2012-10-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babochska
Har testat det med men blev ingen skillnad. Spelar det någon roll att jag inte har någon router utan kör med en switch mellan modem och dator istället?

hmm har igen anning men har du provat att starta open vpn i admistratörs läge ?
Citera
2012-10-16, 21:58
Medlem
Megafailures avatar
Nån som vet vad dom har för IP-range på OpenVPN?
Citera
2012-10-17, 20:23
Medlem
SWINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Använd inte denna skit. Jag har hållt på med dumma saker på nätet och alltid använt Anonine. För några veckor sedan ringde mycket riktigt konstapeln och de hade loggar som visade 100% vad jag gjort. De har fortfarande min dator som de söker igenom. Håller du på med fildelning eller andra olagligeter? ANVÄND INTE ANONINE.

Var det inte så, att när man loggade in på deras hemsida, så stod det en grön skylt i övre högra hörnet "Du är anonym!" - eller en röd "Du är inte anonym!"?

Min är röd nu hela tiden....så, jag är inte anonym, enligt Anonine själva
Citera
2012-10-17, 23:22
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Nån som vet vad dom har för IP-range på OpenVPN?

IP-range behöver du inte ställa in i comodo. Räcker med mac-adressen.
Citera
2012-10-18, 07:37
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
IP-range behöver du inte ställa in i comodo. Räcker med mac-adressen.

Hur menade du nu?

Jag kör inte comodo.
Citera
2012-10-19, 17:00
Medlem
millekillens avatar
Anklagade "nudtru" för att trolla häromdagen :

Använd inte denna skit. Jag har hållt på med dumma saker på nätet och alltid använt Anonine. För några veckor sedan ringde mycket riktigt konstapeln och de hade loggar som visade 100% vad jag gjort. De har fortfarande min dator som de söker igenom. Håller du på med fildelning eller andra olagligeter? ANVÄND INTE ANONINE.

Men jag har skickat en rak och väldigt tydlig fråga till ANONINE , och svaret verkar utebli...
Så du kanske säger sanningen trots allt - och att det visst LOGGAS , fastän man påstår att det inte görs...
Citera
2012-10-19, 17:32
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millekillen

Men jag har skickat en rak och väldigt tydlig fråga till ANONINE , och svaret verkar utebli...
Så du kanske säger sanningen trots allt - och att det visst LOGGAS , fastän man påstår att det inte görs...

När mailade du anonine? Jag har mailat dem några gånger förut .. aldrig fått svar snabbare än tidigast 1 vecka.
Citera
2012-10-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millekillen

Flera har mejlat Anonine i den här tråden tidigare och svaret har alltid varit att dom inte sparar loggar.
Citera
2012-10-19, 23:04
Medlem
stainds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Var det inte så, att när man loggade in på deras hemsida, så stod det en grön skylt i övre högra hörnet "Du är anonym!" - eller en röd "Du är inte anonym!"?

Min är röd nu hela tiden....så, jag är inte anonym, enligt Anonine själva

Sorry för OT, men har nudtrus ursprungliga inlägg tagits bort? Jag hittar inte det.
Citera
2012-10-19, 23:34
Medlem
yabbahs avatar
Han verkar ha tagit bort det ja, mycket märkligt. Nu kan vi bara spekulera i varför.
Citera
2012-10-20, 01:06
Medlem
MrZedges avatar
Har installerat och startat anonine men skiten fungerar ju inte. Står att jag är connected och att det fungerar men jag är inte anonym. Inte ens på Anonines egna site.. Några tips?
Citera
2012-10-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZedge
Har installerat och startat anonine men skiten fungerar ju inte. Står att jag är connected och att det fungerar men jag är inte anonym. Inte ens på Anonines egna site.. Några tips?

http://www.dnsleaktest.com/

Vad får du för resultat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in