2019-11-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Varför kom hon inte på att det var våldtäkt förrän fem år efter? Varför vänliga sms till FV i två år efter? Varför stämde hon träff med honom på Hultsfred efteråt? Varför ringde hon kompis morgonen efter och fnissande sa "vet du vem jag legat med?"

Nej, CW tyckte endast att lite våldtäkt det var bara gynnsamt för hennes karriär som "influencer". Hon hade inga goda avsikter för några våldtäktsutsatta kvinnor. Hon ville endast gynna sig själv och sitt varumärke med det hela. Ett hån mot de som verkligen blivit utsatta för våldtäkt är denna, lögnerska.

Varför så mycket hat? Din analys , och egentligen allas analys på flashback styrs av hat.

Vi människor fugnerar inte ritkgit 100 % i kris. Även om jag inte tycker om Cissi personligen, så tycker jag inte man ska döma henne utefter sina egna känslor.
FV gav minst sagt ett dumt intryck under uppdrag granskning, och "jag vet inte vad som hände" låter lite väl mycket som fylla och knark. Och hans hjärna var nog inte helt med. Helt klart har det hänt något iaf.

Jag fattar inte vad du får det ifrån att det är bra för henne som influencer.

Jag tror du har för mycket hat i dig för att tänka rationalistiskt.
Alla som såg FV i en intervju, ser bara en korkad festkille med fd 30 årskris, som inte vet vad han själv gjort.

Det skulle vara korkat om hon åkte dit för förtal.

Men sveriges lagstiftning mot våldtäkt är ett skämt. Det är nästan mer eller mindre helt vidöppet.
Citera
2019-11-14, 21:23
Medlem
Är det inte så att det ligger två separata stores på cws Instagram, varav hon kan ha pratat med den senare tjejen men inte den första.

Vilken konversation syftar Henrik på?
Senast redigerad av bazaar 2019-11-14 kl. 21:26.
Citera
2019-11-14, 21:27
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Är det inte så att det ligger två separata stores på cws Instagram, varav hon kan ha pratat med den senare tjejen men inte den första.

Vilken konversation syftar Henrik på?
Ah, är det så. Jag har inte ens sett Cissis stories. Handlar det alltså om fler kvinnor?
Citera
2019-11-14, 21:50
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Henko på Fbook:

"Hej hej alla!

Precis som er ser jag vad som skrivs på Cissis insta. Skärmdumparna är inte fejkade och jag har personligen sett dem själv tidigare i somras.

Personen önskade där och då att prata med mig om vad som hänt vilket jag då gick med på. Hon visste själv inte hur hon skulle se på det inträffade men var orolig för hur vi andra skulle reagera. Jag försäkrade då henne om att inga repressalier skulle drabba henne om hon valde att prata om det eller söka stöd hos polisen.

Men hennes inställning då var att hon ville prata med berörd person själv. Vilket det gjorde för att sedan gå vidare med sina respektive liv. Personen meddelade även mig om att saker kändes bättre och jag lade då saken till handlingarna men sa även att hon såklart hade all rätt att ändra sig.

Med det sagt gick jag även vidare med mitt liv.

Jag har pratat med berörd person under dagen och hon menar själv att hon varken pratat med, eller på annat sätt haft kontakt med Cissi.

Jag har också framfört samma budskap denna gång. Har hon ändrat sig, eller på annat sätt vill berätta sin historia så är det helt okej. Ingen kommer klandra henne eller på annat sätt outa vem hon är.

Hon har också fått läst och godkänt denne text innan vi publicerade. Och kommer såklart även ha fulla rätten att be oss ta ner den.

I övrigt blir det ju än en gång svårt att bemöta det Cissi skriver, att vi skulle begå "verbala och fysiska övergrepp" eller hängt ut kvinnor med skyddad identitet.

Av respekt för kvinnan kommer vi inte delge mer information, hon måste få smälta det här själv och välja hur hon går vidare. Personen a denna låter hälsa att även hon uppskattar om ni låter bli att hänge er till spekulationer. Det här är en sak mellan berörda personer.

Samma sak gäller oss såklart."
Alltså det är ett så smaklöst beteende av Henrik Johansson - Henko - att kontakta denna tjej igen efter att Cissi Wallin lagt upp det där. Helt fruktansvärt. Det är klart att hon haft kontakt med Cissi. Lika klart att hon kände sig hotad - igen! - genom att bli kontaktad av Haveristerna i frågan. Fy fan. Axel är fö en vidrig idiot
Citera
2019-11-14, 21:55
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Nytorgsprinsessan och en annan på Cecilias Instagram försöker utmåla Henrik Johansson till den skyldiga när det förefaller vara Axel Öhman. Passar ju Cecilias vendetta mycket bättre.
Flera hävdar att kvinnan i inlägget inte alls ville att Cecilia skulle gå ut med det. Cecilia menar att hon i en halvtimma pratat med just henne. Kan det ha varit en charlatan hon egentligen pratat med? Blev CW lurad?

Henko beter sig dock vidrigt mot tjejen genom att kontakta henne igen efter det inträffade.
Citera
2019-11-14, 21:56
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Signaturen "Nytorgsprinsessa" påstår att det är någon som kallas Henko. Men jag begriper ganska lite av det här persongalleriet, så jag kan ha fel.

Jag skrev troligen Henko. Cissi har som jag förstår det material om båda två ( även om Axel).

Att Henko gått ut och skrivit två långa inlägg på Haveristernas slutna Facebook utan att direkt förneka sin skuld ( trots att många frågar) tyder nog på att han är den som nämns i skärmdumparna. Han skriver ju också att han haft kontakt med kvinnan i frågan .

Alternativet vore att han vill "skydda" Axel men isåfall gör han det till ett väldigt högt pris.
Citera
2019-11-14, 22:01
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Så här skriver Henko på Haveristernas slutna FB. Nog tyder det på att den som utpekas på Cissis IG är han själv. Eller?

Hej allesammans!

Det har varit ett par minst sagt pissiga veckor som passerat. Jag har granskat olika typer av högerextrema organisationer i snart ett decennium men aldrig varit med om något liknande.

Men när allt kommer ikring är det inte jag som drabbats hårdast. Vilket också varit en stor orsak till att jag inte ville ha kommentarsfältet på när jag skrev min förra uppdatering. För det är inte mig man ska tyckas synd om eller skicka hjärtan till. Samtidigt vet jag om någon att mina nära också ogillar att utmålas som några viljelösa offer.

Jag får stå mitt kast och jag vet inte ännu hur min tillvaro kommer att se ut i framtiden. Så även om jag kommer att kunna fortsätta med denna podd.

Men samtidigt vägrar jag att utmålas som en jävla våldtäktsman av något nyrikt gränslöst slödder och dennes hejdukar. Jag har aldrig i mitt liv höjt min hand mot, hotat eller på annat sätt våldfört mig på en kvinna.

Precis som jag skrev tidigare idag gjorde jag allt för att vi som grupp skulle göra rätt för oss när vi fick den information som idag publicerades hos Wallin. Jag fick också någon dag senare till mig att saken var utagerad från den som pekades ut som offer. Jag var då tydlig med att personen såklart hade rätt att ångra sig när som helst och att det allra viktigaste var att hon var okej.

Vi försökte alltså inte sopa nått under mattan eller på annat sätt dölja skit.

Trots detta var jag idag tvungen att ringa hem och förklara att jag inte våldtagit någon. Risken är också att jag kommer tvingas ringa min chef imorgon för att förklara min situation.
Om ni tror att det är ett skämt eller på annat sätt en sak man gottar sig åt så tror ni fel.

Jag vet inte vad som händer härnäst men jag vet var mina prioriteringar kommer ligga. Dessa är inte att svara på PM eller grundlösa anklagelser om att jag skulle ha våldfört mig på någon.

Tiden får utvisa vad vi tar vägen härnäst. All kärlek till er som stöttat med fina ord, men som sagt, det är inte jag som drabbats hårdast. Och därför kan jag bara ödmjukast be er om en sak: Låt inte det här bli en shitshow, respektera att det finns ickeoffentliga personer inblandande och att dessa inte är ert fredagscontent.

https://www.facebook.com/groups/6219...3793935389467/
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-14 kl. 22:05.
Citera
2019-11-14, 22:03
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Alltså det är ett så smaklöst beteende av Henrik Johansson - Henko - att kontakta denna tjej igen efter att Cissi Wallin lagt upp det där. Helt fruktansvärt. Det är klart att hon haft kontakt med Cissi. Lika klart att hon kände sig hotad - igen! - genom att bli kontaktad av Haveristerna i frågan. Fy fan. Axel är fö en vidrig idiot
Sant. Att Cissi skulle få för sig att ljuga är ju en högoddsare... eller?
Citera
2019-11-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Så här skriver Henko på Haveristernas slutna FB. Nog tyder det på att den som utpekas på Cissis IG är han själv. Eller?
Se (FB) Skvaller om Metrokolumnisten Cissi Wallin?
Citera
2019-11-14, 22:07
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia

Fast tjejen har en vän som gick ut och kommenterade på Cissis sida, där hon förnekar att tjejen hade gett sitt medgivande till att den privata konversationen delades. Jag litar mer på den vännen än tok-Cissi. Att Haveristerna tog kontakt med tjejen, kanske för att fråga hur det var med henne, tyder på medmänsklighet, något som Cissi helt saknar. Hon skulle inte tveka att gå över lik för att få sin vilja igenom.
Citera
2019-11-14, 22:10
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Fast tjejen har en vän som gick ut och kommenterade på Cissis sida, där hon förnekar att tjejen hade gett sitt medgivande till att den privata konversationen delades. Jag litar mer på den vännen än tok-Cissi. Att Haveristerna tog kontakt med tjejen, kanske för att fråga hur det var med henne, tyder på medmänsklighet, något som Cissi helt saknar. Hon skulle inte tveka att gå över lik för att få sin vilja igenom.
Tror inte ett dugg på det där! Klart att tjejen känner sig hotad - nu från hela haverist-klanen!
Citera
2019-11-14, 22:12
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Sant. Att Cissi skulle få för sig att ljuga är ju en högoddsare... eller?
Det vet jag inte. Men jag tror knappast att hon gör det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in