Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-29, 10:57
  #1
Medlem
Det var inte en dag försent. Jag har förundrats varför SD inte har spelat internetkortet tidigare.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...r-en-fildelare
__________________
Senast redigerad av greenhorn 2009-05-29 kl. 11:04.
Citera
2009-05-29, 11:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Det var inte en dag försent. Jag har förundrats varför SD inte har spelat internetkortet tidigare.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...r-en-fildelare

Det är väl redan omkring 200 000 personer som har röstat i förhand. Säkerligen har en ansenlig del av dessa gått till Piratpartiet. Så även jag undrar varför han inte gick ut lite tidigare, och nu när han gör det kunde han gott ha valt någon annan plattform än meningslösa Newsmill (å andra sidan slipper han debattera med en "expert" från Expo där).

Jag har själv undrat hur Sverigedemokraterna ställer sig i denna omdebatterade fråga, på deras hemsida framgår ingenting särskilt vad jag kunde hitta. Fast det framgår ju delvis varför nu, då åtminstone partiledaren vill införa en bredbandsavgift. Det i sig är ganska kontroversiellt (inte i teorin kanske men lär bli det i praktiken).
Citera
2009-05-29, 11:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum2
Det är väl redan omkring 200 000 personer som har röstat i förhand. Säkerligen har en ansenlig del av dessa gått till Piratpartiet. Så även jag undrar varför han inte gick ut lite tidigare, och nu när han gör det kunde han gott ha valt någon annan plattform än meningslösa Newsmill (å andra sidan släpper han debattera med en "expert" från Expo där).

Jag har själv undrat hur Sverigedemokraterna ställer sig i denna omdebatterade fråga, på deras hemsida framgår ingenting särskilt vad jag kunde hitta. Fast det framgår ju delvis varför nu, då åtminstone partiledaren vill införa en bredbandsavgift.

Jag tycker Newsmill gör ett bra jobb och de ska ha en eloge för att de tar in Åkesson. Åkesson öppnar även för det självklara, att skattepengar går till kulurproducenter. Frågan är bara hur man ska vikta utbetalningarna men det går nog att lösa. Jag har tidigare propagerat för ett statligt nedladdningsintitut eller ett gigantiskt digitaltbibliotek varifrån man kan ladda och varifrån statistiken kan tas för att rätt pengar ska gå till rätt producent.
Citera
2009-05-29, 11:46
  #4
Avstängd
persson121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Det var inte en dag försent. Jag har förundrats varför SD inte har spelat internetkortet tidigare.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...r-en-fildelare

Idiot fattar du inte att Newsmill.se är emot SD.
Dom smutskastar bara SD.

Hur kan vara säker på att newsmill.se talar sanning. Dom kan lika gärna skrivit det själv.

Jag tror inte på det skitsnacket.
__________________
Senast redigerad av persson121 2009-05-29 kl. 11:48.
Citera
2009-05-29, 12:00
  #5
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Bra att Jimmie talar om var han står i denna fråga. Han kunde dock ha gjort det tidigare. Hade varit ännu bättre.

Sedan vill jag bara flika in att Newsmill ägs av Dagens nyheter/Bonnier och vi vet väl alla vad de tycker om SD.

Newsmill kör väldigt mycket på den här fildelningsfrågan och har, tycker jag, premierat Piratpartiet i debatten inför EU-valet. Jag antar att det har varit en medveten taktik, från deras sida, eftersom de vet att Piratpartiet kan stoppa SD från att komma in i EU.
Citera
2009-05-29, 12:01
  #6
Avstängd
persson121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Bra att Jimmie talar om var han står i denna fråga. Han kunde dock ha gjort det tidigare. Hade varit ännu bättre.

Sedan vill jag bara flika in att Newsmill ägs av Dagens nyheter/Bonnier och vi vet väl alla vad de tycker om SD.

Newsmill kör väldigt mycket på den här fildelningsfrågan och har, tycker jag, premierat Piratpartiet i debatten inför EU-valet. Jag antar att det har varit en medveten taktik, från deras sida, eftersom de vet att Piratpartiet kan stoppa SD från att komma in i EU.

PP och SD smutskastas för dom är bra, lite för bra.
Det är inte första gången Newsmill.se gör detta.
TS: du vet väll det?
Citera
2009-05-29, 12:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
PP och SD smutskastas för dom är bra, lite för bra.
Det är inte första gången Newsmill.se gör detta.
TS: du vet väll det?

Newsmill har tagit många bra initiativ och det är avsevärt högre till tak där än i gammelmedia.
Citera
2009-05-29, 12:30
  #8
Medlem
Absus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
PP och SD smutskastas för dom är bra, lite för bra.
Det är inte första gången Newsmill.se gör detta.
TS: du vet väll det?

Du vet väl att newsmill består utav insändare?
Och att denna insändare är undertecknad Jimmie Åkesson?

Ifall newsmill stod bakom texten, hade det varit urkundsförfalskning. Och det tror jag knappast newsmill ägnar sig åt.
Citera
2009-05-29, 12:45
  #9
Medlem
Zcapegoats avatar
Åkesson kände väl att han var tvungen att komma med detta inlägg i debatten när han sett hur bra det verkar gå för PP i olika oppinionsundersökningar.
Citera
2009-05-29, 13:20
  #10
Medlem
Absus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Åkesson kände väl att han var tvungen att komma med detta inlägg i debatten när han sett hur bra det verkar gå för PP i olika oppinionsundersökningar.

SD konkurrerar inte direkt med PP.
Kanske lite i EU-valet, men knappast i Riksdags-valet, som är långt viktigare.

PP får nog fler röster ifrån diverse riksdagspartier, främst ifrån vänstern.
Citera
2009-05-29, 15:23
  #11
Medlem
Grishams avatar
Rick Falkvinge, pp, sågar förslaget om bredbandsskatt med att stor del av vad som fildelas är porr. Så därför skulle massa pengar från en sådan skatt gå till porrindustrin. Jag förstår inte det argumentet. Är det dåligt med bättre porr eller?
Citera
2009-05-29, 15:27
  #12
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Bra Jimmie!

Jag är också en fildelare!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback