Citat:
Ursprungligen postat av
Sjuktnice
Har ni märkt hur Cissi och alla hennes följare skuldbelägger Virtanen för att han anmäler Cissis fortsatta uthängningar av honom? Dvs det räcker inte med att han redan hängts ut mer än någon annan person i svensk brottshistoria, han måste även fortsätta acceptera fortsatta uthängningar utan att anmäla att det är ett faktiskt brott som begås mot honom. Läskigt skuldbeläggande av offret oavsett vad man tror om Virtanens eventuella skuld.
Cissi trycker gång på gång att Virtanens anmälningar kostar skattepengar (Som att det ska vara en anledning att inte anmäla brott?) trots att hennes eget förtal av honom ligger till grunden för ärendet.
När han anmäler för egna pengar kallar hon honom ”resursstark” för att måla upp något slags underdogperspektiv. Detta trots att hon själv hör till de rikare i Sverige.
Jag är inte följare eller alllmän meningsfrände till Cissi Wallin, men eftersom jag håller med henne vad gäller värdet av metoo och att offer för övergrepp skall kunna berätta sin historia öppet kanske jag kan förklara delvis.
Att hindra offer för övergrepp att berätta öppet om det genom att med grovt våld tvinga dem att hålla tyst om de inte har bevis är varken en bra idé för samhället eller moraliskt försvarbart.
Det är alltså ett ytterligare övergrepp som läggs till det första. Givetvis under förutsättning att det har förekommit ett övergrepp från första början, men det kan man förutsätta om någon som Fredrik Virtanen begår det andra övergreppet med hjälp av staten och tystar någon med våld och utan att hävda att det är osant att ett övergrepp begåtts, för som bekant är förtal i Sverige felaktigt och omoraliskt definierat som ett utpekande i sig oavsett om detta är sant eller falskt.
Fredrik Virtanen är resursstark därför att han tar staten till hjälp som ombud att tysta Cissi Wallin med våld och utnyttjar därtill skattepengar, så det är defintivt riktigt att hävda. Mot staten med alla dess resurser står privatpersonen Cissi Wallin. Det är högst ojämna styrkeförhållanden som innebär att principen om en rättvis rättegång är upphävd.
Wallins uppfattning är att Virtanen begått ett övergrepp mot henne. Då hävdar hon alltså att han först utövar våld där och sedan utövar han defintivt våld - via ombud - en gång till. Det är förstås inte vackert, och då är det ju inte så konstigt vad hon skriver.
Som sagt är jag mycket benägen att tro henne angående våldtäkten när Virtanen så tydligt visar att han tycker våld är försvarbart och riktar det mot Wallin nu. Hennes vänner och anhängare är troligtvis ännu mer benägna att göra det. Många debattörer här anser ju att Wallin är mytoman, men jag har inte sett någon skriva här vad jag kommer ihåg att nära vänner och bekantskaper anser det.