2014-10-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatass666
Kör PPTP och har samma problem sedan 2 dagar tillbaka. Mailat deras support, men inget svar än.

Jag kör PPTP och det funkar men jag hamnar bakom en av deras brandväggar med 10.x.x.x address omfånget och då är inte mina öppna portar tillgängliga från Internet. Var 10:de gång så får jag en ip med ett annat omfång och då är mina portar åtkomliga från internet.
Citera
2014-10-11, 00:30
Medlem
Åt helvete för många sitter och tankar på utorrent och liknande över PPTP. Nånting har då hänt med anonine. Det går ju i princip inte att använda längre för det.

Misstanken faller på att företaget är sålt eller dom fått problem med nått. Varför skall dom börja med 10.x adresserna. Dom kör ju nån jävla NAT över PPTP och Utorrent gillar det inte alls

Ingen som har använt deras PPTP tjänst kan då vara speciellt nöjd.. Jag har fortfarande kvar på det år jag betalade i förskott. Skall jag förnya det... näe
Citera
2014-10-11, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinemaniac
Jag kör PPTP och det funkar men jag hamnar bakom en av deras brandväggar med 10.x.x.x address omfånget och då är inte mina öppna portar tillgängliga från Internet. Var 10:de gång så får jag en ip med ett annat omfång och då är mina portar åtkomliga från internet.

Var kanske lite otydlig i mitt förra inlägg, men det blir lika för mig som för dig. Enda skillnaden är att jag inte får något annat ip än 10.xx.xx.xx. Har säkert testat 20 gånger nu...

Fler som har problem om man kollar deras sida på fejjan.
Senast redigerad av fatass666 2014-10-11 kl. 01:52.
Citera
2014-10-12, 14:29
Medlem
Slingshots avatar
Har 100 mbit men nu på senaste tiden får jag ut max 50 mbit genom Anonine oavsett server, katastrof.

Kör med OpenVPN såklart, förr tog det drygt bara 10-20 mbit ifrån min bandbredd.
Senast redigerad av Slingshot 2014-10-12 kl. 14:31.
Citera
2014-10-12, 17:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatass666
Var kanske lite otydlig i mitt förra inlägg, men det blir lika för mig som för dig. Enda skillnaden är att jag inte får något annat ip än 10.xx.xx.xx. Har säkert testat 20 gånger nu...

Fler som har problem om man kollar deras sida på fejjan.

Uppenbarligen kör de NAT. Jävligt irriterande.
Citera
2014-10-12, 21:25
Medlem
Har nu kört med Cyberghost VPN i drygt ett halvår nu. Är mycket nöjd med tjänsten! Började med att jag fick mig en ett-års licens gratis utav Datormagazin. Får ut 100% av min nätverks hastighet, nu beror det snarare nog på att jag sitter på en 6-8mbit ADSL-lina.
Citera
2014-10-13, 15:05
Medlem
nu fungerar det ok igen, 29/11 med anonine 32/12 utan. vart nog nött strul under helgen bara?
Citera
2014-10-13, 16:57
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufopeace
Har nu kört med Cyberghost VPN i drygt ett halvår nu. Är mycket nöjd med tjänsten! Började med att jag fick mig en ett-års licens gratis utav Datormagazin. Får ut 100% av min nätverks hastighet, nu beror det snarare nog på att jag sitter på en 6-8mbit ADSL-lina.

Men dom loggar väl all sin trafik?
Citera
2014-10-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pat®ik
nu fungerar det ok igen, 29/11 med anonine 32/12 utan. vart nog nött strul under helgen bara?

Funkar fortfarande inte hos mig
Citera
2014-10-13, 22:41
Medlem
pappa-fixars avatar
Nu funkar inte nätverket när man har kopplat upp sig på Anonine. Var likadant för ett par dar sen. Börjar bli otroligt less på detta nu.
Citera
2014-10-14, 18:13
Medlem
Jag är jävligt grön på VPN-tjänster, men om jag använder anonine döljer denna min ip-adress, för har testat på olika whatsmyip-sidor och får upp olika ip-adresser, vissa visar min riktiga och vissa visar ip-adress från anonine!?

Därav är min fråga denna: Kan någon spåra min dator på lagligt sätt när jag sitter bakom anonine?
Citera
2014-10-14, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av Wazzy
Jag är jävligt grön på VPN-tjänster, men om jag använder anonine döljer denna min ip-adress, för har testat på olika whatsmyip-sidor och får upp olika ip-adresser, vissa visar min riktiga och vissa visar ip-adress från anonine!?

Därav är min fråga denna: Kan någon spåra min dator på lagligt sätt när jag sitter bakom anonine?

Näst intill omöjligt för dig att bli spårad när du är uppkopplad till Anonine, jag säger näst intill för krypteringen går att knäcka, men dock behövs det en del resurser för att göra, och jag har svårt och tro att någon som letar efter dig har den typen av resurser, sen sparar Anonine inte några loggar eller någon typ av information dom har om kunderna. Dock ser din ISP när du inte är uppkopplad till Anonine exakt vad du håller på med, lite skrämmade hur mycket information om dig dom faktiskt ser, så håll dig undan konstigheterna när du inte är uppkopplad till Anonine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in