Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-27, 22:47
  #5833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det är ju du själv som har accepterat ett avtal med Anonine när du senast gjorde en betalning till dom. Där i avtalet står det att det är en prenumeration och att det kommer dras pengar efter prenumerationen är slut. Inget du kan beskylla Anonine på.

Jag skrev ju att det var möjligt att det var så. Jag har använt Anonine i ganska många år och gjorde bara som vanligt när jag förnyade, gick in på sajten och köpte ett år till, eller det var vad jag trodde.

Vet du också hur man blir av med den här prenumerationen och själv bestämmer om man vill förnya eller inte?
Citera
2016-11-28, 00:27
  #5834
Medlem
Det har löst sig. De var väldigt snabba. Hur som, det är tydligen en checkbox som är ikryssad från början. Opt-out alltså. Så lite fult har de allt betett sig.

Det här var lärorikt vad gäller bankrutiner. Jag använder aldrig automatiska betalningar av något slag och trodde i min enfald inte att ett företag bara kan plocka pengar från ens konto utan att man på något sätt låter banken veta att man är med på det, typ att man måste godkänna det första gången det sker, lägga till mottagaren i någon lista eller liknande. Men så är det alltså. Skrämmande faktiskt.
Citera
2017-01-12, 19:56
  #5835
Medlem
Clubliefdes avatar
Fler som upplever problem med anonine idag? Mister nät så fort jag kopplar till. På 2 olika PCer.
Citera
2017-01-17, 14:39
  #5836
Medlem
Rätt ny på det här med VPN.. Jag har använt Mullvad ett tag men vet inte om det är så super säkert som dem framstår sig att vara. Är OpenVPN bättre kanske? Någon som kan peka lite finger åt vilken tjänst som är bäst på marknaden, pris spelar ingen större roll.
Citera
2017-01-17, 14:49
  #5837
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roligkillejapp
Rätt ny på det här med VPN.. Jag har använt Mullvad ett tag men vet inte om det är så super säkert som dem framstår sig att vara. Är OpenVPN bättre kanske? Någon som kan peka lite finger åt vilken tjänst som är bäst på marknaden, pris spelar ingen större roll.

OVPN.se är populär om man läser bland trådarna. Själv så använder jag mig av Flashbacks VPN och är mycket nöjd med denna.
Citera
2017-01-17, 15:33
  #5838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
OVPN.se är populär om man läser bland trådarna. Själv så använder jag mig av Flashbacks VPN och är mycket nöjd med denna.


Tack för ditt svar. Hade Flashbacks VPN tjänst lämnat ut uppgifter till Polis myndigheter om dem skulle be dem göra det?
Citera
2017-01-17, 15:39
  #5839
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roligkillejapp
Tack för ditt svar. Hade Flashbacks VPN tjänst lämnat ut uppgifter till Polis myndigheter om dem skulle be dem göra det?

Ytterst tveksamt.
Citera
2017-01-17, 16:03
  #5840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ytterst tveksamt.

Okej okej, behöver nämligen veta det!
Citera
2017-02-26, 14:32
  #5841
Medlem
Gorillabass avatar
Någon som får ut bra speed från Anonine?

Har 250/100 Mbits men får bara ut från Anonine 50
Får med kabeln i satt ca 235 Mbit/s sen när jag startar Anonine så
faller detta med 5 ggr den normala hastigheten och så ska det väl inte vara?

Någon som ev kan guida mig?
Citera
2017-02-26, 19:05
  #5842
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Det har löst sig. De var väldigt snabba. Hur som, det är tydligen en checkbox som är ikryssad från början. Opt-out alltså. Så lite fult har de allt betett sig.

Det här var lärorikt vad gäller bankrutiner. Jag använder aldrig automatiska betalningar av något slag och trodde i min enfald inte att ett företag bara kan plocka pengar från ens konto utan att man på något sätt låter banken veta att man är med på det, typ att man måste godkänna det första gången det sker, lägga till mottagaren i någon lista eller liknande. Men så är det alltså. Skrämmande faktiskt.


Var fann du denna checkboxen?

Hur blev du av med din "Du har ett active Stripe abonnemang"

Har klicka att det ska upphöra med subscriptionredan idag trots att det är en månad kvar.
Vill inte skitet mer
Citera
2017-03-27, 15:58
  #5843
Medlem
Ganonitos avatar
Någon mer än jag som har problem just nu?
Citera
2017-04-05, 15:08
  #5844
Medlem
OBS! Välj absolut inte Anonine, dessa är mycket oseriösa. Förutom att det är extremt dålig hastighet på tjänsten så är kundtjänst närmast det sämsta man kan tänka sig. Det finns ingen som helst antydan till service utan enbart handlar det om pengar! Personalen på kundtjänst är både ointresserade, okunniga samt väldigt otrevliga!

Anonine är ett mycket dåligt bolag som jag råder alla att hålla sig bort från!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback