Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det där är en åsikt av Funcke och har inget med juridik att göra. Tro mig, domen kommer att stå sig i hovrätten. Cissi Wallin har heller inte visat att de uppgifter hon publicerat om Virtanen är sanna. Det är tyvärr svårt att ta Funke på allvar den här gången när han så kreativt hänvisar till att det låg i "hans yrkesroll var att debattera och driva ståndpunkter bland annat om kvinnors rättigheter". Menar Funcke att om någon känd journalist driver frågor om kvinnors rättigheter så är det okej för vilken kvinna som helst att anklaga denne för våldtäkt? Funckes bästföredatum verkar ha passerats.
Nu finns det fler jurister som har en åsikt, så jag tror man får lov att ha en oavsett vad du tycker.
Jag säger inte att man har en chans i Hovrätten, men åsikterna kan diskuteras och jag anser också att det finns en poäng i Funckes inlägg. Jag gillar Funcke och har alltid gjort det finns ingen bättre på yttrandefrihet. Han ska höras likaväl som Schultz som vill straffa allt och alla för ingenting.
Funcke är alltid a jour. Du trodde kanske han var ensam i sin åsikt? Då har du missat en hel del i debatten om just fallet Wallin/Virtanen. Vad du tar på allvar är
inte intressant enligt min uppfattning. Du vet ingenting om juridik heller för den delen.