2013-11-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du kan ju prova om det är likadant med alla sorters ip-adresser du får från Anonine. Jag vet inte hur det är i ditt fall, men i andra situationer kan det göra skillnad. Det är till och med så att Anonines hemsida inte är förberedd för alla ip Anonine delar ut, utan ibland står det "du är inte anonym" där om man använder någon av deras ip-ranges
En del sajter som inte tillåter att man använder anonym vpn känner inte heller till alla anonines adresser.

Jag trodde det var så att dom sajter som blockerar anonyma ip-adresser, att dom blockerar hosten..

Som i mitt fall börjar med hosted-by.altushost.com, då antog jag att dom spärrar åtkomst för dom hostnamn som dom har lagt till. För att många sajter/forum har det så, det skulle vara för mycke redigerande i skripten att hålla på att uppdatera om en ny anonymtjänst fick en ny ip-range..
Men jag vet inte, kanske har jag fel..?
Citera
2013-11-08, 10:13
Medlem
Försökt installera anonine på OSX men fungerar inte. Det står "The server is unreachable. Try reconnecting. If the problem continues, verify your settings and contact your Administrator". Dubbekollat att jag installerat allt enligt instruktioner, rätt användarnamn och lösenord (det jag loggar in med på anonines hemsida).

Hur kan jag komma tillrätta med detta? De svara inte på supportmailet.

Tack!
LF
Citera
2013-11-08, 11:18
Medlem
Lyckas inte logga in med OpenVPN just nu. Först när jag provar så ser det ut som att den loggar in, efter att jag skrivit användarnamn och lösen, men då kraschar det och jag tvingas avsluta. Nästa gång jag provar då kommer inte rutan med användarnamn och lösen ens upp.
Citera
2013-11-12, 19:48
Medlem
Ligger det nere eller?

Står o tuggar efter lösen...
Citera
2013-11-12, 20:11
Medlem
Aha hade stängt av en del av W7-tjänster...

Nån som vet vilka anoine behöver?
Citera
2013-11-13, 21:23
Medlem
FlacLosslesss avatar
Har haft stora problem idag.... Återkommande dc och begränsad bandbredd till runt 0.14/0.20Mbit/s
Citera
2013-11-13, 22:41
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlacLossless
Har haft stora problem idag....

Min Anonine OpenVPN har nu varit uppe i 11 dygn med 73/53 Mbit. Bredbandskollen säger "Portlane Networks AB".
Citera
2013-11-17, 09:23
Medlem
Tycker det är rätt meningslöst med Anonine nu när man måste registrera sig på Wallet med personnummer för att betala med sms och heller inte kan betala från kontantkort.
Citera
2013-11-17, 10:47
Medlem
Typorys avatar
när jag skulle ladda ner Anonie från denna guide:
https://www.anonine.com/sv/guides/openvpn-windows-xp

1: fel error vid installering.
"an error occurred installing the TAP device driver"
http://i.imgur.com/oSRBTIv.png

2. och när jag ska starta programmet får jag detta.
http://i.imgur.com/JAWEhaJ.png

Hur ska jag fixa det?

tack sam för svar

Edit: Har Windows 8

Edit2: Fixade själv, laddade ner 32 bits istället för 86bits.
http://openvpn.net/index.php/open-source/downloads.html
Senast redigerad av Typory 2013-11-17 kl. 11:18.
Citera
2013-11-17, 22:35
Medlem
Typorys avatar
oj oj oj,vad jobbigt nät något inte fungerar!

Jag köpte Anonine VPN idag och det gick sådär innan jag fick fart på den. Så sent som nu ikväll slutade VPN att fungera..

När jag besöker en sida så vissas min ip-adress.. Anonine döljer inte IP-adressen - varför?
Citera
2013-11-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
oj oj oj,vad jobbigt nät något inte fungerar!

Jag köpte Anonine VPN idag och det gick sådär innan jag fick fart på den. Så sent som nu ikväll slutade VPN att fungera..

När jag besöker en sida så vissas min ip-adress.. Anonine döljer inte IP-adressen - varför?

Du måste se till att alltid starta Open-VPN som administratör, annars får den inte rättigheter till att komma åt TAP-Devicen & kan därav inte dirigera om din trafik. Såg ditt tidigare inlägg ang. problem med installation, samma sak här; starta installationen som Administratör.

Detta är ett problem som förekommer under win 8.
Citera
2013-11-19, 01:47
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunker39
Du måste se till att alltid starta Open-VPN som administratör, annars får den inte rättigheter till att komma åt TAP-Devicen & kan därav inte dirigera om din trafik. Såg ditt tidigare inlägg ang. problem med installation, samma sak här; starta installationen som Administratör.

Detta är ett problem som förekommer under win 8.

installerade om programmet och det verkar fungera nu, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in