2012-01-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victorramis
Där kan det vara något som behöver ändras. Detta skriva bla ut i konsolen när jag kör kommandot:

Unpacking com.plex.client-plugin (from .../com.plex.client-plugin_0.8.3_iphoneos-arm.deb)

Verson 0.8.3 skulle som jag förstår det behöva vara 0.9.X. Någon som vet hur man får den att ladda in en nyare version än 0.8.3 som man får genom den här guiden?

Hittade en lösning. Man byter ut kommandot apt-get install com.plex.client-plugin till apt-get install com.plex.client-plugin=0.0.9.0.0-312c11b0. Tack för tips!
Citera
2012-01-07, 10:29
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victorramis
Hittade en lösning. Man byter ut kommandot apt-get install com.plex.client-plugin till apt-get install com.plex.client-plugin=0.0.9.0.0-312c11b0. Tack för tips!

Jag hade exakt samma problem, förutom att jag inte behövde återställa via itunes. Jag kunde använda apt-get remove för att ta bort och sedan boota om ATV''n. Men 0.0.9 versionen verkar fungerar, i alla fall delvis ...

Har som sagt en ATV2 med 4.4.4, jailbreakad med Seasonpass. Fungerar som den ska för sig själv, men utbudet är som sagt inte mycket att hurra för. Installerade därför XMBC och den fungerar ju, men det känns inte *riktigt* bra.

Tänkte därför prova Plex också, så jag installerade klienten på ATV och lade PMS på en CentOS 6.2 server. Servern har allt media på en NAS, en XtreamerPro med 1.5 TB disk. PMS har, via CIFS-mountade kataloger, indexerat ca 250 filmer och 13000 låtar. Kan kan se bibiloteket både i webläsaren och från Plex-klienten på ATV. Men så fort jag försöker spela upp något, musik eller film, från ATV'n så säger den "Kunde inte spela upp ...". Sedan kraschar Plex-klienten ganska ofta och skickar tillbaka mig till ATV's huvudmeny. Känns inte som att den är redo för prime-time om du frågar mig.

Edit: Försökte också lägga till en Plex-plugin, CNN News, men det slutade också med att klienten kraschade totalt. Bläh.

Kanske dags att hosta upp 30 $ och prova ATV Flash istället. Någon som har gjort det?
Senast redigerad av pingvinen 2012-01-07 kl. 10:36.
Citera
2012-01-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Jag hade exakt samma problem, förutom att jag inte behövde återställa via itunes. Jag kunde använda apt-get remove för att ta bort och sedan boota om ATV''n. Men 0.0.9 versionen verkar fungerar, i alla fall delvis ...

Har som sagt en ATV2 med 4.4.4, jailbreakad med Seasonpass. Fungerar som den ska för sig själv, men utbudet är som sagt inte mycket att hurra för. Installerade därför XMBC och den fungerar ju, men det känns inte *riktigt* bra.

Tänkte därför prova Plex också, så jag installerade klienten på ATV och lade PMS på en CentOS 6.2 server. Servern har allt media på en NAS, en XtreamerPro med 1.5 TB disk. PMS har, via CIFS-mountade kataloger, indexerat ca 250 filmer och 13000 låtar. Kan kan se bibiloteket både i webläsaren och från Plex-klienten på ATV. Men så fort jag försöker spela upp något, musik eller film, från ATV'n så säger den "Kunde inte spela upp ...". Sedan kraschar Plex-klienten ganska ofta och skickar tillbaka mig till ATV's huvudmeny. Känns inte som att den är redo för prime-time om du frågar mig.

Edit: Försökte också lägga till en Plex-plugin, CNN News, men det slutade också med att klienten kraschade totalt. Bläh.

Kanske dags att hosta upp 30 $ och prova ATV Flash istället. Någon som har gjort det?
ATV Flash (black) 1.1.1 är den nuvarande. Du hittar den pa TPB om du vill testa innan du köper (eller inte behöva köpa).

Fördelarna med ATV Flash (black) är att den är väldigt snyggt integrerad i Apple TV:s GUI och alla kontroller etc är alltsa samma. Lite mer frihet när det gäller undertexternas utseende, man slipper den gra genomskinliga grejen kring dem, filmlistan laddar ner metadata fran nätet automatiskt och den läser alla format. Man behöver inte datorn igang, utan man kan läsa filmerna direkt fran en NAS. Kort sagt är ATV Flash (black)s mediaspelare vad ATV2s mediaspelare borde vara.

Men när man vant sig vid XBMC sa är det lite jobbigt att man bara kan ha en fil för undertexter per film, och den maste heta exakt samma sak som filmen. Dessutom kan man inte "synka om" text och/eller ljud som i XBMC ifall det skulle vara nagot knas med filmen.

Bara en fraga, har du testat Icefilms i XBMC?
Citera
2012-01-07, 20:42
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
ATV Flash (black) 1.1.1 är den nuvarande. Du hittar den pa TPB om du vill testa innan du köper (eller inte behöva köpa).

Fördelarna med ATV Flash (black) är att den är väldigt snyggt integrerad i Apple TV:s GUI och alla kontroller etc är alltsa samma. Lite mer frihet när det gäller undertexternas utseende, man slipper den gra genomskinliga grejen kring dem, filmlistan laddar ner metadata fran nätet automatiskt och den läser alla format. Man behöver inte datorn igang, utan man kan läsa filmerna direkt fran en NAS. Kort sagt är ATV Flash (black)s mediaspelare vad ATV2s mediaspelare borde vara.

Men när man vant sig vid XBMC sa är det lite jobbigt att man bara kan ha en fil för undertexter per film, och den maste heta exakt samma sak som filmen. Dessutom kan man inte "synka om" text och/eller ljud som i XBMC ifall det skulle vara nagot knas med filmen.

Bara en fraga, har du testat Icefilms i XBMC?

Kan tillägga att jag nu fick igång filmen, men det laggar så pass att det inte blir njutbart. Det är en vanlig avi/divx, inte en hd film (Att jag inte fick kontakt alls tidigare kan bero på att servern fortfarande var fullt upptagen med att ladda hem fan-art och bilder för mina 13000 mp3r). Samma film funkar bra i XBMC som läser direkt från NAS istf via PMS. Tror jag ska prova att flytta in NAS diskarna direkt i servern och se om det flyter bättre.

Har inte läst på om iceFilms ännu, ska göra det senare.
Om jag hinner ska jag prova ATV Flash också, gissar att en komersiellt supportad app ska funka liiite bättre
Citera
2012-05-26, 13:41
Medlem
Bara undrar lite med Plex och iPad... Måste man konvertera .mkv filer innan man kan lägga in dom i plex och sedan spela upp dom på iPaden? Jag letar efter något program som klarar subs och .mkv filer
Citera
2012-05-26, 15:39
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divan00
Bara undrar lite med Plex och iPad... Måste man konvertera .mkv filer innan man kan lägga in dom i plex och sedan spela upp dom på iPaden? Jag letar efter något program som klarar subs och .mkv filer
Vet inte hur det ligger till med subs just nu men du behöver inte konvertera till annat format för bara videon
Citera
2012-05-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Vet inte hur det ligger till med subs just nu men du behöver inte konvertera till annat format för bara videon

Mm, okey, Tack för svaret ändå för om man tankar en film idag vill man ju gärna ha den i hög kvalité och då är det ju .mkv som gäller och texterna ligger oftast i där Men jag har inte någon iPad ännu, ska skaffa mycket snart. Men jag testade att ladda ner android appen och där fick man faktiskt välja vilken subs man ville ha. Filmen som jag hade laddat ner hade 5 subs med, och då valde man bara och sen funka subsen fint så det borde ju vara likadant på iPad appen?
Citera
2012-05-26, 19:26
Medlem
harrings avatar
Citat:
Mm, okey, Tack för svaret ändå för om man tankar en film idag vill man ju gärna ha den i hög kvalité och då är det ju .mkv som gäller och texterna ligger oftast i där Men jag har inte någon iPad ännu, ska skaffa mycket snart. Men jag testade att ladda ner android appen och där fick man faktiskt välja vilken subs man ville ha. Filmen som jag hade laddat ner hade 5 subs med, och då valde man bara och sen funka subsen fint så det borde ju vara likadant på iPad appen?
Kan testa senare idag, postar en update med hur det gick.

edit: kör plex servern på en windows dator, använder en MBP, iPhone och iPad för att kolla.
Senast redigerad av harring 2012-05-26 kl. 19:33.
Citera
2012-05-28, 23:04
Medlem
Någon som kan hjälpa mig med detta problemet?

http://forums.plexapp.com/index.php/...c-with-lastfm/
Citera
2012-07-02, 22:58
Medlem
Hej,
Jag har precis installerat plex på min mac mini som jag skall ha som HTPC.
Har uppdaterat den till 4GB DDR3 ram och har planer på att uppgradera till 16GB.

När jag lägger in serier och sedan går in på TV-shows så hamnar varje avsnitt för sig.
Går det inte göra så att varje serie heter sitt namn först som en kategori och sedan när man klickar in där så ser man alla avsnitten?

Min andra fråga gäller bild inställningarna.
Jag har nu bockat i både Tillåt hårdvaruaccelartion (CrystalHD) & (VDADECODER) är detta bra?

Vad innebär Justera uppdateringsfrekens till att matcha video, menas det med att om jag kör en film med te.x 24Hz så är Plex mina bildinställningar på macen till 24Hz?

Skulle va tacksam att få svar på dessa frågor, tack på förhand.
Citera
2012-07-03, 12:22
Medlem
largeinlifes avatar
Citat:
Någon som kan hjälpa mig med detta problemet?

http://forums.plexapp.com/index.php/...c-with-lastfm/

Lite sent kanske men nya media server 0.9.6.5 har en ny LastFM agent. Kanske hjälper till om problemet inte är löst än.

http://elan.plexapp.com/2012/07/02/p...rver-v0-9-6-5/
Citera
2012-07-11, 00:52
Medlem
Tjenare!

Har en Samsung es7005. Har under kvällen förstått att man kan även ha Plex som app på tvn.

Det jag undrar är om man måste gå tillväga på något meckigt sätt för att få Plex till Tv:n.
Eller är det så enkelt att man bara skall kunna ladda ner den från Samsung Appstore?.

Jag har inte hittat Plex i SamsungAppstore när jag sökt.

Någon som vet?

Sry för en solklar rookie fråga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in