2014-08-07, 13:11
Medlem
Anonymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aitch-three
Det är hela Portlanes serverhall som är skakig. Jag har egna och kunders servrar i åtta olika rack hos Portlane. Idag är en mardröm.

Ipredator ligger också på Portland, men dom sida och VPN funkar utmärkt inte fel på..
Citera
2014-08-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyman
Ipredator ligger också på Portland, men dom sida och VPN funkar utmärkt inte fel på..
Mina servrar hos Portlane fungerade inte. Anonine fungerade inte. VPNTunnel fungerade inte.

Portlane har fler serverhallar än den i Nacka där jag har mina burkar.
Citera
2014-08-15, 15:16
Medlem
Hejsoss avatar
Jag sitter på skolans nätverk och laddar ner 54/mbit ned ca 20-25/mbit upp. När jag försöker att ladda ned en torrent så måste jag börja internetdela från telefonen och sen byta över till det trådlösa. (Internat f.ö.) Vad kan jag göra för att slippa den här processen? Skulle Anonine funka för det?
Citera
2014-08-16, 23:47
Medlem
Fy fan vilken dynga anonine är. Det går nästan aldrig att logga in. Kommer aldrig mer att köpa den här skiten. Sämsta jävla skit jag varit med om.
Citera
2014-08-17, 02:19
Medlem
Traxxors avatar
Det finns helt klart andra bättre, säkrare alternativ att välja på..
Citera
2014-08-17, 03:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxxor
Det finns helt klart andra bättre, säkrare alternativ att välja på..

Vad menar du? Jag har kört med Anonine i flera år, och tycker att det är imponerande stabilt, med hög bandbredd och med samma säkerhet som andra som implementerar openvpn m.m.
Citera
2014-08-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad menar du? Jag har kört med Anonine i flera år, och tycker att det är imponerande stabilt, med hög bandbredd och med samma säkerhet som andra som implementerar openvpn m.m.

Grattis, i så fall.

Personligen anser jag att en tjänst som titt som tätt kopplar ner och ditt riktiga IP därmed loggas är otillförlitlig och utöver det hade det knappast varit svårt att införa typ mullvads "blockera internet om anslutningen bryts".

Dags att anonine börjar ta sina kunder på allvar och säkerställer att man kan garantera kundernas säkerhet i situationer som dessa.
Citera
2014-08-19, 11:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecreamlover
Grattis, i så fall.

Personligen anser jag att en tjänst som titt som tätt kopplar ner och ditt riktiga IP därmed loggas är otillförlitlig och utöver det hade det knappast varit svårt att införa typ mullvads "blockera internet om anslutningen bryts".

Dags att anonine börjar ta sina kunder på allvar och säkerställer att man kan garantera kundernas säkerhet i situationer som dessa.

openvpn är nere just nu, och det har varit så några gånger under sommaren. Det är såklart irriterande. Men jag tror inte att någon tjänst är helt fri från avbrott.

Jag har konfigurerat brandväggen så att den inte släpper igenom trafik under vissa villkor. Vilken metod använder mullvad?
Citera
2014-08-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
openvpn är nere just nu, och det har varit så några gånger under sommaren. Det är såklart irriterande. Men jag tror inte att någon tjänst är helt fri från avbrott.

Jag har konfigurerat brandväggen så att den inte släpper igenom trafik under vissa villkor. Vilken metod använder mullvad?

Sorrry om det är lite OT men kan vara av värde för andra med anonine.

Kan ju tipsa om hur jag gjort. Jag kör openwrt på min router. Jag kör vpn mot flera vpn-leverantörer och sen har jag satt statiska routes in i vpn:erna för de nät jag vill skall dit. Om en vpn går ned så är det stopp där. I och med det så får jag också en bra lösning på att alla burkarna hemma kan utnyttja samma vpn-tjänst. Det är särskilt bra för mina Chromecast (3 stycken). Då har jag amerikansk Netflix till dem utan krångel.
Citera
2014-08-19, 14:09
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Sorrry om det är lite OT men kan vara av värde för andra med anonine.

Kan ju tipsa om hur jag gjort. Jag kör openwrt på min router. Jag kör vpn mot flera vpn-leverantörer och sen har jag satt statiska routes in i vpn:erna för de nät jag vill skall dit. Om en vpn går ned så är det stopp där. I och med det så får jag också en bra lösning på att alla burkarna hemma kan utnyttja samma vpn-tjänst. Det är särskilt bra för mina Chromecast (3 stycken). Då har jag amerikansk Netflix till dem utan krångel.

Jag använder också openwrt, men har inte testat att konfigurera Anonine på routern. Sist jag försökte var med dd-wrt, och det ville inte funka. Dessutom: om det hade fungerat så är det tveksamt hur mycket kontroll man har över saken. Så det vore intressant att veta lite mer exakt hur du gjort, och också hur du kombinerar flera vpn.

Vad menar du med statiska routes? Det är ju sällan man vet 'i förväg' vart t ex peer-to-peer trafik beger sig. Den metod jag använder nu, i linux, är att begränsa viss trafik till att enbart använda det tap-interface som kör openvpn.

Krävs det inte en mycket kraftfull router för att hantera all trafiken, om det är 100mbit eller mer, utan att tappa rejält i bandbredd m.m?
Senast redigerad av BaalZeBub 2014-08-19 kl. 14:17.
Citera
2014-08-19, 16:11
Medlem
Reaktionarens avatar
Jag kommer inte in på vissa webbsidor när jag kör genom Anonine. Bland annat Flashback forum. Hur löser jag detta?
Citera
2014-08-19, 17:42
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktionaren
Jag kommer inte in på vissa webbsidor när jag kör genom Anonine. Bland annat Flashback forum. Hur löser jag detta?

Ingenting med Anonines VPN har den effekten på Flashback. Något annat du har körandes påverkar anslutningen. Det är såklart enkelt för den som önskar att blockera anslutningar från en viss plats, men eftersom du anger just Flashback är problemet något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in