2011-10-07, 09:00
Medlem
Vad använder ni er av för att syra plex när ni har kopplat den till datorn? Programmet til iphone fungerar ju inte så bra.
Citera
2011-10-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av index
Vad använder ni er av för att syra plex när ni har kopplat den till datorn? Programmet til iphone fungerar ju inte så bra.

Klexi använder jag, funkar fint.
Citera
2011-10-08, 02:11
Medlem
harrings avatar
Citat:
Använder tangentbordet(aldrig testat appen för just det), har dock en sån liten ful fjärris till min MBP(fick den med när jag köpte) så kanske är värt att byta batterier i den. Hade faktiskt inte tänkt på att den kanske fungerar tills det föränns nu.

edit: borde väl f.ö finnas någon gratis app för remote desktop applikation så att man styr med piltangenter, enter osv på ifånen? Inte så att man får upp vad som visas på skärmen på ifånen utan bara ett tangentbord.
Citera
2011-10-08, 02:29
Medlem
Danro80s avatar
Citat:

Jag styr Plex med min Logitech harmony fjärr, fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2011-10-14, 23:17
Medlem
UtflippaDs avatar
Någon som vet om Plex Media Manager/Server kan visa att man har hela serien eller inte? Det hade varit ett utmärkt sätt att se om man saknar ett avsnitt här och ett där.
Citera
2011-10-16, 23:44
Medlem
Har lekt en hel del med Plex de senaste veckorna och det funkade jätte bra så när som på lite filmer som inte ville spelas upp.

Sitter med en ST6000 smart tv adapter, dock så har jag helt tappat kontakten med min Plex nu. får inget att funka alls. Någon som har förslag på bra felsökningstips?
Citera
2011-10-30, 08:28
Medlem
towbs avatar
Nya plex ser ut att bli jävligt spännande! Ska komma ut innan månaden är slut om jag uppfattat det rätt, vilket betyder idag eller imorgon!

http://elan.plexapp.com/2011/10/28/laika-revealed/ Alla som lärt sig scrolla i lion, vilket ni borde ha gjort vid det här laget, bör ta er nedåt och kolla in lite videos som visar upp lite nyheter.
Citera
2011-10-30, 09:45
Medlem
towbs avatar
Snacka tajming, nu är den ute

Edit; Glöm inte installera plex media server som ligger separat http://www.plexapp.com/download/mac-download-new.php
Senast redigerad av towb 2011-10-30 kl. 10:13.
Citera
2011-10-30, 10:53
Medlem
Tjena,
När man tankar en film med cd1 och cd2 så syns bara den ena i plex. Så när man sedan streamar det vidare till atv eller annan dator kan man bara titta på en CD?

Om man sen tittar i media manager så ligger det bara 1 item där?
Hittar ingen lösning på problemet. Dock funkar det på vissa filmer efter att man byter namn fram och tillbaka. Typ att man tar bort cd1, så lägger den in cd2 och sen lägger man inte cd1 igen och det funkar för tillfället. Tills man uppdaterar servern igen...

Finns det någon annan som upplever samma sak och har en lösning eller ska jag helt enkelt sluta tanka hem dubbel cd?
Citera
2011-10-30, 16:19
Medlem
dannywtfs avatar
Videogenomgång av nya PLEX

Jag måste säga att det är riktigt fint och enkelt nu. Uppdaterade nyligen till nya PLEX och passade på att uppdatera appen i min iPad samtidigt. Det går som smort!

Fråga: Är det bara för mig som forumet på plex hemsida krånglar? Jag letar roliga plug-ins, men det står att det är något fel som beror på min SQL eller något liknande. Vad innebär det?
Citera
2011-10-30, 22:55
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Fråga: Är det bara för mig som forumet på plex hemsida krånglar? Jag letar roliga plug-ins, men det står att det är något fel som beror på min SQL eller något liknande. Vad innebär det?
Det är forumets databas som förmodligen inte pallar trycket av alla som vill spana in nyheterna gissar jag. Inget du kan göra åt med andra ord, man får uppdatera ett par gånger och hoppas att man kommer fram.
Citera
2011-11-05, 16:26
Medlem
cc_zeros avatar
Tankade hem Plex 0.9.3.4 nu efter ha tröttnat på XBMC.

Men har ett litet problem.. Jag har en WNR3500L router som agerar mediaserver med hjälp av miniDLNA, alltså en UPnP server.

Förstår inte hur jag ska lägga in UPnP server i Media Managern, eller om det ens är möjligt .. Och detta är verkligen en deal breaker för min del.

Hade uppskattat lite hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in