2016-08-06, 19:27
Medlem
Hur raderar ja filer på plex ?
Vad är Plex pass bra för ?
Citera
2016-08-06, 20:03
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopy72
Hur raderar ja filer på plex ?
Vad är Plex pass bra för ?

Du kan radera mediafiler ur den mapp där de ligger och sedan köra en update på det bibliotek (filmer, TV-serier etc) där du hade den. Då kommer Plex att plocka bort länken till den film/det avsnitt som du tagit bort. Själva tanken med Plex är dock i första hand att man inte tar bort saker utan sparar dem, så det är egentligen bara om du har fyllt utrymmet på hårddisken/NAS:en som det finns någon anledning att radera något.

Plex pass ger tillgång till vissa extrafunktioner som exempelvis att kunna synka över mediafiler till en smartphone eller surfplatta med Plexappen installerad eller att kunna synka över foton från smartphone eller surfplatta till Plex eget fotobibliotek. Dessutom får man tidigare tillgång till vissa uppdateringar. Hela listan på extra saker finns här.
Citera
2016-08-09, 19:54
Medlem
Mattelols avatar
Hur fungerar rar2fs? Om jag 1TB material i mapp A och mountar denna med rar2fs till mapp B, kommer mapp B bli 1TB stor då?
Citera
2016-08-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Hur fungerar rar2fs? Om jag 1TB material i mapp A och mountar denna med rar2fs till mapp B, kommer mapp B bli 1TB stor då?

Nej, Rar2fs visar innehållet i arkivet, precis som när du öppnar det i tex winrar, men börjar att packa upp först då något försöker att läsa filen, tex när du börjar att spela upp filmen i plex
Citera
2016-08-09, 20:45
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Nej, Rar2fs visar innehållet i arkivet, precis som när du öppnar det i tex winrar, men börjar att packa upp först då något försöker att läsa filen, tex när du börjar att spela upp filmen i plex

Tack för ett bra svar! Använder du själv programmet? Fungerar det väl? Om jag slutar spela upp filmen i Plex, tas filerna bort automatiskt då? Rent teoretiskt behöver man aldrig har mer plats på hårddisken än för en extra uppackad film så att säga?
Citera
2016-08-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Tack för ett bra svar! Använder du själv programmet? Fungerar det väl? Om jag slutar spela upp filmen i Plex, tas filerna bort automatiskt då? Rent teoretiskt behöver man aldrig har mer plats på hårddisken än för en extra uppackad film så att säga?

Använder det själv, dock på debian

Ja, teoretiskt sätt så behöver du inte mer plats än så
Citera
2016-08-10, 19:42
Medlem
Mattelols avatar
Citat:

Jag vet inte om jag använder programmet fel men jag har installerat det och kört:

Kod:
sudo rar2fs -o allow_other /media/mappX/MappY/ /media/mappX/mappZ/

Därefter kan jag mycket riktigt lista alla min filer "uppackade" men storleken på mappZ är lika stor som mappY och mappX blir mycket större. Ska det se ut så eller har jag gjort något fel?
Citera
2016-08-18, 00:01
Medlem
Shamdons avatar
Någon som vet om det, utan att fucka upp eller förstöra viktiga saker, går att justera lite i gränssnittet som visas i appen på AppleTV?

(Närmre bestämt ändra färger, typsnitt och storlek på affischerna samt rätta till stavning och språk i gränssnitt när det är tokigt.)
Citera
2016-08-20, 23:00
Medlem
https://forums.plex.tv/discussion/82...se-no-dk-fi/p1

det försöker jag få in.. har lagt in den å allt.. men har stött på patrull på den här biten:

Note that password is shown in logs though - see ReadMe file. A

kan verkligen inte hitta de...

var finns den readme.fil.. har hittat en.. å det är den här:

https://github.com/JeppeTh/Viaplay.b...ster/README.md

men där står det:

Provides access to the content available from Viaplay.

!! Note that username and password will be shown in logs !
Citera
2016-08-21, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berne88
https://forums.plex.tv/discussion/82...se-no-dk-fi/p1

det försöker jag få in.. har lagt in den å allt.. men har stött på patrull på den här biten:

Note that password is shown in logs though - see ReadMe file. A

kan verkligen inte hitta de...

var finns den readme.fil.. har hittat en.. å det är den här:

https://github.com/JeppeTh/Viaplay.b...ster/README.md

men där står det:

Provides access to the content available from Viaplay.

!! Note that username and password will be shown in logs !

"Note that username and password will be shown in logs" betyder att användarnamnet och lösenordet kommer att stå i klartext i loggen, inte att du ska in i logfilen och hämta ett användarnamn och lösenord

För övrigt så verkar inte pluginet fungera enligt https://forums.plex.tv/discussion/82...e-no-dk-fi/p11
Citera
2016-08-21, 10:46
Medlem
Citat:
"Note that username and password will be shown in logs" betyder att användarnamnet och lösenordet kommer att stå i klartext i loggen, inte att du ska in i logfilen och hämta ett användarnamn och lösenord

För övrigt så verkar inte pluginet fungera enligt https://forums.plex.tv/discussion/82...e-no-dk-fi/p11

å loggen var finns de/ ser man de?

ne men har feler plug som jag fill testa.. med samma inlogging sätt... men har inte lyckats hita lösen å användraman
Citera
2016-08-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berne88
å loggen var finns de/ ser man de?

ne men har feler plug som jag fill testa.. med samma inlogging sätt... men har inte lyckats hita lösen å användraman

Du måste alltså ha ett eget inloggning, det är inget plugin som ger dig gratis viaplay
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in