2012-07-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsperitZ
Ja och då är det svårt att köpa mer tid! Jag har gett upp anonine och kommer använda
vpntunnel.se! fattar inte varför jag inte gjort det tidigare... har 100/10 uppkoppling och fått ut med anonine ca 30/10, nu med vpntunnel.se har jag 88/14 och en svars tid från 0 till 10ms och det är vpn som det ska vara

http://imageshack.us/photo/my-images...ntunnelse.png/

100/10

Anonine:
http://img707.imageshack.us/img707/4159/anonine.png

VPNTunnel.se
http://img822.imageshack.us/img822/6803/vpntunnel.png

Byter till VPNTunnel.se ändå, Anonines sida funkar ju inte ens och supporten är obefintlig..
Senast redigerad av keptang 2012-07-23 kl. 11:01.
Citera
2012-07-23, 14:38
Medlem
Anonine-sidan verkar vara igång igen!
Citera
2012-07-23, 17:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådens rubrik -> Den stora frågetråden om VPN-tjänsten Anonine!

Det vill säga att andra VPN diskuteras ej här.

Tråd rensad //Mod
Citera
2012-07-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
Oj, det hade jag faktiskt ingen aning om. Läste bara det som stod i svenska FAQen.
Varför är det så egentligen? Är Sverige det enda landet som inte har lagstiftad IP loggning?

Vet inte om det är det enda landet som inte har det. Men dom måste följa lagarna i det land som ip-adressen kommer från. Använder du svensk ip kan du vara säker på att inget loggas.
Citera
2012-07-23, 23:14
Medlem
hashs avatar
Har en fundering.

Jag betalar min anonime-tjänst över min hemtelefon.
Hur säkert är detta?

Finns det möjligheter för polisen att kunna koppla ihop mitt hem-telefonnummer med mitt konto?
Citera
2012-07-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Har en fundering.

Hur säkert är detta?

Finns det möjligheter för polisen att kunna koppla ihop mitt hem-telefonnummer med mitt konto?

Endast om anonine.com ger ut denna information till polisen. Vet dock inte vad dem har för exakt policy om detta.

Det som jag hittade:
Citat:
Ursprungligen postat av anonine.com
Integritetsskydd
Det är viktigt med våra kunders integritet och för att kunna leverera den anonyma tjänst vi gör så sparar vi inga loggar eller annan information som skulle kunna förstöra detta integritetsskydd. Behovet av anonymitet växer kraftigt i och med de lagstiftningar som sker idag vilket gör att vi arbetar hårt med att leverera en anonym samt säker tjänst och alla våra kunder kan känna sig trygga när de använder Anonine för att skydda sin integritet.
Citera
2012-07-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Kelvin
Endast om anonine.com ger ut denna information till polisen. Vet dock inte vad dem har för exakt policy om detta.

Det som jag hittade:
De sparar inte loggar som visar vem som använt ett IP vid ett visst tillfälle, så det går bra att betala via telefon. Det enda som myndigheterna kan få fram är att du betalar för Anonines tjänst.
Citera
2012-07-24, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Har en fundering.

Hur säkert är detta?

Dom sparar inte loggar och det är inte ens dom direkt som har hand om betalningarna.
Citera
2012-07-24, 15:48
Medlem
Har haft stora problem med att ens få igång mina nedladdningar den senaste tiden. Såg att jag hade DHT avaktiverat så jag aktiverade DHT och då funkar det att tanka igen. Vad är dht? Är det någon som är säkrast att ha avaktiverat?
Citera
2012-07-24, 16:11
Medlem
När jag ansluter till Anonine(openvpn) så fungerar skype och sånna program men det fungerar ej att gå in på någon sida. Det står något om dns problem.

Googlar men hittar ingen lösning, någon som vet vad jag ska göra?
Citera
2012-07-27, 22:07
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
De sparar inte loggar som visar vem som använt ett IP vid ett visst tillfälle, så det går bra att betala via telefon. Det enda som myndigheterna kan få fram är att du betalar för Anonines tjänst.

Gäller detsamma med PayPal? Där måste man ändå skriva in div. info om sig själv när man betalar, kan det vara lika säkert?
Citera
2012-07-28, 01:12
Medlem
Varför fungerar utorrent utan problem men inte FTP-servern om jag har OpenVPN igång? När jag försöker ansluta till FTP-servern så är det som om servern inte vore igång. Egentligen behöver jag inte anyonym FTP-server utan endast utorrent men hemmaservern kör både utorrent och FTP-server.

Error: Connection timed out
Error: Could not connect to server

Ja, jag ansluter till rätt IP-nummer när jag har OpenVPN igång. Så fort jag stänger av Anonines OpenVPN så fungerar FTP-servern.
Senast redigerad av Waqput 2012-07-28 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in