Citat:
Ursprungligen postat av
CarrieFisher
Tycker det är intressant hur hon plötsligt har svängt i sina åsikter om feminism.
Får jag skäll för att vara lat om jag frågar på vilket sätt hon svängt när det gäller feminismen?
Har hon svängt så till den grad att hon vid de kommande rättegångarna inte kommer att ha flocken med "stödsystrar" med sig på åhörarplatserna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kojkoj
Jo. Men kom då ihåg att hon gör vad hon tjänar på, hon gör inte vad hon tror på. Den inställningen finns hos många.
Jag som följt detta med Wallin vs Virtanen bara på avstånd undrar om den allmänna uppfattningen är att hon på allvar
tror på sin uppgift om att hon blivit drogad och våldtagen?
Eller är Cissi Wallin ett levande, vandrande exempel på att om man tillräckligt ofta och tillräckligt länge och ihärdigt upprepar en historia så kan den till slut internaliseras hos en som verklighet?
Jag tänker lite i de banor, alltså själva fenomenet, som gällt de kvinnor som olyckligtvis hamnat hos "terapeuter" som ur klientens berättelse om sitt dåliga mående plockat fram bortträngda minnen av att ha blivit sexuellt utnyttjade som barn och därefter har blivit övertygade om att ett övergrepp skett. Och sprider detta som vore det ett "äkta minne".
I Cissi Wallins fall är ju dock påståendet om att hon blivit drogad av Virtanen naturligtvis helt gripet ur luften. Det är hennes
upplevelse av fyllan som hon senare bygger om till att han lurat i henne nånting.
Hon sökte ju inte vård för misstanken, det finns inga labsvar, utan det där med att ha blivit drogad det har fått växa fram.
Om hon nu ens själv tror på det?
Vilket är vad jag undrar över.