2011-11-05, 17:15
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Tankade hem Plex 0.9.3.4 nu efter ha tröttnat på XBMC.

Men har ett litet problem.. Jag har en WNR3500L router som agerar mediaserver med hjälp av miniDLNA, alltså en UPnP server.

Förstår inte hur jag ska lägga in UPnP server i Media Managern, eller om det ens är möjligt .. Och detta är verkligen en deal breaker för min del.

Hade uppskattat lite hjälp
Tanka 0.9.5 istället!

Kan du slå på fildelning så är det vägen att gå. Har själv kört samba från en gammal dator som fått leka server här hemma.
Citera
2011-11-11, 20:57
Medlem
526s avatar
Har installerat Plex i iPhonen. Den hittar iMacen med filmerna så det streamar, men funkar inte som remote. Det var just fjärrkontroll funktionen jag var ute efter.
I inställningar på iphone så står det att den inte hittar någon uppspelare. Men den hittar ”mediaserver”, som är samma dator.
Fattar inte.
Senast redigerad av 526 2011-11-11 kl. 21:54.
Citera
2011-11-11, 21:54
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jaa ja e efterbliven.
Har installerat Plex i iPhonen. Den hittar iMacen med filmerna så det streamar, men funkar inte som remote. Det var just fjärrkontroll funktionen jag var ute efter.
I inställningar på iphone så står det att den inte hittar någon uppspelare. Men den hittar ”mediaserver”, som är samma dator.
Fattar inte.
Ja du är verkligen pucko. Prova starta om telefonhelvetet så ska ru se att det funkar
Citera
2011-11-14, 15:50
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Tanka 0.9.5 istället!

Kan du slå på fildelning så är det vägen att gå. Har själv kört samba från en gammal dator som fått leka server här hemma.

Drog hem 0.9.5 versionen av media clienten nu. Men det måste ju vara fel inser jag efter ha kollat runt 2min i den. Går inte att koppla upp sig mot ngn server annat än MyPlex, och förstod inte ens hur jag skulle få den att leta upp filer lokalt på datorn.

Edit: I server version funkar det att lägga till mina mediafolders via smb, men jag hade ju helst velat ha det via UPnP av två anledningar.

1. UPnP klarar av att strömma HD format trådlöst bra mycket bättre än samba.
2. Jag spenderat sjukt mycket tid på att få min router att fungera som en NAS-enhet med hjälp av tomato fw, och ska jag nu bara använda samba så känns det bara som ett stort nederlag
Senast redigerad av cc_zero 2011-11-14 kl. 16:08.
Citera
2011-11-14, 20:22
Medlem
towbs avatar
Citat:
Drog hem 0.9.5 versionen av media clienten nu. Men det måste ju vara fel inser jag efter ha kollat runt 2min i den. Går inte att koppla upp sig mot ngn server annat än MyPlex, och förstod inte ens hur jag skulle få den att leta upp filer lokalt på datorn.

Edit: I server version funkar det att lägga till mina mediafolders via smb, men jag hade ju helst velat ha det via UPnP av två anledningar.

1. UPnP klarar av att strömma HD format trådlöst bra mycket bättre än samba.
2. Jag spenderat sjukt mycket tid på att få min router att fungera som en NAS-enhet med hjälp av tomato fw, och ska jag nu bara använda samba så känns det bara som ett stort nederlag
Är inte jätte hemma på området förutom att jag kör det lokalt varje dag och tidigare kört via smb. Plex Media Server för linux kanske du kan få igång på din router? Finns två olika för NAS http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

Ska nog dra igång en PMS på ubuntu när jag har tid och lust, vilket kan dröja
Citera
2011-11-14, 20:31
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Är inte jätte hemma på området förutom att jag kör det lokalt varje dag och tidigare kört via smb. Plex Media Server för linux kanske du kan få igång på din router? Finns två olika för NAS http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

Ska nog dra igång en PMS på ubuntu när jag har tid och lust, vilket kan dröja

Antagligen inte tyvärr. Är en WNR3500L router. 453mhz och 8mb ram, så är rätt begränsat vad man kan få in

Tycker det är rätt sjukt att man inte kan ansluta en UPnP server till sin Media Manager faktiskt. Förstår inte heller varför den funktionen inte finns
Citera
2011-11-14, 21:11
Medlem
towbs avatar
Citat:
Antagligen inte tyvärr. Är en WNR3500L router. 453mhz och 8mb ram, så är rätt begränsat vad man kan få in

Tycker det är rätt sjukt att man inte kan ansluta en UPnP server till sin Media Manager faktiskt. Förstår inte heller varför den funktionen inte finns
Nä men man får vara glad över resten av plex. Finns ju både tv och blu-rays som kan köra plex, tänkte nog skaffa mig en ny blu-ray till jul och köra igång en gammal skrotdator med PMS. Fast det hade vart trevligt med något lite mindre, kanske blir en NAS som tar plex i julklapp ändå
Citera
2011-12-28, 21:36
Medlem
Apple Tv 2 och Plex

Jag har nyligen skaffat en Apple Tv 2 som jag jailbreakat till version 4.4.4 med Seas0npass för att lägga in en klientversion av plex på apparaten. Det var inte problem att jailbreaka men misslyckas när jag ska lägga in Plex.

Jag har följt guiden som finns på denna sida:http://wiki.plexapp.com/index.php/Apple_TV_Plex_Client_Install och allt går bra tills jag skriver in kommandot apt-get install com.plex.client-plugin. Då slocknar skärmen och det ända sättet att få igång Apple Tvn igen är att nollställa den via Itunes. Har provat flera gånger och även med version 4.4.3 av OS.

Någon som varit med om ett liknade problem eller har någon idé om hur man kan komma förbi problemet? Skulle verkligen uppskata något tips
Citera
2011-12-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victorramis
Apple Tv 2 och Plex

Jag har nyligen skaffat en Apple Tv 2 som jag jailbreakat till version 4.4.4 med Seas0npass för att lägga in en klientversion av plex på apparaten. Det var inte problem att jailbreaka men misslyckas när jag ska lägga in Plex.

Jag har följt guiden som finns på denna sida:http://wiki.plexapp.com/index.php/Apple_TV_Plex_Client_Install och allt går bra tills jag skriver in kommandot apt-get install com.plex.client-plugin. Då slocknar skärmen och det ända sättet att få igång Apple Tvn igen är att nollställa den via Itunes. Har provat flera gånger och även med version 4.4.3 av OS.

Någon som varit med om ett liknade problem eller har någon idé om hur man kan komma förbi problemet? Skulle verkligen uppskata något tips

Frågan är ju om jailbreaken är genomförd ordentligt?
Citera
2012-01-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sl4arv
Frågan är ju om jailbreaken är genomförd ordentligt?

Så vitt jag kan säga så har jag lyckats jailbreaka Apple Tvn, när jag har den inkopplad till TVn syns den röda FC-loggan längst ner till höger. Det är inte så att Apple TVn startar om efter att man angett kommandot apt-get install com.plex.client-plugin? Skulle kanske leda till problem i så fall med tanke på att den är jailbreakad med tethered jailbreak..
Citera
2012-01-01, 15:47
Medlem
crystal42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victorramis
Så vitt jag kan säga så har jag lyckats jailbreaka Apple Tvn, när jag har den inkopplad till TVn syns den röda FC-loggan längst ner till höger. Det är inte så att Apple TVn startar om efter att man angett kommandot apt-get install com.plex.client-plugin? Skulle kanske leda till problem i så fall med tanke på att den är jailbreakad med tethered jailbreak..

Undrar vilken version av plex som apt pekar mot.
Citera
2012-01-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crystal42
Undrar vilken version av plex som apt pekar mot.

Där kan det vara något som behöver ändras. Detta skriva bla ut i konsolen när jag kör kommandot:

Unpacking com.plex.client-plugin (from .../com.plex.client-plugin_0.8.3_iphoneos-arm.deb)

Verson 0.8.3 skulle som jag förstår det behöva vara 0.9.X. Någon som vet hur man får den att ladda in en nyare version än 0.8.3 som man får genom den här guiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in