2014-10-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leffping
Hejsan.

Vad fan är det för strul med anonine? Har kört dom en längre tid, men senaste 3 månaderna+(?) så dör anslutningen till OpenVPN dagligen. Andra som har liknande problem?

Samma här, kör open vpn i min Asus rt-66, får starta om anslutningen varje dag..
Citera
2014-10-23, 14:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffping
Hejsan.

Vad fan är det för strul med anonine? Har kört dom en längre tid, men senaste 3 månaderna+(?) så dör anslutningen till OpenVPN dagligen. Andra som har liknande problem?

Nej du är inte ensam, är SÅ nära att lämna Anonine snart, dom är inte som dom var förr i tiden.
Citera
2014-10-23, 17:53
Medlem
ekstys avatar
Har på senare tiden upptäckt att det sker en del dnsläckor när jag använder mig av anonine. (openvpn)

Connectar via Sweden i configlistan, och det händer rätt ofta att det här kommer upp. Någon som vet om det är OK eller inte? 67.215.230.82.static.quadranet.com Secured Private Network United States

Vill inte ha något att göra med USA då jag inte direkt kopplar ihop det med anonymitet...
Citera
2014-10-25, 08:18
Medlem
Jag har varit en trogen kund hos Anonine men nu har jag fått nog. Anonine kopplas ner hela tiden och jag har stora problem att komma ut på nätet. Jag är glad att jag bara hade några dagar kvar på mitt abbonnemang...
Citera
2014-10-28, 12:12
Citat:
Ursprungligen postat av eksty
Har på senare tiden upptäckt att det sker en del dnsläckor när jag använder mig av anonine. (openvpn)

Connectar via Sweden i configlistan, och det händer rätt ofta att det här kommer upp. Någon som vet om det är OK eller inte? 67.215.230.82.static.quadranet.com Secured Private Network United States

Vill inte ha något att göra med USA då jag inte direkt kopplar ihop det med anonymitet...

Jag får skit mycket olika IP-adresser överallt, känns jävligt oseriöst och dåligt ut av Anonine. Dock är inte min riktiga IP adress någon av dom, men ändå.
Senast redigerad av Lblom 2014-10-28 kl. 12:23.
Citera
2014-10-28, 21:16
Medlem
ekstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Jag får skit mycket olika IP-adresser överallt, känns jävligt oseriöst och dåligt ut av Anonine. Dock är inte min riktiga IP adress någon av dom, men ändå.

Alla de som listas kan se din personliga IP och se vilken tidpunkt du har besökt en specifik hemsida. Om de nu lagrar denna information är ju helt omöjligt att veta egentligen, men det inte helt bekvämt, med tanke på att det är anonymitet man vill åt om man använder en VPN-tjänst...
Citera
2014-10-30, 20:18
Medlem
PolitisktProblems avatar
Jag kan inte ansluta till anonine via openVPN när jag kör mobilt internet via en USB-sticka från 3. Den står bara och tuggar. Med kabel eller trådlöst går det fint. Någon som vet varför?

Meddelandet jag får är

Thu Oct 30 20:21:39 2014 RESOLVE: Cannot resolve host address: se-ovpn.anonine.net: The requested name is valid, but no data of the requested type was found.
Senast redigerad av PolitisktProblem 2014-10-30 kl. 20:23.
Citera
2014-10-30, 23:14
Medlem
Är det bara jag som upplever att Anonine drar ner hastigheten för mig
kollade nyss bandbredden med datorns egna program för det hade skit bra hastigheter med anonine försvinner det en del hastighet.
har nån hittat nåt bättre alternativ än anonine kör tills min betalda tid är slut sen måste jag hitta en bättre stabilare vpn tjänst Anonine är slut kommer inte använda mig av de om inte jag måste
så vet nån nåt bättre?
Citera
2014-10-31, 10:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekka40
Är det bara jag som upplever att Anonine drar ner hastigheten för mig
kollade nyss bandbredden med datorns egna program för det hade skit bra hastigheter med anonine försvinner det en del hastighet.
har nån hittat nåt bättre alternativ än anonine kör tills min betalda tid är slut sen måste jag hitta en bättre stabilare vpn tjänst Anonine är slut kommer inte använda mig av de om inte jag måste
så vet nån nåt bättre?

OVPN.se, Anonine är slut som VPN-leverantör just nu.
Citera
2014-10-31, 12:24
Medlem
Anonymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
OVPN.se, Anonine är slut som VPN-leverantör just nu.

Nöjd med OVPN.se
Citera
2014-11-01, 12:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyman
Nöjd med OVPN.se

Blir att testa i stället, förstår inte hur det kan ha gått utför så snabbt för Anonine?
Citera
2014-11-02, 16:14
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Blir att testa i stället, förstår inte hur det kan ha gått utför så snabbt för Anonine?

Precis börjat titta på VPN igen, Anonine ska man uppenbarligen inte skaffa. Ni som verkar ha lite koll, hur ser det ut med ipredator nu för tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in