2021-06-01, 20:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nu har den 37-åriga Cissi Wallin blivit vuxen. Dags att göra avbön och gå vidare. Så där ja, nu är alla stackars mobboffer borta och ett nytt kapitel kan skrivas i Cissis liv.

"- Gud så jag skäms. Vad fan höll jag på med? Vad ville vi förändra med denna moralpanik...Man kräver en kultur, frontad av några slags totalt onyanserade ledargestalter, där det ständigt letas efter nya saker och människor att peka ut som fel, farliga och fullvärdiga förtryckare. Jag föll för den pressen, och jag lät mig dras med i en mentalitet som på intet sätt representerar den jag vill vara."

https://www.expressen.se/kronikorer/...l-for-pressen/
Är det någon sorts sent aprilskämt?
Citera
2021-06-01, 20:56
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Undrar hur hon går vidare från detta? Hon avfärdar i princip hela sin "karriär" på en halv sida i Expressen.
Kan det vara påtvingat?

Jag har svårt att se någon göra bort sig så fruktansvärt på eget initiativ i så fall.
Citera
2021-06-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Undrar hur hon går vidare från detta? Hon avfärdar i princip hela sin "karriär" på en halv sida i Expressen.

Äsch, det är glömt om en vecka. Cirkus Wallin rullar vidare.
Citera
2021-06-01, 21:34
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Är det någon sorts sent aprilskämt?

Oroa dig inte. Om en månad har hon bytt sida igen.

Men det är ju intressant på så sätt att den där krönikan mer eller mindre kapar hennes band till Gardet, som ju består till stor del av just den feminism hon kritiserar, alltså henbrudar som sitter och reagerar på högt och lågt på nätet och pratar om "skammande".
Citera
2021-06-01, 21:44
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Detta visar med all önskvärd tydlighet hur obalanserad Wallin är. Att göra en så total helomvändning och förkasta allt hon har hållit på med en längre tid tyder på att hon har någon form av psykiska problem.

Det tyder väl inte på något annat än att hon är opportunist och vet när hon ska svänga kappan efter vinden, vilket hon måste göra för att hålla sig aktuell och få fortsätta som hon gör.
Citera
2021-06-01, 22:15
Medlem
ceyifam2s avatar
Bra krönika, oavsett varför den skrevs. Att öppet erkänna tidigare idioti borde fler göra, det är karaktärsdanande - om det görs på allvar.
Citera
2021-06-01, 23:13
Medlem
smoerreboms avatar
Expressen borde ju avsluta kontraktet med henne. Om man inte fattade innan att hon inte har något att tillföra någon form av debatt så borde det ju stå klart nu?!!?

Det är ju helt oseriöst ge en sån här halvfärdig människa en platform i en dagstidning
Citera
2021-06-02, 06:18
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nu har den 37-åriga Cissi Wallin blivit vuxen. Dags att göra avbön och gå vidare. Så där ja, nu är alla stackars mobboffer borta och ett nytt kapitel kan skrivas i Cissis liv.

"- Gud så jag skäms. (...) Jag föll för den pressen, och jag lät mig dras med i en mentalitet som på intet sätt representerar den jag vill vara."

https://www.expressen.se/kronikorer/...l-for-pressen/
Det är så här det brukar låta i USA när kändisar ångrar sig: totally out of character . Ändå positivt att hon inte bara kommer med ursäkter för sitt beteende vilket brukar vara den svenska strategin.
Citera
2021-06-02, 06:54
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Hon skriver den här krönikan en vecka efter att Virtanen drog tillbaka stämningen mot henne (i norsk domstol).
Citera
2021-06-02, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Det är så här det brukar låta i USA när kändisar ångrar sig: totally out of character . Ändå positivt att hon inte bara kommer med ursäkter för sitt beteende vilket brukar vara den svenska strategin.

Fast hon menar ju att det inte var hennes fel EGENTLIGEN, hon drogs bara med. Följarna krävde drev och hon kände sig tvungen att ge dem det.
Citera
2021-06-02, 08:52
Snart ser vi henne med stora silikonbröst och putläppar. Hon har väl insett att det är roligare att vara lyxhustru.

Ni hörde det här först.
Citera
2021-06-02, 09:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Snart ser vi henne med stora silikonbröst och putläppar. Hon har väl insett att det är roligare att vara lyxhustru.

Ni hörde det här först.
Alternativt som någon ny-konservativ E-Girl som prisar de traditionella könsrollerna.

Kan det vara Daddy Blomberg som tagit en jättedos Testosteron & satt stopp för vansinnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in