Halloj i stugorna, känner att jag vill dela med mig av mina mail konversationer med anonine. Deras support är inte av det bättre slaget låångsam om man får svar överhuvudtaget.
Citat:
Vi ber om ursäkt för sent svar.
De IP-adresser du får med nummer 10.xx.xx.xx är privata IP-adresser. Som du kanske vet håller IPv4-adresserna på att ta slut. Som följd av detta har vi försökt få tag i så många adresser vi bara kan, men det är fortfarande ett begränsat antal.
Som det är nu har vi NATat de flesta av våra servrar för att vi ska kunna hantera detta. Självklart kollar vi även på möjligheterna att säkra fler IP-adresser.
I framtiden kommer vi att erbjuda standardkonton (privata IP-adresser) och premiumkonton (publika IP-adresser). Prissättningen är ännu inte bestämd.
Medan vi fixar detta får du gärna använda serveradressen nedan. Den ansluter dig till en server som ger dig ett publikt IP.
se-pptp-dedicated.anonine.net
Eller denna konfiguration för OpenVPN: https://anonine.com/static/configs/dedicated/se.ovpn
Hastigheten jag fick på den "nya" adresserna är hemskt dålig ca: 650-750kbit/s. Normalt ligger min lina på 45-55Mbit/s total katastrof.
Alla portar vekar också stängda vid fråga till anonine om att öppna en eller flera portar fick jag detta till svar (efter en vecka)
Citat:
Hej,
Vi ber återigen om ursäkt för sent svar. Vi är tyvärr underbemannade för tillfället.
Tyvärr har vi inte möjlighet att öppna portar just nu på grund av hur det är uppbyggt.
Vänliga hälsningar,
Jag har nu bytt till PIA. Mycket nöjd med snabb support (svar inom 10 minuter varje gång) men man får bara en port öppen om man använder deras mjukvara, ingen om man kör med openVPN. När tiden är slut hos PIA så ska jag pröva OVPN har bara hör bra om dom än så länge.