2013-10-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Försökte igår och idag att förnya min tjänst via telefon, Men det går inte att komma fram. När jag tryckt ett för att acceptera den extra kostnaden börjar det tuta upptaget.

Antar att Anonine har lagt ner men fortfarande tar betalt av oss som ringer och sma:ar.

Jag fick exakt samma problem.
Bekräftar att jag accepterar köp med 1 och sen blir det upptaget direkt.

Gjorde (dumt nog) om det en andra gång (trodde det var ett tillfälligt fel eller att jag tryckt fel på något vis) men fick samma resultat.
Nu undrar jag om dom dragit 100 kr från kontot. Dom säger ju att man accepterat kostnaden genom att trycka på 1. Att man sen får en kod behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det är i det senare läget då, som kosntaden dras.
Får hoppas på att det är själva bekräftelsen som inte går igenom alls (dvs inget dras, stop i sekvensen av beställningen)

Riktigt bedrövligt oavsett, eftersom det helt enkelt inte fungerar att beställa via telefonen för mig eller dig.

Någon som sitter på info?
Senast redigerad av intheloop 2013-10-01 kl. 11:03.
Citera
2013-10-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Jag fick exakt samma problem.
Bekräftar att jag accepterar köp med 1 och sen blir det upptaget direkt.

Gjorde (dumt nog) om det en andra gång (trodde det var ett tillfälligt fel eller att jag tryckt fel på något vis) men fick samma resultat.
Nu undrar jag om dom dragit 100 kr från kontot. Dom säger ju att man accepterat kostnaden genom att trycka på 1. Att man sen får en kod behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det är i det senare läget då, som kosntaden dras.
Får hoppas på att det är själva bekräftelsen som inte går igenom alls (dvs inget dras, stop i sekvensen av beställningen)

Riktigt bedrövligt oavsett, eftersom det helt enkelt inte fungerar att beställa via telefonen för mig eller dig.

Någon som sitter på info?

Har tittat in på deras sida och Twitter men det har inte kommit några uppdateringar. Tycker ju att folk borde ha hört av sig till dem och uppmärksammat detta vid det här laget.

Edit: Har skickat mejl till dem, får se om det blir något svar framöver.
Senast redigerad av Recan 2013-10-01 kl. 12:33.
Citera
2013-10-02, 22:07
Medlem
Ableachs avatar
Någon som vet vad som händer på Anonine? De verkar inte svara på mejl, hemsidan är inte uppdaterad sen länge och deras twitterflöde är inte direkt sprudlande av aktivitet.

Är det Bahnhof-avhoppet som slagit hårt?
Citera
2013-10-03, 03:32
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Fick samma problem för några veckor sedan. Efter det så fungerar det bara om jag kör UPnP på både router och uTorrent samt NAT PMP port mapping i uTorrent. Har aldrig behövt köra med dessa inställningarna innan då det räckt med att öppna portar i router, FW och uTorrent korrekt. Funderar på att byta VPN-leverantör nu men vet ingen som ger så pass bra hastighet både UL och DL som Anonine's PPTP-tjänst.

Samma sak har hänt mig. Utorrent har fungerat bra med anonine i ett par år. Numera klagar dess network test: port is not open.

Jag är dock inte så säker på att svaret från testen är korrekt, för utorrent fungerar, med viss upload, även om den kanske inte är optimal.

Det hela kompliceras av att jag även använder comodo firewall för att spärra trafiken om openvpn går ned. Jag har inte testat alla kombinationer, men Anonine fungerar definitivt annorlunda nu än det har gjort förut.
Citera
2013-10-03, 04:13
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endorphine
Har samma problem och jag vet att liknande problem har tagits upp men jag sliter mitt hår fortfarande Hur åtgärdar man DNS-läckan egentligen? Var inne på dnsleaktest och laddade ner dnsfixsetup för OpenVPN men fick inte det att funkade. La jag den i fel mapp? Ska den vara i samma mapp som AzireVPN.ovpn? Annars borde det väl gå att ställa in allt manuellt i TCP/IPv4-inställingarna med vad ska man ställa in?

Stäng av IPv6 helt.
Citera
2013-10-03, 04:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Samma sak har hänt mig. Utorrent har fungerat bra med anonine i ett par år. Numera klagar dess network test: port is not open.

Jag är dock inte så säker på att svaret från testen är korrekt, för utorrent fungerar, med viss upload, även om den kanske inte är optimal.

Det hela kompliceras av att jag även använder comodo firewall för att spärra trafiken om openvpn går ned. Jag har inte testat alla kombinationer, men Anonine fungerar definitivt annorlunda nu än det har gjort förut.

Det visar sig vara utorrents network check som har slutat fungera, vilket man kan se i loggen.
Portarna är öppna enligt http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Det var alltså inget fel hos Anonine med portarna.
Citera
2013-10-03, 20:53
Medlem
Anonine la just ut detta på sin facebook sida:

"Hej!

På senaste har vi fått in många rapporter på att köp via telefon inte fungerar som det ska. Vi tittar noga på detta just nu. Återkommer med mer information innan helgen!"

Verkar lovande.
Citera
2013-10-04, 13:26
Medlem
Hej,

jag har köpt ett SPENDON mastercard och tidigare gick det köpa anonine anonymt genom att använda kortet tillsammans med PAYSON. Nu när man väljer PAYSON som betalalternativ går det inte välja SPENDON kortet utan nu är det internetbanken man hänvisas till.
Och som jag förstått det så går det inte använda SPENDON med PAYPAL anonymt, då man måste uppge namn o adress o dylikt.
Nån som vet hur det går att använda SPENDON anonymt för att betala anonine tjänsten?
Citera
2013-10-04, 17:31
Medlem
Ableachs avatar
Min betalning (Payson) jag gjorde för flera dagar sen har fortfarande inte blivit krediterat mitt Anonine-konto.
Betalningen gick dock igenom på bara nån minut...

Fler med samma problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Anonine
Tack för att du anförtror oss som din anonymiseringsleverantör. Det kan
dröja en stund innan din beställning registrerats, om du inte fått din
tid inom 10 minuter så var god kontakta oss.

Ingen respons via deras kontaktforumulär
Senast redigerad av Ableach 2013-10-04 kl. 17:33.
Citera
2013-10-04, 17:40
Medlem
Anonine ligger nere.. vpn.anonine.net svarar inte vid anslutningen.

Uppdatering: Jo nu funkar det igen! Det var väl tydligen nån kabel hos anonine någon snubblade över som åkte ur ...
Senast redigerad av General-portion 2013-10-04 kl. 17:43.
Citera
2013-10-04, 18:34
Medlem
.Chloes avatar
Såg att de erbjuder ett helt år för 399(OpenVPN)!!!!

Trogen kund av Mullvad och Ipredator. Gillar verkligen Ipredators proxy-server och exit nod, men det är dags att gå vidare tror jag

Anonine är väl bättre än ipredator?
Senast redigerad av .Chloe 2013-10-04 kl. 18:38.
Citera
2013-10-05, 19:09
Medlem
Ableachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Såg att de erbjuder ett helt år för 399(OpenVPN)!!!!

Trogen kund av Mullvad och Ipredator. Gillar verkligen Ipredators proxy-server och exit nod, men det är dags att gå vidare tror jag

Anonine är väl bättre än ipredator?

Just nu så accepterar de betalning, men man får ingenting för det. 399 för ingenting är mkt.

De skulle kolla på det innan helgen, men inget har hänt än.

Jag skulle vänta med att betala förrän de löst sina problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in