallin/stat...38915686936576

Det Bard säger är ren lögn.
Citera
2017-12-17, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamos
Cissi lägger ut delar själv: https://twitter.com/cissiwallin/stat...38915686936576

Det Bard säger är ren lögn.
Va? Hon har lagt ut två sidor av ett femtiotal.
Citera
2017-12-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123

Din poäng?
Citera
2017-12-17, 02:01
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
kolla hennes övriga tweets.
Citera
2017-12-17, 02:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Alexander Bard twittrar just nu om att hela historien Wallin-Virtanen och våldtäkten var helt oklar. Att han har läst förhörsprotokollen och att Wallin inte var säker på att våldtäkt hade begåtts, men att en väninna hade övertygat henne att så var fallet.
Explosiva uppgifter om så är fallet, Sveriges främsta metoo-frontfigur. "Våldtäkt" som i Assangefallet?

En väninna "övertygar" henne om att det hela var en våldtäkt? Hur fan vet väninnan att det var en våldtäkt om hon inte var där på plats och såg händelseförloppet? Borde inte det gå att väcka ¨åtal för falsk tillvitelse i detta fall eller är detta brott preskriberat?
Citera
2017-12-17, 03:24
Medlem
nins avatar
Vittnesmål "Lina", vän till Cissi som var den som Cissi träffa efter den påstådda våldtäkten.

Citat:
Beskriv din uppfattning/upplevelse av händelsen? "Jag har en ganska tydlig bild av den fast
det ju var ganska länge sedan. Det är nog det jag kommer ihåg bäst ifrån då vi umgicks. Det
som jag berättar nu är som jag minns det! Hon ringde mig och varpå söder. Jag inrons det var
på förmiddagen och jag var hemma. Hon sade till mig -vet du vem jag har legat med?. Det
var ju närmast en retorisk fråga så jag sade vä1- nej vem då? Hon svarade -Fredrik
Virtanen. Jag minns att min första tanke -nej inte han, men det sade jag inte".
Vad var orsaken ti11 att du tänkte så? "En förutfattad mening men jag tyckte inte han verkade
vara en trevlig person. Men jag försökte hålla tillbaks det, alltså vad jag tänkte. Så jag svarade
- jahal.
Jag minns att hon nästan fnissade eller nästan som om hon försökte skämta bort det. Hon
verkade lite obekväm med att berätta det. Nästan som att hon förstod att jag inte skulle gilla
det, lite som att hon hade gjort något som var lite äckligt.

Mer från Lina

Citat:
De hade varit på krogen. Hon hade följt med honom hem på någon efterfest. lag tror bara det
var de två men det vet jag inte. Men hon hade följt med honom. Sedan vet jag inte exakt, hon
berättade om själva sexet och det var inte ovanligt mellan oss. Jag minns hon berättade att -
han var ganska äcklig -men jag vet inte riktigt vad det innebar. Hon sade inte några detaljer.
Men detta gäller not natten/morgonen då de haft någon sexaktivitet. Men sedan på morgonen
vaknade hon av att han sticker in sin kuk i hennes mun. Det var inte hon beredd på alls. Jag
vet inte om jag fick höra något mer om det. Jag fick själv uppfattningen om att situationen var
känslig och fel. Men hon berättade det aldrig som hon utsatts för ett övergrepp.
Kanske borde jag ha reagerat på detta. Men jag ville nog inte säga till henne att jag tyckte hon
utsatts för något obehagligt -det var nog lite så det var!

Vad jag förstår, från protokollet, så hade Cissi och Fredrik SMS kontakt en 1-1,5 år efter händelsen.
Citera
2017-12-17, 15:52
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Vittnesmål "Lina", vän till Cissi som var den som Cissi träffa efter den påstådda våldtäkten.

Mer från Lina

Vad jag förstår, från protokollet, så hade Cissi och Fredrik SMS kontakt en 1-1,5 år efter händelsen.
ojdå, förändrar ju en del....
Citera
2017-12-18, 10:41
Medlem
Jag fattar att män ska förändra sina fundamentala grunder. Samtidigt är svenskar bland de mest jämlika i världen men jag förstår att vi är en bit kvar från målet. Den här uthängningen i sociala medier kommer i backspegeln ses med mörka ögon i framtiden. Det är inte en fredlig demonstration aka Dr. Martin Luther King eller Nelson Mandela som fraktiskt skakade om pelarna i grunden. Det är en ful och feg hämndkampanj som inte kommer leda någonstans och att Cissi Wallin är en frontfigur i kampen borde få kvinnor i allmänhet att rysa. # förtal
Citera
2017-12-18, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
ojdå, förändrar ju en del....

Nej. Inte alls nödvändigt. Man kan behålla kontakten av självbevarelsedrift och/eller förnekelse. Ockdå anledningar att vidta åtgärder så snart det går. Den biten bör nog förbättras.
Citera
2017-12-19, 15:34
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin

Mer från Lina

Var hittar du denna information? Skulle gärna läsa själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in