2015-01-31, 08:24
Medlem
McHummers avatar
Nu är både PPPT och OpenVPN uppe igen för mig, når också hemsidan nu.
Citera
2015-01-31, 12:51
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHummer
Jag kan inte ansluta vare sig PPPT eller OpenVPN mot anonine idag på morgonen.

För mig fungerar anonine. Jag fick ny IP runt 3-tiden inatt, det är det enda som hänt under de senaste fem dagarna. Jag kommer även åt https://anonine.com/en/
Citera
2015-01-31, 20:30
Medlem
Vad kan man göra om man har långsam hastighet med Anonine igång?

Har 80/80 utan och med VPN igång får jag 5mbit
Citera
2015-01-31, 22:22
Medlem
Jag använder mig av Tunnelblick (Mac osx) och Anonine. Har valt inställningen att programmet skall ställa in namnserver för DNS. Går sedan in i nätverksanslutningar på datorn och kan se att så länge jag är ansluten har Tunnelblick (Anonine) valt DNS-servrar åt min dator. Däremot, efter ca 12h så tar Tunnelblick bort DNS-servrarna från mina nätverksinställningar. Det som istället står i rutan som man får fram via nätverksinställningar - wifi (avancerat)-DNS är det IP-nummer som routern har tilldelat datorn (192.168.*.*). Detta är negativt om man ser till DNS-läckor, och det har hänt mig två gånger nu. Vad kan jag göra? Har kört Ipredator tidigare och hade aldrig detta problem då.
Citera
2015-02-01, 11:02
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costodelspurae
Vad kan man göra om man har långsam hastighet med Anonine igång?

Har 80/80 utan och med VPN igång får jag 5mbit

Min maskin som orkar med 1000/1000 utan och får lätt 100/100 om OpenVPN-leverantören klarar av det får just nu ut 70/70 mot Anonine via OpenVPN. Det betyder att Anonine är lite lätt överbelastad.

Att du får 5 MBit med VPN och 80/80 på en 100/100 anslutning betyder förmodligen att dina dators cpu inte är av något grövre kaliber. VPN-krypteringen är resurskrävande om man inte har en cpu med aes eller i övrigt är rejält rapp.
Citera
2015-02-03, 19:57
Medlem
BaalZeBubs avatar
För något år sedan gick jag över från 24/3 Mbit dsl till 100/100 fiber. Sedan dess har min ratio i stort sett stått stilla på de olika torrentsajter jag använder, t ex what.cd.

Här har man alltså kämpat sig till en anständig ratio med 3 Mbit upload i åratal, och väntar sig en rejäl skjuts vid övergången till 100 mbit. Och så blir det ingenting alls!

När det väl sker en upload så går den snabbt.

Speedtest visar goda resultat, ofta en effektiv upload på 80 Mbit vilket skulle vara snabbt även på ett 100 Mbit lan!

Portarna är öppna i olika tester av både torrents och dc.

Jag har hundratals till tusentals torrents ständigt aktiva. Inte bara i kö, utan med 'force start' i gui.

Vad är det som gör att jag på något sätt inte blir den som folk laddar upp från?

En detalj jag lade märke till nu, vet inte om det kan ha någon betydelse:
Använder anonine openvpn. Använder inte den nya konfigurationsfilen med certifikatet 'inline', utan den äldre med addresser för som
remote ovpn.anonine.net 1194
( de nya filerna är för olika länder, och den svenska innehåller remote se-tcp-ovpn.anonine.net 443 )
och certifkatet angivet som
ca /etc/openvpn/ca.crt
Citera
2015-02-04, 03:19
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad är det som gör att jag på något sätt inte blir den som folk laddar upp från?

Förmodligen är din ping för hög till den/de klienter som vill hämta från dig. Default gräns för uTorrent är 100 ms. Du kan försöka att ändra från 100 till 200 ms på de två net.utp* parametrarna.
Citera
2015-02-07, 20:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Färskingfråga:
Spelar de nån roll ur säkerhetssynpunkt om man kör Open VPN eller PPTP?
Har Mac och lyckas koppla upp mot Anonines server på PPTP utan problem, open vpn och Tunnelblick var däremot lite mer komplicerat.

Spelar det nån roll? Är något av dem säkrare?
Är skyddad enligt Anonines hemsida.
Citera
2015-02-07, 20:47
Medlem
EnSkruvLöss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Färskingfråga:
Spelar de nån roll ur säkerhetssynpunkt om man kör Open VPN eller PPTP?
Har Mac och lyckas koppla upp mot Anonines server på PPTP utan problem, open vpn och Tunnelblick var däremot lite mer komplicerat.

Spelar det nån roll? Är något av dem säkrare?
Är skyddad enligt Anonines hemsida.

Det är en väsentlig skillnad. https://www.ovpn.se/blog/pptp-ar-forlegat/

Välj Open VPN alla gånger.
Citera
2015-02-07, 22:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Förmodligen är din ping för hög till den/de klienter som vill hämta från dig. Default gräns för uTorrent är 100 ms. Du kan försöka att ändra från 100 till 200 ms på de två net.utp* parametrarna.

Jag kör transmission som service i openSUSE linux. Det faller väl utanför ramarna för tråden, men om någon vet vad som är analogin till dessa parametrar så vill jag gärna höra det.

För övrigt har jag gått över till ovpn. Det är för tidigt för att säga något om skillnaden.
Citera
2015-02-08, 21:21
Medlem
Min hastighet sjunker drastiskt när jag har ANONINE igång.Dvs Tunnelblick Sweden alltså . Har Mac..kör jag anslut via nätverk kommer jag ej åt internet alls
Senast redigerad av Snoopy72 2015-02-08 kl. 21:57.
Citera
2015-02-09, 14:37
Medlem
Och då var skiten nere igen då, går inte att logga in. Inte på sidan heller, så deras inloggningsserver har väl stendött.
Börjar bli sjukt less på allt jävla strul nu. Tips på någon stabilare/bättre vpn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in