2012-05-13, 01:22
Medlem
Någon som har openVPN via bahnhof, måste ja köra autogiro för att undvika fakturaavgiften? Och spelar det nån roll om jag beställer via bahnhof (som är min internetleverantör) eller direkt från anonine
Citera
2012-05-13, 03:21
Medlem
tSVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatty123
Jag rekommenderar Annonie 100 % Sjukt bra!
Förr var anonine bra men nu får jag väldigt dåliga hastigheter. Jag får ca 70% mindre throughput.

Jag använder OpenVPN.
Citera
2012-05-13, 09:10
Medlem
Har anonine fått för sig att blockera portar nu?
De jag alltid har använt fungerar ej längre
Citera
2012-05-13, 09:10
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Någon som har openVPN via bahnhof, måste ja köra autogiro för att undvika fakturaavgiften? Och spelar det nån roll om jag beställer via bahnhof (som är min internetleverantör) eller direkt från anonine

Beställer du via Bahnhof så får du per automatik det billigare PPTP-alternativet. Beställer du själv så kan du välja det lite dyrare alternativet OpenVPN. Tror inte Bahnhof erbjuder OpenVPN-alternativet men du kan ju höra av dig till dem och fråga.
Citera
2012-05-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Beställer du via Bahnhof så får du per automatik det billigare PPTP-alternativet. Beställer du själv så kan du välja det lite dyrare alternativet OpenVPN. Tror inte Bahnhof erbjuder OpenVPN-alternativet men du kan ju höra av dig till dem och fråga.

Dom erbjuder OpenVPN nu för samma pris som på Anonine.
Citera
2012-05-13, 12:29
Medlem
Köpte tjänsten igår och är riktigt nöjd än så länge.

Jag betalar för telia 100/10 fiber men får följande reslutat:

VPN
DL: 88 Mbit/s
UL: 79 Mbit/s

Utan VPN
DL: 95 Mbit/s
UL: 11 Mbit/s

Är det inte lite konstigt, någon som kan förklara detta?
Citera
2012-05-13, 13:00
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelknutt
Köpte tjänsten igår och är riktigt nöjd än så länge.

Jag betalar för telia 100/10 fiber men får följande reslutat:

VPN
DL: 88 Mbit/s
UL: 79 Mbit/s

Utan VPN
DL: 95 Mbit/s
UL: 11 Mbit/s

Är det inte lite konstigt, någon som kan förklara detta?

Jag vet inte hur hastigheter regleras men kan det inte vara så att din Upload stryps via mjukvara på något sätt hos Telia och när de inte kan se trafiken så funkar inte deras spärrar heller?
Citera
2012-05-13, 18:43
Medlem
PELSNERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Så vitt jag vet så har väl Comhem alltid varit en halvkass ISP. Var ju en jävla massa strul för dem för några år sedan. Vet inte om de har ordnat upp sig nu men rent generellt så har jag iaf intrycket av att Comhem är en ganska värdelös ISP. Sen vet jag inte om du kör kabelmodem eller dylikt då det kan spela in. Kör du kabelmodem så har du väl fått ett av Comhem och det är säkert inte av högsta kvalitet funktionsmässigt och prestandamässigt.

Eftersom jag själv har fiber och använder en vad jag tycker är en någorlunda rejäl router (ASUS RT-N16) så kan det vara det som gör att jag inte har några problem. Har även bytt firmware på min router till Tomato vilket kanske underlättar det med.

Edit: Sen så kan det såklart vara precis som du säger att de har fått en storm med nya användare.

Jepp, en router från netgear med inbyggt kabelmodem med kapacitet upp till 400Mbit/s. Knappast någon Cisco utrustning men det duger och jag får ändå ut 98-99Mbit/s ner av mitt beställda 100/10Mbit utan VPN så jag är nöjd med Comhem. Att hastigheten runkar sig med VPN beror inte på Comhem eller min hårdvara utan felet ligger hos Anonine helt och hållet. Har nämligen bytt till Mullvad och får ut mycket bättre hastigheter med dem.
Citera
2012-05-13, 18:50
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PELSNER
Jepp, en router från netgear med inbyggt kabelmodem med kapacitet upp till 400Mbit/s. Knappast någon Cisco utrustning men det duger och jag får ändå ut 98-99Mbit/s ner av mitt beställda 100/10Mbit utan VPN så jag är nöjd med Comhem. Att hastigheten runkar sig med VPN beror inte på Comhem eller min hårdvara utan felet ligger hos Anonine helt och hållet. Har nämligen bytt till Mullvad och får ut mycket bättre hastigheter med dem.

Oki. Ja, det kan ju vara så att den väg paketen skickas mellan Comhem och Anonine inte är den bästa heller och att det blir en flaskhals också.

Jag har ju som sagt Bahnhof och med tanke på att de verkar ha ett ganska nära samarbete med varandra så har de nog garanterat att de länkar som förbinder dem med varandra är av hög kvalitet inbillar jag mig.

I vilket fall så testade jag att beställa Anonines OpenVPN via Bahnhof (de hade båda tjänsterna) men även fast jag valde OpenVPN så visade det sig när jag loggade in på Anonine med de inloggningsuppgifterna att jag fick PTPP-tjänsten ändå så blir att ringa till Bahnhof imorgon och se till att de ändrar det där.
Citera
2012-05-19, 17:32
Medlem
kr0ns avatar
17.30 så har min anonine vpn dött.
Citera
2012-05-19, 17:35
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0n
17.30 så har min anonine vpn dött.

Här också. De är jävligt usla.
Citera
2012-05-19, 21:05
Medlem
Hej,
har precis lagt märke till att google (maps, scholar mm) stoppar användare med anonine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in