2020-12-13, 18:20
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Fast det är hennes daddy som köpt upp de antal som krävs för att hamna i top där. Vet inte riktigt om det räknas då.
Påminner mig om att jag läste att Brian Epstein köpte flera exemplar av Love me do för att det skulle hamna i toppen på hitlistorna och därmed göra folk uppmärksamma på bandet och det kan är något liknande prjippo i detta fall.
Citera
2020-12-13, 18:36
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Ligger den inte 1:a på boktoppen? Om man kan kalla en film som sågs av mindre än 200000 av Svenskar för succé så kan man väl kalla hennes bok för det.

När jag kollade på svenska förläggarföreningen, eller vad de hette, var hennes bok som bäst plats 3 på facklitteratur i augusti. Sen försvann boken direkt (tror jag) i september och framåt. 1:a på någon boktopp låter osannolikt, definitivt nu och kanske tidigare också.

Men jag bara googlade lite snabbt. Nån som bar bättre koll?

Och nån som vet vad upplagan kan vara, typ?

Och blir det bruden från Queen's Gambit som får spela huvudrollen när Hollywood filmatiserar? Plus Jabba the Hut som Virtanen?
Citera
2020-12-13, 20:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Har ni märkt hur Cissi och alla hennes följare skuldbelägger Virtanen för att han anmäler Cissis fortsatta uthängningar av honom? Dvs det räcker inte med att han redan hängts ut mer än någon annan person i svensk brottshistoria, han måste även fortsätta acceptera fortsatta uthängningar utan att anmäla att det är ett faktiskt brott som begås mot honom. Läskigt skuldbeläggande av offret oavsett vad man tror om Virtanens eventuella skuld.

Cissi trycker gång på gång att Virtanens anmälningar kostar skattepengar (Som att det ska vara en anledning att inte anmäla brott?) trots att hennes eget förtal av honom ligger till grunden för ärendet.

När han anmäler för egna pengar kallar hon honom ”resursstark” för att måla upp något slags underdogperspektiv. Detta trots att hon själv hör till de rikare i Sverige.

Jag är inte följare eller alllmän meningsfrände till Cissi Wallin, men eftersom jag håller med henne vad gäller värdet av metoo och att offer för övergrepp skall kunna berätta sin historia öppet kanske jag kan förklara delvis.

Att hindra offer för övergrepp att berätta öppet om det genom att med grovt våld tvinga dem att hålla tyst om de inte har bevis är varken en bra idé för samhället eller moraliskt försvarbart.

Det är alltså ett ytterligare övergrepp som läggs till det första. Givetvis under förutsättning att det har förekommit ett övergrepp från första början, men det kan man förutsätta om någon som Fredrik Virtanen begår det andra övergreppet med hjälp av staten och tystar någon med våld och utan att hävda att det är osant att ett övergrepp begåtts, för som bekant är förtal i Sverige felaktigt och omoraliskt definierat som ett utpekande i sig oavsett om detta är sant eller falskt.

Fredrik Virtanen är resursstark därför att han tar staten till hjälp som ombud att tysta Cissi Wallin med våld och utnyttjar därtill skattepengar, så det är defintivt riktigt att hävda. Mot staten med alla dess resurser står privatpersonen Cissi Wallin. Det är högst ojämna styrkeförhållanden som innebär att principen om en rättvis rättegång är upphävd.

Wallins uppfattning är att Virtanen begått ett övergrepp mot henne. Då hävdar hon alltså att han först utövar våld där och sedan utövar han defintivt våld - via ombud - en gång till. Det är förstås inte vackert, och då är det ju inte så konstigt vad hon skriver.

Som sagt är jag mycket benägen att tro henne angående våldtäkten när Virtanen så tydligt visar att han tycker våld är försvarbart och riktar det mot Wallin nu. Hennes vänner och anhängare är troligtvis ännu mer benägna att göra det. Många debattörer här anser ju att Wallin är mytoman, men jag har inte sett någon skriva här vad jag kommer ihåg att nära vänner och bekantskaper anser det.
Citera
2020-12-13, 22:46
Medlem
Fast, nu är det inte så att Cissis historia inte har hörts. Cissi har fortsatt förtala Virtanen på offentliga kanaler i flera år. Mött upp honom på live-event för att förnedra honom inför publiken, postar inlägg för 100 000-tals uppeldade följare som unisont hatar honom, skriver böcker om honom, får alla som förknippas med honom att bli uthängda.

Och faktum är att Cissi inte har några bevis för det inträffade, mycket pekar tvärtemot på motsatsen. Hon kommer dömas nu för att hon redan dömts en gång men valde att fortsätta hänga ut Virtanen. Till vilket syfte?

Historian har redan hörts och samhället har redan dömt honom, oavsett om hennes anklagelser stämmer eller inte. Varför ska hon ha frikort att fortsätta förstöra hans liv?

Att Virtanen skulle vara mer resursstark än multimiljonären Cissi finner jag osannolikt.
Citera
2020-12-13, 23:27
Bannlyst
Tänk att leva med att ha falskt anklagat någon för våldtäkt och sen vara tvungen att ge honom massa pengar på det. Och dom flesta omkring dig vet det.

Det måste svida ordentligt.

Det svider nog mer än när en man blir förnedringsrånad och kissad i munnen.

Och det ska hon leva med.
Citera
2020-12-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Tänk att leva med att ha falskt anklagat någon för våldtäkt och sen vara tvungen att ge honom massa pengar på det. Och dom flesta omkring dig vet det.

Det måste svida ordentligt.

Det svider nog mer än när en man blir förnedringsrånad och kissad i munnen.

Och det ska hon leva med.
Ytterligare en process nu. Det norska förlaget stäms. Hoppas det e högre skadestånd i Norge än i Sverige
Citera
2020-12-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Ligger den inte 1:a på boktoppen? Om man kan kalla en film som sågs av mindre än 200000 av Svenskar för succé så kan man väl kalla hennes bok för det.

Ser man till försäljningsstatistiken så låg boken 3:a under Augusti. Månaden var den inte med på topp 20. Och den har inte återkommit in på topp 20 listan. Jag har ingen uppfattning hur många ex hon sålt. Men det verkar varit en rejäl försäljning under ett par veckor. Sedan dog det. Henns följare hade väl köpt boken och därefter var intresset dött.
Citera
2020-12-14, 14:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Som sagt är jag mycket benägen att tro henne angående våldtäkten när Virtanen så tydligt visar att han tycker våld är försvarbart och riktar det mot Wallin nu. Hennes vänner och anhängare är troligtvis ännu mer benägna att göra det. Många debattörer här anser ju att Wallin är mytoman, men jag har inte sett någon skriva här vad jag kommer ihåg att nära vänner och bekantskaper anser det.
Varför då? Vad i hennes korrigerade historia du finner trovärdig? Att det vart svart till att hon i sin bok minns allt? Alla som haft en blackout vet att minnena inte kommer tebax.

Våldet du menar att han använder får du gärna utveckla, antar att du menar statsapparaten?
Citera
2020-12-14, 15:17
Medlem
Citat:
Jag är inte följare eller alllmän meningsfrände till Cissi Wallin, men eftersom jag håller med henne vad gäller värdet av metoo och att offer för övergrepp skall kunna berätta sin historia öppet kanske jag kan förklara delvis.

Att hindra offer för övergrepp att berätta öppet om det genom att med grovt våld tvinga dem att hålla tyst om de inte har bevis är varken en bra idé för samhället eller moraliskt försvarbart.

Det är alltså ett ytterligare övergrepp som läggs till det första. Givetvis under förutsättning att det har förekommit ett övergrepp från första början, men det kan man förutsätta om någon som Fredrik Virtanen begår det andra övergreppet med hjälp av staten och tystar någon med våld och utan att hävda att det är osant att ett övergrepp begåtts, för som bekant är förtal i Sverige felaktigt och omoraliskt definierat som ett utpekande i sig oavsett om detta är sant eller falskt.

Fredrik Virtanen är resursstark därför att han tar staten till hjälp som ombud att tysta Cissi Wallin med våld och utnyttjar därtill skattepengar, så det är defintivt riktigt att hävda. Mot staten med alla dess resurser står privatpersonen Cissi Wallin. Det är högst ojämna styrkeförhållanden som innebär att principen om en rättvis rättegång är upphävd.

Wallins uppfattning är att Virtanen begått ett övergrepp mot henne. Då hävdar hon alltså att han först utövar våld där och sedan utövar han defintivt våld - via ombud - en gång till. Det är förstås inte vackert, och då är det ju inte så konstigt vad hon skriver.

Vad är det för våld du talar om?
Och vad gäller att Wallin skulle ha förlorat sin möjlighet till en rättvis rättegång förstår jag inte heller. Kan du utveckla det? Av det jag hittills läst skulle det gälla precis alla som blir föremål för åtal.
Citera
2020-12-14, 15:18
Medlem
Citat:
Fredrik Virtanen är resursstark därför att han tar staten till hjälp som ombud att tysta Cissi Wallin med våld och utnyttjar därtill skattepengar, så det är defintivt riktigt att hävda.

Med din argumentation är alla resursstarka. Vem som helst kan ta staten till hjälp på samma sätt.
Citera
2020-12-14, 15:42
Citat:

Hade du inte byggt upp lite förtroendekapital genom en mängd välskrivna inlägg i det förgångna hade jag slutat läsa efter andra stycket. Som andra redan påpekat: vad är det för "grovt våld" du yrar om?

Jag antar att du gått på vänsterns lömska omdefiniering som man nuförtiden stöter på allt oftare: där blir bland annat ord och bilder till våld (om man ogillar dem), medan våld som man själv utövar mot människor av annan åsikt blir till motstånd eller självförsvar. Så kan "lilla Hjärtat" eller "Tintin i Kongo" vara våld, medan en kniv i ryggen på en NMR:are är en protest.

Det där är dock en värdelös djävla kukdefinition av våld, vilken vi ingalunda bör använda oss av. Så sluta med det omedelbart, Husvagnen.

Får mig nästan att undra om du var packad eller bara allmänt echaufferad när du skrev detta inlägg. Tredje stycket, tex, är knappt begripligt: du menar att Virtanens "våld" nu bevisar våldtäkten ?

Märk väl: jag har inget till övers för Virtanen. Däremot är det nog många som är rejält skeptiska mot CW och framförallt storyn om roofisar i drinken.
Citera
2020-12-14, 15:44
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Nu har ALLA i hennes familj covod-19 och hon lipar i media. Hittar ständigt nya spännande infallsvinklar där hon är offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in