2019-10-21, 20:00
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Lady Dahmer.

Hade glömt den där figuren. En i mängden av alla tjockisar som skojar om att dom är ”arbetsskygga”, tigger pengar på instagram och lever på bidrag. Vem skulle kunna anställa en sån?

Har alltid sett mig som röd innerst inne men det är nog borta nu. Det finns ingen solidaritet kvar alls längre hos den här gruppen av parasiterande imbeciller.
Citera
2019-10-21, 20:15
Medlem
muminfjants avatar
Nån som vet vem kaffeciggofitta är? Ett konto på instagram som lever rövare i Cissis kommentarsfält. Skriver en mängd otrevliga och raljerande kommentarer till Cissis försvar. Följs av Cissi själv.

Jag är orimligt nyfiken.
Citera
2019-10-21, 20:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är det värt att traggla sig igenom två timmar av den där podden där hon blir ställd mot väggen?

Ja.
Citera
2019-10-22, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Nån som vet vem kaffeciggofitta är? Ett konto på instagram som lever rövare i Cissis kommentarsfält. Skriver en mängd otrevliga och raljerande kommentarer till Cissis försvar. Följs av Cissi själv.

Jag är orimligt nyfiken.

Ptjs.. Det låter verkligen som M*ria Eng*lwinge på tonen. Men vem vet?
Citera
2019-10-22, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soundofscience

Var inte hon och Lady Dahmer tajta? Har LD nu brutit med ME också? Om ME försvarar Cissi Wallin menar jag?
Vilka intriger! Svenska feminister är ju det nya ”Hollywoodfruarna” :-)
Citera
2019-10-22, 06:12
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är det värt att traggla sig igenom två timmar av den där podden där hon blir ställd mot väggen?
Nej. Henrik fastnar mest i att gorma (rimligt) om att hon sagt att han hotat kvinnor.

Men han verkar helt oförmögen att formulera sig lugnt och sakligt vilket gör podden till att det mest är massa gap.

Dessutom finns det så många exempel på hennes hyckleri och att säga emot sig själv men det kändes viktigare att hugga på Kim Wall grejen som hon redan fått lägga sig platt för.

Dessutom hade Henrik kunnat förklara hur han är som person och varför folk kan ha känt detta angående honom på 1 minut. Istället ska han gorma och ge henne lite rätt.
Citera
2019-10-22, 07:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soundofscience

Jag gissar på att du har rätt då när man försöker gå till det kontot så är det borta (försöker man googla på det så hamnar man på följande låsta konto: https://www.instagram.com/kaffereng/ ).
Citera
2019-10-22, 13:13
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag gissar på att du har rätt då när man försöker gå till det kontot så är det borta (försöker man googla på det så hamnar man på följande låsta konto: https://www.instagram.com/kaffereng/ ).

Verkar som att hon följer den här tråden, gick tillbaka lite och såg att någon spekulerat kring ett annat konto som verkade vara hennes, raderades också illa kvickt efter att det nämnts här. Vad är hon ens för tjomme? Verkar dyka upp lite överallt där det är feministisk konflikt. Finns det nån tråd om henne?

Sorry för OT.
Citera
2019-10-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Verkar som att hon följer den här tråden, gick tillbaka lite och såg att någon spekulerat kring ett annat konto som verkade vara hennes, raderades också illa kvickt efter att det nämnts här. Vad är hon ens för tjomme? Verkar dyka upp lite överallt där det är feministisk konflikt. Finns det nån tråd om henne?

Sorry för OT.

Hon blev instagramkändis med ett konto med bilder på henne själv, ”fetakvinnor” någonting, och då vill jag minnas att Lady Dahmer backade upp henne. Men nu är det ju istid mellan LD och CW, så Maria E har väl inte samma goda relation till LD längre om hon numera backar upp CW?

Men dessa feminister bråkar med varandra och andra precis hela tiden så inget underligt med det, egentligen. Vore konstigare om de höll sams!
Citera
2019-10-22, 15:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon blev instagramkändis med ett konto med bilder på henne själv, ”fetakvinnor” någonting, och då vill jag minnas att Lady Dahmer backade upp henne. Men nu är det ju istid mellan LD och CW, så Maria E har väl inte samma goda relation till LD längre om hon numera backar upp CW?

Som jag förstår det så är Maria E inte helt på transsexuellas sida om allt, vilket gjort henne till persona non grata i vissa delar av feministsfären.

Ärligt talat, allt jävla drama som händer mellan dessa uttråkade kvinnor på Instagram borde nästan få sin egen tråd eftersom det blir för jävla mycket ibland. Jag tycker i alla fall någon borde pitcha idéen om "Instagramfeministerna" till Viasatplay där vi alla kan följa CW, Lady Dahmer, Vardagsrasismen, Kajjan, Maria E osv osv.
Citera
2019-10-22, 17:16
Medlem
NoTruces avatar
Nu har jag lyssnat på podden. Vilket jävla magplask från i princip alla inblandade. Jag var inte direkt Pro-Cissi innan, så döm om min förvåning när jag sitter och faktiskt tycker att hon drar det längsta strået. De där tre programledarna är fan för bedrövliga. Henrik (som jag väl visst haft vissa antipatier emot, kanske främst på grund av hans fixering vid sverigedemokrater) gormar och ryar och bekräftar det Cissi säger per omgående. Då räcker det inte att han möjligtvis har rätt i sak, för han blir direkt osympatisk. Den andre snubben kommer inte med mycket matnyttigt när han får luft, och tjejen (Myra?) känns i ärlighetens namn som ett alibi. Hon låter som om hon ska börja gråta när som helst och inleder typ varje mening med "ja men jag kan känna så här" eller "ja men jag kan tycka så här" och tar evigheter på sig att komma till saken.

Som tur är kan jag hålla två tankar i huvudet samtidigt och fattar att det inte är så svart eller vitt att någon alltid har rätt medan någon annan alltid har fel. Men Haveristerna hade vunnit på att vara mera konkreta i sina anfall mot Cissi, och framförallt hade programmet vunnit på att klippas ner rätt rejält. Inte för att censurera Cissi, men för att helt enkelt behålla någon slags koherens.

Det hade också varit bra om man skilt på projekt hon dragit igång som sedan fallit samman och sådant beteende som är direkt äckligt och osympatiskt (Gardetgate). Fokus hade kunnat förfinas, minst sagt. Och pajkastningen mot slutet var väl kanske underhållande men ack så kontraproduktiv. Jag tror nog de kan bättre.
Citera
2019-10-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Som jag förstår det så är Maria E inte helt på transsexuellas sida om allt, vilket gjort henne till persona non grata i vissa delar av feministsfären.

Ärligt talat, allt jävla drama som händer mellan dessa uttråkade kvinnor på Instagram borde nästan få sin egen tråd eftersom det blir för jävla mycket ibland. Jag tycker i alla fall någon borde pitcha idéen om "Instagramfeministerna" till Viasatplay där vi alla kan följa CW, Lady Dahmer, Vardagsrasismen, Kajjan, Maria E osv osv.

Vilken otäck ide’! :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in