Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2009-05-30, 01:03
  #85
Medlem
~HeInZ~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Spotify är ju ett lysande exempel på hur det kan gå till.
Men plocka du med din Dator och leta efter uppkoppling när du är på resande fot någonstans i Europa.Och då menar jag att du ska kunna spela din musik utan internet som Spotify behöver.
__________________
Senast redigerad av ~HeInZ~ 2009-05-30 kl. 01:06.
Citera
2009-05-30, 09:55
  #86
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~HeInZ~
Men plocka du med din Dator och leta efter uppkoppling när du är på resande fot någonstans i Europa.Och då menar jag att du ska kunna spela din musik utan internet som Spotify behöver.

Nu är ju Spotify på gång till mobilen, men det är inte poängen, utan poängen är att Spotify är ett sätt att ta betalt (eller reklamfinansiera) musik, jag säger inte att det är det enda sättet.
Citera
2009-05-30, 12:08
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag har tidigare propagerat för ett statligt nedladdningsintitut eller ett gigantiskt digitaltbibliotek varifrån man kan ladda och varifrån statistiken kan tas för att rätt pengar ska gå till rätt producent.
Men du tänkte om när du insåg att det också innebär att staten kommer få stå för utbudet och att de kommer kontrollera vilken form av kultur som du tar del av?

Fri fildelning innebär att vissa förlorar, medan andra är vinnare. I det här fallet främst bredbandsoperatörer, Apple och andra producenter av mediaspelare, datortillverkare och inte minst de som producerar hårddiskar där allt ska lagras.
Men i ett system som ska skattefinansieras utifrån hur mycket som tankats ned. Först och främst är det rent tekniskt omöjligt att lösa, eftersom serverkapaciteten per månad skulle röra sig om flera hundratusen terrabyte i bara överföring. Hur mycket lagringsutrymme som krävs kan jag inte ens spekulera i.
Fördelen med bittorrent är just att filerna hämtas från andra användare.

Men sedan är det också en integritetsfråga.
En person kanske går igång på djursex men skulle aldrig tillämpa det själv, ska staten arkivera det då? Hur skulle inte denna information missbrukas i så fall? (Kom inte på något bättre exempel, bristande kreativitet en lördagsmorgon)
Skulle iofs inte vara ett problem eftersom det statliga digitala biblioteket inte skulle tillhandahålla den formen av filmer...
Citera
2009-05-30, 12:20
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Nu är ju Spotify på gång till mobilen, men det är inte poängen, utan poängen är att Spotify är ett sätt att ta betalt (eller reklamfinansiera) musik, jag säger inte att det är det enda sättet.

Jag älskar Spotify, använder det dagligen. Men att lansera Spotify i mobilen idag är förmodligen det mest idiotiska som man kan göra. 3G-nätets kapacitet är väldigt begränsat jämfört med traditionellt bredband. Det finns bara plats för en viss kapacitet per station, och skulle många använda en sådan tjänst skulle det snabbt bli fullt i nätet.
Dessutom drar det betydligt mer energi att lyssna på streamat än att spela upp musik som finns lagrat i telefonen, det märker jag när jag surfar på mobilen, den blir jättevarm och om jag bara lyssnar på musik eller spelar upp film, då är den kall. (SE Xperia)

Sedan fungerar också Spotify sådär i 3G-nätet, jag brukar använda det ibland på min netbook (LG X110) med 3G-modem när jag reser. Ibland fungerar det, men ibland går det riktigt segt (Tele2). Jag använder mycket hellre hotellets trådlösa uppkoppling.
Citera
2009-06-01, 12:14
  #89
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Idiot fattar du inte att Newsmill.se är emot SD.
Dom smutskastar bara SD.

Hur kan vara säker på att newsmill.se talar sanning. Dom kan lika gärna skrivit det själv.

Jag tror inte på det skitsnacket.
Tror du verkligen att de skulle ha skrivit en artikel i falskt namn?
Citera
2009-06-01, 12:17
  #90
Awaiting Email Confirmation
När ska han komma ut på riktigt? Sd behöver en Pim Fortuyn för att vinna valet 2010.
Citera
2009-06-01, 12:27
  #91
Medlem
Absus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Tror du verkligen att de skulle ha skrivit en artikel i falskt namn?

Han har redan fått förklarat för sig att newsmill publicerar insändare.
Antingen är han ett troll som ska få SD-väljare att framstå som lite bakom... eller så är han bakom på riktigt. Inte värt att ödsla energi på i vilket fall.
Citera
2009-06-01, 15:47
  #92
Avstängd
persson121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absu
Han har redan fått förklarat för sig att newsmill publicerar insändare.
Antingen är han ett troll som ska få SD-väljare att framstå som lite bakom... eller så är han bakom på riktigt. Inte värt att ödsla energi på i vilket fall.

Jag menar inte "Jimmie Åkesson kommer ut som fildelare" reportaget.
Jag menar oftast så smutskastar newsmill.se SD.
Citera
2009-06-01, 16:06
  #93
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Jag menar inte "Jimmie Åkesson kommer ut som fildelare" reportaget.
Jag menar oftast så smutskastar newsmill.se SD.

Jaha, det ser ut som du skrev detta?

Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Idiot fattar du inte att Newsmill.se är emot SD.
Dom smutskastar bara SD.


Hur kan vara säker på att newsmill.se talar sanning. Dom kan lika gärna skrivit det själv.

Jag tror inte på det skitsnacket.

Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Det är inte första gången Newsmill.se gör detta.
TS: du vet väll det?

Den här insändaren är inte det första som newsmill gör enbart för att smutskasta sd, dom kan lika gärna ha skrivit skitsnacket själv?
Du syftar väl på artikeln får vi anta eftersom det är två inlägg från första sidan i tråden?

Varför ser du det så negativt att han försöker vara lite folklig och erkänner att han är en kriminell fildelare?
__________________
Senast redigerad av b0gfetto 2009-06-01 kl. 16:12.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback