2020-02-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Det säger mycket om vår samtid, när en totalt vansinnig person som Cissi Wallin bereds utrymme i massmedia åt tankar och åsikter som är så sjuka, så sjuka. Det går ju inte att ha en seriös debatt om de alster som hon värper ur sig. Men, det är väl det som är meningen, att skapa aparta särdiskussioner som bara flyttar fokus från sånt som är sant, intressant och relevant.

CW är den negativa livssynens drottning, som vilken plågad människa som helst. Är hon dömd att negga sig genom resten av sitt liv, ständigt irriterad på allt och alla? Tyvärr tror jag det. Är det ett piller som fattas? Eller är hon tom på empati och oförmögen att bry sig om något annat än sig själv, som vilken psykopat som helst? Påfallande många av de passionerade "feminister" jag råkat i mitt liv har varit bullies, och jag sätter citattecken där för jag tycker inte de är riktiga feminister. Hur kan man säga sig slåss för jämställdhet, alltså mänskliga rättigheter och samtidigt agera så människofientligt själv? När ska denna nyrika uppenbart skadade människa som badar i överkonsumtion tas ner från sin tron? Jag mår illa när jag ser hennes följare applodera henne och stunden efter dela klipp på Greta och låtsas bry sig om klimatet.
Senast redigerad av Ajara 2020-02-23 kl. 21:55.
Citera
2020-02-23, 21:51
Medlem
NoTruces avatar
Någon som vet när domen i förtalsmålet kommer från hovrätten?
Citera
2020-02-23, 22:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
CW är den negativa livssynens drottning, som vilken plågad människa som helst. Är hon dömd att negga sig genom resten av sitt liv, ständigt irriterad på allt och alla? Tyvärr tror jag det. Är det ett piller som fattas? Eller är hon tom på empati och oförmögen att bry sig om något annat än sig själv, som vilken psykopat som helst? Påfallande många av de passionerade "feminister" jag råkat i mitt liv har varit bullies, och jag sätter citattecken där för jag tycker inte de är riktiga feminister. Hur kan man säga sig slåss för jämställdhet, alltså mänskliga rättigheter och samtidigt agera så människofientligt själv? När ska denna nyrika uppenbart skadade människa som badar i överkonsumtion tas ner från sin tron? Jag mår illa när jag ser hennes följare applodera henne och stunden efter dela klipp på Greta och låtsas bry sig om klimatet.
Politiken (här "feminism") är en vanlig projektionsyta för personliga neuroser och aggressioner. Tyvärr är det ofta så enkelt. De (Cissi Wallin här) har egentligen inget att göra med det de säger sig vara engagerade i. Och anhängarna blir därefter.
Citera
2020-02-24, 10:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ett skönt, lite tyket, Tweet om den senaste krönikan.
Catharina Örtendahl Rylid @rtendahl

Nu har Cissi Wallin varit på badhus. Ni kan aldrig gissa vad som hände sedan!

Jo, det kan ni. Nu är det dags för könsseparerade badtider.
https://twitter.com/rtendahl/status/1231283626236633088
Citera
2020-02-27, 12:17
Medlem
CissiWallins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Någon som vet när domen i förtalsmålet kommer från hovrätten?

Rättegången måste ju hållas först, verkar inte vara något datum bestämt än för den.
Citera
2020-03-02, 12:20
Medlem
Ny krönika. Ämnet är Coronaviruset. Givetvis handlar artikeln mest om Cissi själv och hennes förträfflighet och andras tillkortakommanden. I övrigt bara trötta plattityder och menlös mellanmjölk.

Men det är nått med Wallin. Jag tycker det hon skriver är dåligt. Jag tycker hon är korkad och okunnig. Men ändå kan jag inte låta bli att läsa.

Man är sin egen värsta fiende. På så vis är hon och Expressen vinnare. Fan.
Citera
2020-03-02, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Ny krönika. Ämnet är Coronaviruset. Givetvis handlar artikeln mest om Cissi själv och hennes förträfflighet och andras tillkortakommanden. I övrigt bara trötta plattityder och menlös mellanmjölk.

Men det är nått med Wallin. Jag tycker det hon skriver är dåligt. Jag tycker hon är korkad och okunnig. Men ändå kan jag inte låta bli att läsa.

Man är sin egen värsta fiende. På så vis är hon och Expressen vinnare. Fan.
Lite som att köra förbi en tragisk trafikolycka. Man vill inte titta, men man kan inte låta bli.
Citera
2020-03-02, 13:22
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Hemmafru med hemhjälp berättar för pöbeln att om man skaffar barn får man räkna med att vabba.
Citera
2020-03-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Hemmafru med hemhjälp berättar för pöbeln att om man skaffar barn får man räkna med att vabba.

Precis. Wallin vet naturligtvis alltid bäst och ska naturligtvis berätta och mästra alla. Vore förhållandet omvänt. Då är det mobbing och patriarkala strukturer.

I förra veckan var jag i Wallinskans kvarter av jobbrelaterade skäl. Osökt började jag tänka på hur hon är egentligen, när hon är hemma, med Herr Blomberg. Jag tror faktiskt att hon är väldigt annorlunda när det bara är de två. Jag tror hon är väldigt skör och han får plocka upp henne från det mörka hålet. Det ger honom en känsla av makt, inflytande men också av ansvar för hennes välmående. Och när hon sedan kommer upp och bråkar och är energisk så upplever han det som att det är skönt att hon är på bättringsvägen och att han faktiskt gjort nått bra. Han har helt enkelt blivit medberoende i hennes psykiska sjukdom.
Citera
2020-03-02, 17:36
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Precis. Wallin vet naturligtvis alltid bäst och ska naturligtvis berätta och mästra alla. Vore förhållandet omvänt. Då är det mobbing och patriarkala strukturer.

I förra veckan var jag i Wallinskans kvarter av jobbrelaterade skäl. Osökt började jag tänka på hur hon är egentligen, när hon är hemma, med Herr Blomberg. Jag tror faktiskt att hon är väldigt annorlunda när det bara är de två. Jag tror hon är väldigt skör och han får plocka upp henne från det mörka hålet. Det ger honom en känsla av makt, inflytande men också av ansvar för hennes välmående. Och när hon sedan kommer upp och bråkar och är energisk så upplever han det som att det är skönt att hon är på bättringsvägen och att han faktiskt gjort nått bra. Han har helt enkelt blivit medberoende i hennes psykiska sjukdom.

Det känns som du skulle kunna ha rätt.

Jag läser Wallin om hon råkar komma i min väg, mest för att det är en "loose cannon abord". Vad som helst kan hända. Som Torsten Flink i melodifestivalen ungefär, gränslös, energisk med vissa inslag av psykiska defekter.
Citera
2020-03-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det känns som du skulle kunna ha rätt.

Jag läser Wallin om hon råkar komma i min väg, mest för att det är en "loose cannon abord". Vad som helst kan hända. Som Torsten Flink i melodifestivalen ungefär, gränslös, energisk med vissa inslag av psykiska defekter.

Hehe.
Skillnaden är väl att Torsten Flink ändå är äkta. Han är som han är. Wallinskan vill vara någon, men hon vet inte vem. Och det spelar heller inte så stor roll. Flink vet vad han är bra på. Walllin tror hon är bra på allt. Hennes misslyckanden beror alltid på någon annan. Flink skyller aldrig ifrån sig.

Men jag förstår din poäng.
Citera
2020-03-02, 18:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Cissi Wallin har rätt, god (hand)hygien är viktigt. Det visade sig vid tidigare utbrott (svininfluensan tror jag) för då började dagis och förskolor bli väldigt noga med hygienen på barnen. Det visade sig att barnen blev friskare än vanligt. Färre barn var sjuka efter utbrottet för att man blev mer noga med hygienen. Om förskolor jobbade mer med barnens hygien skulle färre barn vara sjuka helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in