2014-08-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktionaren
Jag kommer inte in på vissa webbsidor när jag kör genom Anonine. Bland annat Flashback forum. Hur löser jag detta?
Har också haft det här problemet igår och delvis i måndags kväll/natt.
Dock har det varit några andra sidor än flashback, bla countermail.com.
Gick utmärkt att öppna sidan när vpn var avstängd, men inte när den va på.
Har inga förbud inlagda och inga andra program än webbläsare+vpn igång.
Verkar dock funka som vanligt igen nu.
Citera
2014-08-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Har också haft det här problemet igår och delvis i måndags kväll/natt.
Dock har det varit några andra sidor än flashback, bla countermail.com.
Gick utmärkt att öppna sidan när vpn var avstängd, men inte när den va på.
Har inga förbud inlagda och inga andra program än webbläsare+vpn igång.
Verkar dock funka som vanligt igen nu.
Edit: gäller visst flashback nu också när vpn:en är på
Nån med en tanke om vad det kan bero på? (någon siteblock finns inte inlagt i brandvägg eller liknande).
Citera
2014-08-20, 21:36
Medlem
von.Jekwels avatar
Har andra problem att logga in?

Får fram den här texten (+ tonvis med annat bladder som alltid)
Citat:
"Wed Aug 20 21:33:31 2014 Restart pause, 2 second(s)"
och sen kommer inloggningsrutan upp igen. Då måste man skriva in användarnamn och lösen (som om man skrivit in fel lösenord).
Citera
2014-08-21, 18:33
Medlem
Tja.. har stora problem med anonine.. såg att dom uppdaterat sin config o certet igen.. men när ja ansluter på det så får jag en 10.10.10.14 ip adress (inte extern adress som vi är vana vid)
så är det någon som har det gamla certet o kan pastea det till mig här?
Citera
2014-08-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clementin80
Tja.. har stora problem med anonine.. såg att dom uppdaterat sin config o certet igen.. men när ja ansluter på det så får jag en 10.10.10.14 ip adress (inte extern adress som vi är vana vid)
så är det någon som har det gamla certet o kan pastea det till mig här?

Har du uppdaterat till senaste OpenVPN, eller senaste betan av Tunnelblick om du använder Mac?
Citera
2014-08-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flimmer66
Har du uppdaterat till senaste OpenVPN, eller senaste betan av Tunnelblick om du använder Mac?
använder dd-wrt router o linux

edit: hittade certet nu i linux servern.. men får bara:
Thu Aug 21 18:48:40 2014 us=848723 AUTH: Received AUTH_FAILED control message
Citera
2014-08-22, 11:51
Medlem
Unbalanceds avatar
Låt säga att jag sitter bakom ett gäst konto på jobb/sjukhus där dom spärrat portar/ip så man inte kan tanka torrenter eller spela onlinespel.
Fungerar det då att enbart köpa sig en månad anonine eller måste jag använda andra program utöver Anonine ?

Tack på förhand!
Citera
2014-08-23, 03:32
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Låt säga att jag sitter bakom ett gäst konto på jobb/sjukhus där dom spärrat portar/ip så man inte kan tanka torrenter eller spela onlinespel.
Fungerar det då att enbart köpa sig en månad anonine eller måste jag använda andra program utöver Anonine ?

Tack på förhand!

Det är möjligt att det fungerar. Men det kan också vara så att spärrarna på arbetsplatsen är sofistikerade nog att stoppa eller rapportera dig. Det kan hända att de har en firewall som inspekterar paketen och kan se att det går mycket vpn-trafik över en tunnel från en viss dator.
Citera
2014-08-23, 12:09
Medlem
Aessdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Har andra problem att logga in?

Får fram den här texten (+ tonvis med annat bladder som alltid) och sen kommer inloggningsrutan upp igen. Då måste man skriva in användarnamn och lösen (som om man skrivit in fel lösenord).

Nej, jag får det stup i kvarten. Jag tror det är dags att leta upp en ny VPN-tjänst.
Citera
2014-08-23, 13:34
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aessde
Nej, jag får det stup i kvarten. Jag tror det är dags att leta upp en ny VPN-tjänst.
Jaha, kanske är dags att byta då. Ska prova med att ominstallera skiten, kanske det fixar problemet annars får nog jag också se mig efter en bättre VPN-tjänst.
Citera
2014-08-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aessde

Det ploppar upp lite då och då, men ja kopplar i regel bara ner en ggn och sen fungerar de finfint.
Citera
2014-08-23, 14:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Förrutom någon dag i somras när "praktikanten" skötte Anonine fungerar bra för mig numera via Anonines OpenVPN med Bahnhof som ISP. Är det PPTP eller OpenVPN som krånglar för er andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in