Citat:
Ursprungligen postat av PELSNER
Jepp, en router från netgear med inbyggt kabelmodem med kapacitet upp till 400Mbit/s. Knappast någon Cisco utrustning men det duger och jag får ändå ut 98-99Mbit/s ner av mitt beställda 100/10Mbit utan VPN så jag är nöjd med Comhem. Att hastigheten runkar sig med VPN beror inte på Comhem eller min hårdvara utan felet ligger hos Anonine helt och hållet. Har nämligen bytt till Mullvad och får ut mycket bättre hastigheter med dem.
Oki. Ja, det kan ju vara så att den väg paketen skickas mellan Comhem och Anonine inte är den bästa heller och att det blir en flaskhals också.
Jag har ju som sagt Bahnhof och med tanke på att de verkar ha ett ganska nära samarbete med varandra så har de nog garanterat att de länkar som förbinder dem med varandra är av hög kvalitet inbillar jag mig.
I vilket fall så testade jag att beställa Anonines OpenVPN via Bahnhof (de hade båda tjänsterna) men även fast jag valde OpenVPN så visade det sig när jag loggade in på Anonine med de inloggningsuppgifterna att jag fick PTPP-tjänsten ändå så blir att ringa till Bahnhof imorgon och se till att de ändrar det där.