2018-02-04, 23:50
Medlem
dynamit-kisens avatar
Någon mer än jag som har problem med att undertexterna inte fungerar på chromecast? Dem försvinner efter ca 5 minuter.

Kan inte heller sänka ljuder med mobilen när man ser på chromecast.

Sett att fler har problem på plex forum. Men lyckas inte hitta någon fix....
Citera
2018-02-18, 13:48
Medlem
niclasnjs avatar
Kör Diskstation NAS DS 415+ direktkopplad till min router (Nighthawk) samt en nivea shield som också går på lina med min router. har även en macbook pro (2016) och plex är installerad på NAS:en.
Enligt Synalogys kompatibilitetslista så ska servern klara transcode och gör det oftast men lite för ofta dyker det upp på min NS att servern inte är tillräckligt kraftfull. Kör även med en Apple TV 4 med plex appen installerad , funkar mycket bättre., någon som vet varför det blir så och vadf man kan göra?
Citera
2018-03-21, 16:40
Medlem
eshkoshkas avatar
Upptäckte precis PLEX och det är ju fantastiskt för mig som vill strömma filer från min PC. Har hela tiden kopplat i en HDMI-sladd för att se på någonting via datorn, men nu verkar det problemet löst.

Känns dock som det man spelar upp hackar lite grann, men kanske synvilla. Ingenting som andra märker av?
Citera
2018-03-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Upptäckte precis PLEX och det är ju fantastiskt för mig som vill strömma filer från min PC. Har hela tiden kopplat i en HDMI-sladd för att se på någonting via datorn, men nu verkar det problemet löst.

Känns dock som det man spelar upp hackar lite grann, men kanske synvilla. Ingenting som andra märker av?

Inget jag märkt av, ibland kan det gå lite segt men då på grund av min uppkoppling. Delar mitt bibliotek till föräldrarna som bor bra många mil bort och även för dem verkar det fungera helt felfritt.
Citera
2018-04-06, 08:18
Medlem
Commodores avatar
Igår släpptes Plex VR till Samsung (Oculus) Gear VR.
https://support.plex.tv/articles/plex-vr-gear-vr/

Dessvärre fungerar inte in-voice chat med vänner än, men detta är på ingång!

I praktiken innebär detta att man kan sitta i ex. en soffa virtuellt och titta på material ifrån sin eller polarens Plex-server. Upp till 4 vänner i samma rum som tittar på samma material.
Citera
2018-04-06, 08:21
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka

Är det allt material som hackar för dig eller är det endast högupplöst media? Vad har du för spec på burken som du encodar ifrån?
Citera
2018-04-11, 18:27
Medlem
Googlas avatar
Tja, valt max kvalitet i inställningarna. Men när jag spelar en video så spelas den högst i 368p.

https://imgur.com/a/iMbrl

Hur kommer detta sig?
Citera
2018-04-11, 22:40
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Tja, valt max kvalitet i inställningarna. Men när jag spelar en video så spelas den högst i 368p.

https://imgur.com/a/iMbrl

Hur kommer detta sig?
Vad är det för kvalite på filmen/videon då? (Bara för att det står 1080p i namnet så betyder det inte att det är det om du nu har tankat ner filmen.)

EDIT:
Dumt av mig att ens svara på denna fråga. Längesedan jag använde Plex. Men ibland har jag tankat ner 1080p filmer men sen visar det sig att det endast var 480p.
Citera
2018-07-01, 16:27
Medlem
Googlas avatar
Tjaa. Har en fundering. kan man använda någon usb å ha inkopplad i routern, sedan använda denna som server istället för datorn?
Citera
2018-08-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Tjaa. Har en fundering. kan man använda någon usb å ha inkopplad i routern, sedan använda denna som server istället för datorn?

Routrar är sällan starka nog att köra en plexserver. En nas kan gå.
Citera
2018-08-19, 18:18
Medlem
Inväntar en Nas som det ska gå att installera plex på men har mest alltid hållt på med xbmc

Men plex lockar lite för just familjevänlig biten, mina funderingar är om jag vill att alla filmer som hamnar på nasen med plex ska spelas utan konvertering alltid måste jag då manuellt gå och någonstans och välja det?

Mina mediauppspelare nvidia shield osv klarar ju alla format direkt.,så tänkte hålla mog ifrån 4k tills plex stödjer 4k60.

Sedan är det svårt att ställa in i plex att man tex delar ut sitt bibliotek som en server så tex föräldrar på annan ort kan nå den och spela upp filmer? Sätter man upp någon form av ftp inställning i plex eller hur går det till? Tänkte införskaffa en Apple tv åt dom så det blir så enkelt så möjligt på deras sida.
Senast redigerad av pizzaland 2018-08-19 kl. 18:21. Anledning: Done
Citera
2018-08-20, 07:58
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Inväntar en Nas som det ska gå att installera plex på men har mest alltid hållt på med xbmc

Men plex lockar lite för just familjevänlig biten, mina funderingar är om jag vill att alla filmer som hamnar på nasen med plex ska spelas utan konvertering alltid måste jag då manuellt gå och någonstans och välja det?

Mina mediauppspelare nvidia shield osv klarar ju alla format direkt.,så tänkte hålla mog ifrån 4k tills plex stödjer 4k60.

Sedan är det svårt att ställa in i plex att man tex delar ut sitt bibliotek som en server så tex föräldrar på annan ort kan nå den och spela upp filmer? Sätter man upp någon form av ftp inställning i plex eller hur går det till? Tänkte införskaffa en Apple tv åt dom så det blir så enkelt så möjligt på deras sida.

Svaret på det fetade är att du behöver skapa ett Plex-konto åt dina föräldrar. Sedan är det enkelt att i inställningarna ge deras konto åtkomst till din server.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in