2020-12-12, 14:49
Medlem
Cissi Wallin är alltså en boss version av en Karen
Citera
2020-12-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

https://www.aftonbladet.se/relatione...-och-jag-drack

"Cissi Wallins vardag blev minst sagt förändrad. Hon kunde knappt visa sig på stan förrän fansen hängde i drivor efter henne. I klädaffärerna fick hon värja sig från tonårstjejer som fotograferade med mobilkameror. Var hon än kom blev hon igenkänd."

Stämmer det här överhuvudtaget?
Själv hade jag aldrig hört talas om CW förräns det här med henne och Virtanen kom upp.
Var Tjenare Kungen verkligen en jättepopulär film?
Det som beskrivs här låter ju som att CW utlöste något slags Beatles-hysteri.
Citera
2020-12-12, 15:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
"Cissi Wallins vardag blev minst sagt förändrad. Hon kunde knappt visa sig på stan förrän fansen hängde i drivor efter henne. I klädaffärerna fick hon värja sig från tonårstjejer som fotograferade med mobilkameror. Var hon än kom blev hon igenkänd."

Själv hade jag aldrig hört talas om CW förräns det här med henne och Virtanen kom upp.
Tja, den gick på bio, regisserades av Ulf Malmros och vann några Guldbaggar samt fick bra recensioner. Och den var populär.
Citera
2020-12-12, 16:14
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:

Jag tror att den sågs av typ 120 000 . Att filmen vann guldbaggar har ingenting att göra med hur många som såg den på bio. Filmen promotades vad jag vet ganska hårt med affischer på busskurar. Cissi brukar gilla att överdriva sina framgångar eftersom hon är extremt självupptagen.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-12-12 kl. 16:30.
Citera
2020-12-12, 16:46
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:

Det stämmer säkert. Sverige är inte stort och filmen var en rejäl framgång.

Det är alltså 15 år sedan. Att vissa inte minns eller uppmärksammade det betyder inte att det inte var så. Filmen var en stor framgång.
Senast redigerad av KuReLuB 2020-12-12 kl. 16:48.
Citera
2020-12-12, 16:57
Medlem
Har ni märkt hur Cissi och alla hennes följare skuldbelägger Virtanen för att han anmäler Cissis fortsatta uthängningar av honom? Dvs det räcker inte med att han redan hängts ut mer än någon annan person i svensk brottshistoria, han måste även fortsätta acceptera fortsatta uthängningar utan att anmäla att det är ett faktiskt brott som begås mot honom. Läskigt skuldbeläggande av offret oavsett vad man tror om Virtanens eventuella skuld.

Cissi trycker gång på gång att Virtanens anmälningar kostar skattepengar (Som att det ska vara en anledning att inte anmäla brott?) trots att hennes eget förtal av honom ligger till grunden för ärendet.

När han anmäler för egna pengar kallar hon honom ”resursstark” för att måla upp något slags underdogperspektiv. Detta trots att hon själv hör till de rikare i Sverige.
Citera
2020-12-12, 17:06
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Det stämmer säkert. Sverige är inte stort och filmen var en rejäl framgång.

Det är alltså 15 år sedan. Att vissa inte minns eller uppmärksammade det betyder inte att det inte var så. Filmen var en stor framgång.
120 000 såg filmen vilket jag inte skulle säga är en gigantisk succé framförallt inte om man jämför med så som i himmelen som kom året innan. Filmen promotades hårt och gick bra, men om man går efter det faktumet vem som regisserade och att filmen visades i 3 länder så var den inte överdrivet framgångsrik. Förövrigt är det hennes man som hör till de rikare i Sverige inte Cissi. Här står det om att 2005 var ett katastrofår för svensk film https://www.hd.se/2006-01-24/publike...svenska-filmen . Jag förstår fortfarande inte varför så många fortfarande stöttar henne. En av hennes senaste inlägg har typ 600 likes. Cissi har förövrigt berättat hur hårt det var när media slutade att höra av sig efter filmen.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-12-12 kl. 17:24.
Citera
2020-12-12, 22:14
Medlem
Jag såg en bild nånstans på Cissi Wallin där hon såg ut jättemycket som Marilyn Manson gjorde under hans Mechanical Animals-era.
Tyckte det där var festligt även om det känns lite taskigt emot Marilyn Manson att påpeka det här.
Citera
2020-12-13, 15:18
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Har ni märkt hur Cissi och alla hennes följare skuldbelägger Virtanen för att han anmäler Cissis fortsatta uthängningar av honom? Dvs det räcker inte med att han redan hängts ut mer än någon annan person i svensk brottshistoria, han måste även fortsätta acceptera fortsatta uthängningar utan att anmäla att det är ett faktiskt brott som begås mot honom. Läskigt skuldbeläggande av offret oavsett vad man tror om Virtanens eventuella skuld.

Cissi trycker gång på gång att Virtanens anmälningar kostar skattepengar (Som att det ska vara en anledning att inte anmäla brott?) trots att hennes eget förtal av honom ligger till grunden för ärendet.

När han anmäler för egna pengar kallar hon honom ”resursstark” för att måla upp något slags underdogperspektiv. Detta trots att hon själv hör till de rikare i Sverige.
Det måste svida av att hennes bok är så stor succé. Egentligen känns det som om både förlorat på det, hon hamnar i fängelse och Virtanen är så pass hatad så stora delar av Sverige stöttar Cissi genom att köpa hennes bok.
Citera
2020-12-13, 15:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det måste svida av att hennes bok är så stor succé. Egentligen känns det som om både förlorat på det, hon hamnar i fängelse och Virtanen är så pass hatad så stora delar av Sverige stöttar Cissi genom att köpa hennes bok.

Succé? Nej du.
Citera
2020-12-13, 15:24
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Succé? Nej du.
Ligger den inte 1:a på boktoppen? Om man kan kalla en film som sågs av mindre än 200000 av Svenskar för succé så kan man väl kalla hennes bok för det.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-12-13 kl. 15:30.
Citera
2020-12-13, 18:16
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Ligger den inte 1:a på boktoppen? Om man kan kalla en film som sågs av mindre än 200000 av Svenskar för succé så kan man väl kalla hennes bok för det.

Fast det är hennes daddy som köpt upp de antal som krävs för att hamna i top där. Vet inte riktigt om det räknas då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in