2019-11-20, 17:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Alright.

Hoppas att någon ljudinspelar spektaklet och kan hålla oss uppdaterade.

Är det lyckta dörrar på rättegången eller är den öppen?

https://www.domstol.se/stockholms-ti...-grovt-fortal/

Citat:
Vidare kommer det båda dagarna finnas ca 20 åhörarplatser för allmänheten, varav eventuellt ett fåtal i rättssalen och resterande i en sidosal (sal 6) med bild- och ljudöverföring från rättssalen. Ingen föranmälan kan göras till dessa platser. Biljetter kan hämtas ut vid tingsrättens entré från kl. 08.00 inför varje förhandlingsdag.

Alla åhörare ombeds vara på plats i god tid innan förhandlingen påbörjas.

Bildupptagning/fotografering är inte tillåten i eller in i rättssalen eller sidosalen under förhandlingen. Åhörare i rättssalen (sal 26 dag 1 och sal 37 dag 2) som ägnar sig åt rapportering för nyhetsförmedling kommer dock att få använda den elektroniska utrustning som krävs för denna rapportering (exempelvis mobiltelefoner, surfplattor och datorer). Detta inkluderar även annan utrustning för ljudupptagning.

För övriga besökare gäller att all elektronisk utrustning som kan störa ordningen eller användas för att ta upp bild (exempelvis mobiltelefoner, surfplattor, datorer och kameror) som medförs in i rättssalen eller sidosalen ska vara avstängd och undanstoppad.

Bildupptagning/fotografering är inte tillåten för någon.

Ordföranden kan komma att meddela ytterligare ordningsregler.

Gissar på att media kommer vara där oavsett och vi kommer få full rapportering.
Citera
2019-11-20, 19:18
Medlem
Detta var oväntat. Från https://www.dn.se/kultur-noje/nytt-v...wallin-inleds/ (låst artikel):
Försvaret har dessutom kallat en kvinna att vittna som inte tidigare varit hörd i utredningen. Det har uppgetts i dokument till domstolen att kvinnan ska berätta om händelser hon varit med om år 2000.

– Det är en av de kvinnor som Cissi Wallin har berättat om i sina Instagram- och Facebookinlägg. En av de uppgifter som omfattas av åtalet. Det är viktigt för att visa att uppgifterna hon lämnat är sanna eller skäligt grundade och också för försvarligheten att hon belyst allvarliga förhållanden kring hur han har agerat, säger advokat Percy Bratt, som företräder Cissi Wallin.
Om det gäller historien på den nu borttagna bloggen Virtanensoffer så måste jag erkänna att jag trodde att allt där var uppdiktat av CW.
Citera
2019-11-20, 19:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Detta var oväntat. Från https://www.dn.se/kultur-noje/nytt-v...wallin-inleds/ (låst artikel):
Försvaret har dessutom kallat en kvinna att vittna som inte tidigare varit hörd i utredningen. Det har uppgetts i dokument till domstolen att kvinnan ska berätta om händelser hon varit med om år 2000.

– Det är en av de kvinnor som Cissi Wallin har berättat om i sina Instagram- och Facebookinlägg. En av de uppgifter som omfattas av åtalet. Det är viktigt för att visa att uppgifterna hon lämnat är sanna eller skäligt grundade och också för försvarligheten att hon belyst allvarliga förhållanden kring hur han har agerat, säger advokat Percy Bratt, som företräder Cissi Wallin.
Om det gäller historien på den nu borttagna bloggen Virtanensoffer så måste jag erkänna att jag trodde att allt där var uppdiktat av CW.

Hmm, är vi säkra på att det gäller "Annika" och inte Eskilstuna-historien från 2001?

Men visst, en dramatisk plot twist om "Annika" kommer dit.
Citera
2019-11-20, 20:17
Medlem
var_cool_1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Men visst, en dramatisk plot twist om "Annika" kommer dit.

Det är väl klart att ”Annika” inte kommer dit. Hon finns ju inte.
Citera
2019-11-20, 20:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av var_cool_1989
Det är väl klart att ”Annika” inte kommer dit. Hon finns ju inte.

Jag tänker mig en entré i stil med Alexis i Dynastin (1980-serien):

https://www.youtube.com/watch?v=OP-QvMXX85Y

"Oh my God... that's Annika" - typ. Det hela har ju degenererat till valfri såpa, så varför inte?
Citera
2019-11-20, 20:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Vilken roll spelar det? Rättegången handlar inte om vad Virren gjort sig skyldig till eller inte.
Citera
2019-11-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hmm, är vi säkra på att det gäller "Annika" och inte Eskilstuna-historien från 2001?
Det är inte säkert att det gäller "Annika", men då det står i artikeln att det gäller någon som inte tidigare blivit hörd så borde det inte gälla Eskilstuna-kvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vilken roll spelar det? Rättegången handlar inte om vad Virren gjort sig skyldig till eller inte.
Jag tror inte att det kommer spela någon som helst roll för utfallet. Men det kan ju påverka parternas trovärdighet i stort, inte bara sett till rättegången. Om jag får gissa så är det så CW resonerar också - hon borde ha fått förklarat för sig att hon kommer bli fälld, så nu försöker hon rädda sitt anseende istället (alternativt sänka FVs).

På liknande sätt så kommer det vara gynnsamt för FV om bloggen Virtanensoffer tas upp. Det är inget som kommer påverka utfallet i rättegången, men om det sprids i riksmedia att CW skapade en anonym smutskastningsblogg via bulvan så ser det mycket dåligt ut för hennes framtida trovärdighet.
Citera
2019-11-20, 21:25
Medlem
Citat:

Jag tycker det vore konstigt om den kvinnan ens skulle höras. Som du säger, det handlar om förtal mot fredde, inte att försöka fortsätta måla ut honom som en gris.
Om han har grabbat någon by the pussy a la Trump för 10 år sen, eller igår, har inget att göra med allt psykopat cissi gjort och sagt.

Det hade varit aktuellt i rättegången mot fredde, men nu är det ju knappast relevant.
Det låter skitskumt det där. Men, men, imorgon är dagen äntligen här, som jag längtat.
Hoppas fredde har en tuff advokat som vågar gå hårt på cissi. Jag hoppas att hon psykar ur och höjer rösten, kanske skriker lite, är allmänt otrevlig osv.
Jag vet att det är lätt hänt och cissi har noll impulskontroll, halvt sinnesslö som hon är.

Snart kommer det stå 2-0 till fredde!
Citera
2019-11-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Jag tycker det vore konstigt om den kvinnan ens skulle höras. Som du säger, det handlar om förtal mot fredde, inte att försöka fortsätta måla ut honom som en gris.
Om han har grabbat någon by the pussy a la Trump för 10 år sen, eller igår, har inget att göra med allt psykopat cissi gjort och sagt.

Det hade varit aktuellt i rättegången mot fredde, men nu är det ju knappast relevant.
Det låter skitskumt det där. Men, men, imorgon är dagen äntligen här, som jag längtat.
Hoppas fredde har en tuff advokat som vågar gå hårt på cissi. Jag hoppas att hon psykar ur och höjer rösten, kanske skriker lite, är allmänt otrevlig osv.
Jag vet att det är lätt hänt och cissi har noll impulskontroll, halvt sinnesslö som hon är.

Snart kommer det stå 2-0 till fredde!

Om CW svartmålas som IL och LC, kan det då bana väg för en comeback för stortafsaren Virtanen? Ny tjänst som skribent? Måtte det aldrig ske. Det verkar dock som att CW befinner sig på ett sluttande plan.
Citera
2019-11-20, 23:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Det är inte säkert att det gäller "Annika", men då det står i artikeln att det gäller någon som inte tidigare blivit hörd så borde det inte gälla Eskilstuna-kvinnan.

Jag tror inte att det kommer spela någon som helst roll för utfallet. Men det kan ju påverka parternas trovärdighet i stort, inte bara sett till rättegången. Om jag får gissa så är det så CW resonerar också - hon borde ha fått förklarat för sig att hon kommer bli fälld, så nu försöker hon rädda sitt anseende istället (alternativt sänka FVs).

På liknande sätt så kommer det vara gynnsamt för FV om bloggen Virtanensoffer tas upp. Det är inget som kommer påverka utfallet i rättegången, men om det sprids i riksmedia att CW skapade en anonym smutskastningsblogg via bulvan så ser det mycket dåligt ut för hennes framtida trovärdighet.

Cissi har ju redan skrivit att Annika kommer att kallas. Det blir en extremt lång näsa för alla de som hävdat att det skulle röra sig om en påhittad historia. Rent pinsamt för somliga.

Med tanke på de två kvinnor som redan dömts för förtal i samband med metoo så är det svårt att se en annan utgång här. Skillnaden ligger sen kanske i att Cissi har ett mer förberett försvar. Domen kommer naturligtvis att överklagas.

FV kommer kanske att få några hundratusen i skadestånd men sin ära lär han inte vinna tillbaka i den här rättegången
Citera
2019-11-20, 23:11
Medlem
Citat:

Ingen roll alls, efter alla turer så har CW fortfarande inte lyckats klura ut vad förtal innebär.
Jävla cirkus.
Citera
2019-11-20, 23:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Cissi har ju redan skrivit att Annika kommer att kallas. Det blir en extremt lång näsa för alla de som hävdat att det skulle röra sig om en påhittad historia. Rent pinsamt för somliga.

Jag tror du inbillar dig att människor har något investerat i denna rättegång - de flesta av oss ser det som ren underhållning.

Sedan så har Sverige låga skadestånd så jag tror knappast Fredrik får "flera hundratusen". Men visst, jag är intresserad av hur skadeståndet ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in