2013-02-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p3p3
Min hastighet på anonine har sjunkit helt sinnerssjukt, grund utan vpn
90 / 90
Med
60 / 70

nu

0,2 / 0,4

Hur kan detta hända?

Samma här. Har använt det från och till i ett år men de senaste veckorna har jag legat på mellan 0,2 och 1 mbit/s. 20 mbit/s vid ett enstaka tillfälle. Hade runt 60 mbit/s förut med 100/100 fiber. Trodde först det hade med någon brandväggsinställning att göra men det var samma resultat på en annan dator nu såg jag. Efter att ha läst lite i denna tråden verkar det som att vissa IP är slöa (överbelastade servrar?), eller vid vissa tidpunkter på dygnet? Det håller ju inte att betala för sån skit! Verkar inte finnas någon bättre heller.. Vad säger Anonine, någon som frågat och fått svar?
Citera
2013-02-18, 19:56
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadRedBunny
Samma här. Har använt det från och till i ett år men de senaste veckorna har jag legat på mellan 0,2 och 1 mbit/s. 20 mbit/s vid ett enstaka tillfälle. Hade runt 60 mbit/s förut med 100/100 fiber. Trodde först det hade med någon brandväggsinställning att göra men det var samma resultat på en annan dator nu såg jag. Efter att ha läst lite i denna tråden verkar det som att vissa IP är slöa (överbelastade servrar?), eller vid vissa tidpunkter på dygnet? Det håller ju inte att betala för sån skit! Verkar inte finnas någon bättre heller.. Vad säger Anonine, någon som frågat och fått svar?

Jag också... Ikväll har det pendlat mellan att ligga mellan 1-2 mbit/s och att ligga nere helt
Citera
2013-02-18, 20:04
Medlem
Hej, befinner mig utomlands och använder deras OpenVpn tjänst.
Försöker få tillgång till WebbTV i Sverige, men får upp att detta inte gäller i min region.
Om jag är uppkopplat via OpenVpn från dom så ska väl detta gå som Svenskt IP och jag ska kunna använda detta även från andra länder?
Citera
2013-02-18, 20:23
Medlem
PrettySneakys avatar
Ni som får riktigt dåliga hastigheter, har ni testat att logga in och ut ett par gånger. Ibland blir man inloggad på en överbelastad server. Genom att logga in igen kan man hamna på någon med mer ledig kräm.
Citera
2013-02-18, 21:14
Medlem
anre24s avatar
Tjänsen trög idag??
Citera
2013-02-18, 22:50
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Tjänsen trög idag??

Nope! Hamnat på en "ökänd" ip-range som börjar på 5.XXX. Givetvis har det ingen betydlse även om folk verkar hävda det.

Edit: Pröva att logga in och ut ett par gånger så löser det sig.
Citera
2013-02-18, 22:53
Medlem
Anonine erbjuder endast svensk ip-adress va?
Tänkte ifall man vill få tillgång till utländska streams typ funimation (northern USA restriction.)
Citera
2013-02-19, 01:23
Medlem
Jag har en server som jag kommer åt via dess externa IP med en SSH-anslutning, utan problem.

Har konfigurerat en OpenVPN-anslutning, och nu fungerar den äntligen verkar det som.

Dock: jag kommer inte åt servern via det nya IP den tilldelats via Anonine.. mailade för 6 dagar sedan till Anonine för att höra så att det inte ska vara något problem, men har fortfarande inte fått något svar..

Är det någon här som har koll på hur läget ser ut? Medan jag är ansluten via VPN borde jag väl vara ensam om just den IP-adressen? Borde jag inte komma åt servern då?
Citera
2013-02-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Ni som får riktigt dåliga hastigheter, har ni testat att logga in och ut ett par gånger. Ibland blir man inloggad på en överbelastad server. Genom att logga in igen kan man hamna på någon med mer ledig kräm.

Testade en del igår. 178.73.x.x låg på 0,5mbit/s och 46.246.x.x låg på 17mbit/s men fortfarande lågt tycker jag. Hade velat ha ca. 50mbit/s som förut.

Dessa IP-range har jag skrivit ner som tillhör Portlane. Om vi hjälps åt kanske vi kan se vilka som är bra och vilka som är dåliga, eller om det finns fler. Kanske går att tvinga datorn att välja rätt:

46.246.0.0-46-246-127-255
80.67.0.0-80.67.15.255
91.213.246.0-91.213.246.255
178.73.192.0-178.73.255.255
188.126.64.0-188.126.95.255
5.x.x.x ?
Citera
2013-02-19, 09:30
Medlem
Moffegrevs avatar
Hur säkert är det egentligen att tanka torrents med Anonine? Bor i Tyskland och har redan fatt en böteslapp hemskickad av pissadvokater, dock utan att ha använt VPN. Nu kör jag enbart VPN när jag surfar, men hur säkert är det egentligen, kan de fortfarande pa nagot sätt se att jag sitter bakom vpn och tracka ned mig vid tankning?
Citera
2013-02-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Hur säkert är det egentligen att tanka torrents med Anonine? Bor i Tyskland och har redan fatt en böteslapp hemskickad av pissadvokater, dock utan att ha använt VPN. Nu kör jag enbart VPN när jag surfar, men hur säkert är det egentligen, kan de fortfarande pa nagot sätt se att jag sitter bakom vpn och tracka ned mig vid tankning?

Du har ju alltid ett IP-nummer kopplat till din dator men ända vägen för att para ihop det med ditt ursprungliga IP skulle vara genom loggar som VPN-tjänsten lagrar. Så vitt jag vet så sparas inte sådana loggar mer än en kort stund för att kunna driva tjänsten. Det är väl det som är hela grejen med en anonymitetstjänst att det inte ska finnas några spår men vem vet egentligen.. Sen så har ju även anonine sina användarvilkor, t.ex. att du inte får bedriva olaglig verksamhet mm. men det är väl mer för att få behålla tjänsten än att bli polisanmäld skulle jag gissa.
Citera
2013-02-19, 17:28
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Betalade du bötern du fick? Eller struntade du i den? Bara undrar.

De kan inte se att du laddar ner med Anonine, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in