2012-01-23, 19:30
Medlem
Lensflares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westthug
Jo! Det är oehört allvarligt att man kan se andras datorer. Man kan ju se allt dom delar ut och vissa personer har ju till och med döpt visa filer med en identitet som är lättt att spåra...

Jag kommer ialla fall lägga Anonine på is tills det är åtgärdat...

Är inte det där ett typiskt windows 7 problem?
Visst fan är det skrämmande, en del som verkar köra med standardmapparna kan man verkligen se allt hos. Bilder, nedladdade filer, filmer, dokument med mera.

Jag har inaktiverat alla de här sakerna och känner mig lite säkrare, jag TROR inte att någon kan se mig nu, jag kan dock se en del lirare som fortfarande har sin delning påslagen.

Mediedirektuppspelning.
Nätverksidentifiering.
Fil och skrivardelning.
Mappen delat och undermappar.
Lösenordsskydda hemgruppen.

Allt hittas i kontrollpanelen under nätverks och delningscenter.

Det här kanske också bör stängas av?
http://laddauppbilder.se/?di=813273424622

Finns det något mer man kan göra?

Ps. Mitt anonine fungerar igen. Ds
Citera
2012-01-23, 21:17
Medlem
Kan detta vara störningen alla stöter på?

Vi håller för närvarande på att uppgradera vårt system där vi kommer implentera en rad olika buggfixar för att åtgärda vissa återkommande problem för er användare. Detta beräknas pågå under nästa vecka. Med detta har vi haft till en viss grad svårt att hinna med vår support och vi lovar att alla inkomna supportärenden kommer bli hanterade tills dess samt att supporten återgår till normal bemanning från och med nästa vecka.

Saknas publicerings datum, svårt att säga ifall det är aktuellt eller ej. Någon som kan höfta när det blev publicerat?

Källa: https://www.anonine.com/sv/news

Deras twitter tar upp problem med OpenVPN den 5/jan, hemsidan påtalar att det skulle varait löst 7/jan

ps. mitt OpenVPN fungerade bra idag, tills för några timmar sen när jag diska och recon. Tycks inte kunna autha efteråt, då inte ens fel inlogg-upg genererar ett felmeddelande.

Mon Jan 23 21:XX:47 2012 TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity)
Mon Jan 23 21:XX:47 2012 TLS Error: TLS handshake failed

edit: 20 sekunder efter denna publiceringen fick jag komma in. efter att ha hamrat i timmar.
Senast redigerad av Qui86 2012-01-23 kl. 21:19.
Citera
2012-01-23, 23:12
Medlem
kirrem4ns avatar
Har tänkt skaffa anonine men när man läser att man kan se andra datorer i "nätverket" så får det väntas till det fixas, funkar det annars bra?
Citera
2012-01-23, 23:24
Medlem
Har också en fundering på att skaffa mig Anonine. Har provat Relakks (1 dygns testperiod) funkade bra men upplevde att hastigheten inte var någon höjdare, fick 1.2 mb/s med Relakks via torrent medan jag utan tjänsten fick 5.6 mb/s med samma torrentfil. Jag har ursprungligen 100/10 mbit.

Hur är det med Anonine och hastigheter? Vad bör man räkna med om man har en 100/10 mbits lina och kör torrents via den?

Kommer det ske en stor förlust på bredbandshastigheten med Anonine på?
Citera
2012-01-24, 06:53
Medlem
vorzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurkishNaziParty
Kommer det ske en stor förlust på bredbandshastigheten med Anonine på?

Ja. Får själv ut ungefär 1,2mb/s på anonine som mest när det funkar. Går bra det med. Behöver inte allt på 30 sekunder...
Citera
2012-01-24, 07:30
Medlem
Lite frågor, främst om att betala tjänsten med reggat kontantkort:

Kopplas koden man får skickad som sms ihop med ens användarnamn och lösenord när man fyller på sitt Anonine för en månad t.ex.? Sen har jag tänkt såhär:

Vad spelar det för roll om någon (snuten, myndigheter öht osv) ser att jag köpt en månads VPN-tjänst på Anonine? Då all trafik mellan mitt IP och VPN'en är starkt krypterad (kör OpenVPN - SSL-kryptering) så lär dom väl ändå inte komma åt mitt riktiga IP samt vilka sidor jag besökt osv? Eller är det så att:

Reggat kontantkort = Ens riktiga IP kan kopplas ihop med alla sidor man besökt och alla forum man skrivit på osv? Jag får det inte riktigt att gå ihop att det skulle vara osäkert att använda ett reggat kontantkort/abonnemang för att betala tjänsten, då allt är krypterat från min dator och ut på nätet, samt att flera personer antagligen surfar på samma IP via deras VPN? Och jag antar att dom inte sparar loggar på vilket IP som besökt vilken sida?

Fan vad rörigt detta blev, men vill ha ett svar så jag vet om det är helt onödigt att använda Anonine från och med nu eller om det bara är att köra på som vanligt fast med reggat kort?

Liksom, hela grejen med VPN faller ju om det går att spåra användaren ändå, tycker jag?

Tacksam för svar, och nån som kanske kan rätta mig i det jag skrivit då jag inte är så insatt i precis hur detta fungerar.

Har även tänkt köra deras PPTP-tjänst till min android-lur också, om det nu är lugnt att köra med reggat kort.

Sen undrar jag om man kan vara inloggad på två datorer samtidigt via samma användarnamn? Tänkte om man kunde köra samma användare på både mobilen samt datorn samtidigt. Men har inte fått just OpenVPN att fungera i min androidlur :/ Nån som vet nån bra guide hur man går tillväga för att lösa det får gärna skicka en länk! Har root'ad lur, kan ju var värt att säga.

mvh
EES
Citera
2012-01-24, 16:48
Medlem
Någon som har koll på anonines ip-range?
Citera
2012-01-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Börjar bli väldigt trött på denna tjänsten nu. Kan inte ansluta till anonine. Står bara och tuggar på "Väntar på svar från server".

Försökte att ansluta till Anonine idag. Det gick betydligt bättre. Antar att Anonine har sina stunder då de är onåbara.
Citera
2012-01-24, 18:23
Medlem
vorzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EES
Lite frågor, främst om att betala tjänsten med reggat kontantkort:

Betalar själv med oreggat kontantkort. Klart att numret kopplas till koden du får...

Sen så delar man ju ip med många andra samt att anonine inte sparar loggar (säger dom själva iaf.) så att hålla koll på vem som laddar vad kan nog vara svårt.

Kan egentligen inte svara på resten av dina frågor.

Puttrar på i 60-70kB/s idag. Orkade inte ens prova igår. Seeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt.
Citera
2012-01-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorzon
Betalar själv med oreggat kontantkort. Klart att numret kopplas till koden du får...
Går det fortfarande att göra betalningar med oregistrerade kontantkort? Var väl någon ny lag som skulle förbjuda det, har jag för mig...

När jag utförde en redigering på Wikipedia märkte jag att det var min riktiga IP-adress som registrerades, trots att jag är uppkopplad till Anonine och har blivit tilldelad en ny IP-adress. Dubbelkollade på http://whatismyipaddress.com/ också. Kändes ju inte så bra. Vad kan det bero på?
Citera
2012-01-24, 20:40
Medlem
Kör som admin
Citera
2012-01-24, 20:58
Medlem
Fungerat kuken på sistone, vad finns de för andra alternativ till anonine? tänker nog byta, detta vill jag inte ha kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in