2014-10-14, 20:39
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazzy
Jag är jävligt grön på VPN-tjänster, men om jag använder anonine döljer denna min ip-adress, för har testat på olika whatsmyip-sidor och får upp olika ip-adresser, vissa visar min riktiga och vissa visar ip-adress från anonine!?

Därav är min fråga denna: Kan någon spåra min dator på lagligt sätt när jag sitter bakom anonine?

Ser du din riktiga adress du fått via din leverantör är du såklart inte heller anonym alls. Förmodligen läcker DNS. Testa http://www.dnsleaktest.com/ och om du inte är anonym så använd deras fix. Sedan är du tämligen säker.
Citera
2014-10-15, 10:52
Medlem
myrns avatar
Jag har kört Flashback tidigare och nu Anonine ett tag. Vad ska man köra istället? Vad tänker du välja framöver?
Citera
2014-10-16, 16:32
Min tid på Anonine tog slut idag, behöver lite hjälp, ska man köpa nytt på Anonine eller ska man byta till något annat?
Citera
2014-10-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Min tid på Anonine tog slut idag, behöver lite hjälp, ska man köpa nytt på Anonine eller ska man byta till något annat?

Om jag var som dig så skulle jag antingen ta en månads Anonine eller testa nått annat åtminstone tills man vet om dom kommer att köra alltid med en fet brandvägg som stoppar all trafik till ens dator.
Citera
2014-10-18, 09:53
Medlem
Halloj i stugorna, känner att jag vill dela med mig av mina mail konversationer med anonine. Deras support är inte av det bättre slaget låångsam om man får svar överhuvudtaget.

Citat:
Vi ber om ursäkt för sent svar.

De IP-adresser du får med nummer 10.xx.xx.xx är privata IP-adresser. Som du kanske vet håller IPv4-adresserna på att ta slut. Som följd av detta har vi försökt få tag i så många adresser vi bara kan, men det är fortfarande ett begränsat antal.

Som det är nu har vi NATat de flesta av våra servrar för att vi ska kunna hantera detta. Självklart kollar vi även på möjligheterna att säkra fler IP-adresser.

I framtiden kommer vi att erbjuda standardkonton (privata IP-adresser) och premiumkonton (publika IP-adresser). Prissättningen är ännu inte bestämd.

Medan vi fixar detta får du gärna använda serveradressen nedan. Den ansluter dig till en server som ger dig ett publikt IP.
se-pptp-dedicated.anonine.net

Eller denna konfiguration för OpenVPN: https://anonine.com/static/configs/dedicated/se.ovpn

Hastigheten jag fick på den "nya" adresserna är hemskt dålig ca: 650-750kbit/s. Normalt ligger min lina på 45-55Mbit/s total katastrof.

Alla portar vekar också stängda vid fråga till anonine om att öppna en eller flera portar fick jag detta till svar (efter en vecka)
Citat:
Hej,

Vi ber återigen om ursäkt för sent svar. Vi är tyvärr underbemannade för tillfället.

Tyvärr har vi inte möjlighet att öppna portar just nu på grund av hur det är uppbyggt.

Vänliga hälsningar,

Jag har nu bytt till PIA. Mycket nöjd med snabb support (svar inom 10 minuter varje gång) men man får bara en port öppen om man använder deras mjukvara, ingen om man kör med openVPN. När tiden är slut hos PIA så ska jag pröva OVPN har bara hör bra om dom än så länge.
Citera
2014-10-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .FB.Shiro

I framtiden kommer vi att erbjuda standardkonton (privata IP-adresser) och premiumkonton (publika IP-adresser). Prissättningen är ännu inte bestämd.

Så i framtiden kommer vi få begränsade standardkonton för vad jag gissar på samma pris som vi betalar nu och vill vi ha samma funktionalitet vi haft med våra nuvarande standardkonton. Sen så kommer vi få betala mera för Anonines "Premium" konton. För det finns väl ingen chans att dom nya begränsade "Standard" kontona kommer ha ett lägre pris.

Jag undrar var alla IP adresserna vi använt tog vägen? Kan det vara så att dom ligger i sparbössan i väntan på dom dyrare "Premium" kontona?

Du kan iofs ansluta till den där servern med begränsad hastighet förstårs..
Det förtjänar du eftersom du har varit och är en trogen kund.
Citera
2014-10-19, 14:57
Medlem
Slingshots avatar
Vilken server är snabbast bland dom man har i config.filen?

Varvar just nu mellan Sweden, se o se-tcp.
Citera
2014-10-20, 00:53
Medlem
Hej, jag har sedan länge kört min ASUS RT-N66U som VPN-klient (PPTP) mot vpn.anonine.net, men sedan ett par veckor funkar inte detta längre, VPN-tunneln kopplas ner efter bara nån sekund varje gång. Däremot kan jag från mitt privata nätverk ansluta till Anonines VPN från valfri klient direkt utan problem. Nån som haft liknande problem och kan föreslå hur jag ska felsöka? Routern verkar funka fint i övrigt så jag tror inte den fått spader...
Citera
2014-10-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinemaniac
Så i framtiden kommer vi få begränsade standardkonton för vad jag gissar på samma pris som vi betalar nu och vill vi ha samma funktionalitet vi haft med våra nuvarande standardkonton. Sen så kommer vi få betala mera för Anonines "Premium" konton. För det finns väl ingen chans att dom nya begränsade "Standard" kontona kommer ha ett lägre pris.

Ja det lär ju inte bli billigare

Citat:
Jag undrar var alla IP adresserna vi använt tog vägen? Kan det vara så att dom ligger i sparbössan i väntan på dom dyrare "Premium" kontona?

Säkert sålt dom till någon annan eller hyr ut dom. Det är riktigt dåligt att dom inte vill öppna ens en ända port

Citat:
Du kan iofs ansluta till den där servern med begränsad hastighet förstårs..
Det förtjänar du eftersom du har varit och är en trogen kund.

Begränsad är ju bara början. Känner att jag saknar form av tro på anonine. Tror nästan att herr dr pontén sitter där och tworkar medans han tittar på all trafik.

Det är det värsta som kan hända att man inte litar på sin vpn leverantör längre.
Citera
2014-10-20, 11:41
Medlem
då kopplar man loss från att prenumerera på denna tråd,
då man funnit en mycket bättre vpn leverantör.

Tack Anonine för den tid man haft, som förr fungerade mycket bättre, tills ni
delvis tappade Bahnhof och sen nästan er själva.
Citera
2014-10-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ma69bry
Hej, jag har sedan länge kört min ASUS RT-N66U som VPN-klient (PPTP) mot vpn.anonine.net, men sedan ett par veckor funkar inte detta längre, VPN-tunneln kopplas ner efter bara nån sekund varje gång. Däremot kan jag från mitt privata nätverk ansluta till Anonines VPN från valfri klient direkt utan problem. Nån som haft liknande problem och kan föreslå hur jag ska felsöka? Routern verkar funka fint i övrigt så jag tror inte den fått spader...

Testa servern: se-pptp-dedicated.anonine.net
Citera
2014-10-20, 21:18
Medlem
leffpings avatar
Hejsan.

Vad fan är det för strul med anonine? Har kört dom en längre tid, men senaste 3 månaderna+(?) så dör anslutningen till OpenVPN dagligen. Andra som har liknande problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in