2015-02-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Färskingfråga:
Spelar de nån roll ur säkerhetssynpunkt om man kör Open VPN eller PPTP?
Har Mac och lyckas koppla upp mot Anonines server på PPTP utan problem, open vpn och Tunnelblick var däremot lite mer komplicerat.

Spelar det nån roll? Är något av dem säkrare?
Är skyddad enligt Anonines hemsida.

Lyckades du med openvpn/tunnelblick? Jag gör det inte. Det som installationsguiden säger ska finnas i mapparna man laddar ner stämmer ju inte. Har kört om processen flera gånger men blir inte klok på det...
Citera
2015-02-22, 21:45
Medlem
Någon som vet hur man avslutar sin prenumeration? Tydligen hade jag fyllt i att jag automatiskt förnyar min betalning. Hittar inte hur jag ändrar det. Har betalat för ett extra år nu, är inte hela världen. Men vill inte betala för ännu ett om ett år.

Tack!
Citera
2015-03-01, 02:38
Medlem
Kanske otroligt muppig fråga men har i princip noll kunskap inom sånt här så måste bara skriva och höra. Jag bor för tillfället i USA och köpte idag en månads "abonnemang" med Anonine. Anledningen till att jag gjorde detta var endast för att jag vill ha tillgång till svtplay, tv4play och viaplays utbud. Använder mig utav PPTP anslutningen. Finns det någon risk med att göra detta här borta i USA eller är de helt lugnt med tanke på att jag bara använder det till att kolla play-utbuden. Är endast uppkopplad till PPTP anslutningen när jag kollar på de jag ska. Tack i förhand
Citera
2015-03-08, 00:27
Medlem
Ableachs avatar
Tills nyligen har jag fått publika IP-adresser via deras OpenVPN-tjänst, men nu har de tydligen slutat med det.

Nån mer som noterat detta?
Citera
2015-03-08, 01:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ableach
Tills nyligen har jag fått publika IP-adresser via deras OpenVPN-tjänst, men nu har de tydligen slutat med det.

Jag kör just nu mot se-ovpn.anonine.net 443 och har fått publika adressen 178.73.20x.x med ca 80/90 Mbit mot bredbandskollen. Anonine byter min IP efter ca 12 minuter dvs 5 ggr i timmen.
Citera
2015-03-10, 23:30
Medlem
Ableachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Jag kör just nu mot se-ovpn.anonine.net 443 och har fått publika adressen 178.73.20x.x med ca 80/90 Mbit mot bredbandskollen. Anonine byter min IP efter ca 12 minuter dvs 5 ggr i timmen.
Är du NAT:ad? Kolla adressen på ditt VPN-interface. Är den 10.10.x.x = ingen publik adress = du är NAT:ad. Dvs inte vad whatismyipadress visar, den är garanterat publik
Citera
2015-03-15, 16:43
Medlem
DNS leak test säger följande när jag kopplar upp mig med Switzerland configen:

IP Hostname ISP Country
67.215.230.82 67.215.230.82.static.quadranet.com Secured Private Network United States

Vafalls? Första gången jag gjorde det fick jag något i Zurich, andra gången Zurich och ovanstående. Nu får jag bara den från US?
Citera
2015-04-03, 01:09
Medlem
Foxiess avatar
Är uppkopplad via den väldigt klena klienten på skrivbordet till en svensk server, lyser grönt och blivit tilldelad en IP.

trace IP, whats my IP etc funkar. Dock får alla sidor ut information som webbläsare, operativ etc.

Men på dnsleaktest läcker det ju som ett jävla såll!!! Full träff, alla pekar ut min "riktiga" IP.....
Framförallt är man ju helt rökt genom WebRTC leaks....

VPN kan inte skydda en tillräckligt.

Vad gör man nudå?

Samt återkommande fråga, hur många här har kopplat upp anonineservicen genom routern som en VPN Endpoint?
Senast redigerad av Foxies 2015-04-03 kl. 01:49.
Citera
2015-04-05, 21:44
Medlem
Esteems avatar
Efter diskussion i outlaw flyttas alla trådar om specifika VPN-leverantörer till (FB) Mjukvara (Nätverk).

Fildelning --> Mjukvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2015-04-07, 20:35
Medlem
Sisofyss avatar
Så, över en natt går det plötsligt inte att komma åt countermails hemsida, när jag är inloggad med anonine?!? Har ju funkat förr!!

Kanske finns det ett svår på föregående 400 sidor, men någon som kunde förklara lite snabbt bara?

Edit: ska kanske nämna att jag kör windows 7 och chrome
Senast redigerad av Sisofys 2015-04-07 kl. 20:41.
Citera
2015-04-08, 18:21
Medlem
Sisofyss avatar
Nu går inte Flashback heller, när jag är inloggad på Anonine!?! Flera andra sidor går hur bra som helst! Ingen som vet vad detta kan bero på?
Citera
2015-04-08, 20:31
Medlem
Steinarrs avatar
När jag testade att joina en server på ett spel så står det fortfarande vart jag kommer ifrån....

Trots att min IP adress är i ett helt annat land. Jag har blivit anklagad för att ha fuskat och jag orkar inte med allt gnäll så fort jag joinar så jag skaffade ett nytt steam account+Anonine.

Verkar vara denna sida som fortfarande ser mig:

https://www.gameme.com/stats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in