2012-05-01, 01:10
Medlem
Tack.

Svårt att ställa in så att nerladdningarna bryts när tunneln slutar fungera? Hur gör man det?
Citera
2012-05-01, 03:56
Medlem
Jag körde en månad med anonine open vpn i höstas och då sparades lösenordet automatiskt. Jag har också kört en månad med anonine open vpn som tog slut nu i helgen. Den här gången så sparas inte lösenordet. Men mer intressant är detta:

Två gånger har anonine gått ner när jag varit borta under dagen. Båda gångerna så har jag haft en gul symbol för open vpn i taskbar. Men båda gångerna så har min internetuppkoppling strypts! När jag stängt av programmet open vpn så kommer sedan internet igång direkt. Någon mer som känner igen detta? Min gissning (och förhoppning) är att anonine lagt in detta i de nya konfigurationsfilerna som man laddar ner från deras hemsida.
Senast redigerad av Nirgendwo 2012-05-01 kl. 04:29.
Citera
2012-05-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwater

Svårt att ställa in så att nerladdningarna bryts när tunneln slutar fungera? Hur gör man det?

Kör med den här ja: http://www.grandis.nu/wordpress/?p=22
Citera
2012-05-01, 21:15
Medlem
ganglere2s avatar
Nu får iaf jag inte igång min tunnel. Har försökt att upprätta den en massa gånger.
Citera
2012-05-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nu får iaf jag inte igång min tunnel. Har försökt att upprätta den en massa gånger.

Likadant, köpte både OpenVPN och PPTP, ingen av dem fungerar får bara fel lösen/protokoll meddelande. Hur lång tid ska det ta innan Creds är reggade på servern?
Citera
2012-05-01, 21:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanCo
Likadant, köpte både OpenVPN och PPTP, ingen av dem fungerar får bara fel lösen/protokoll meddelande. Hur lång tid ska det ta innan Creds är reggade på servern?

Kanske det har att göra med vad fel de nu hade för någon dag sedan.
Då var det också omöjligt att upprätta en tunnel men de där typerna går inte ens ut med info om vad som händer. Hur svårt är det att skriva en mening på hemsidan?
Citera
2012-05-01, 22:36
Medlem
TinFoilHats avatar
För mig fungerar mitt PPTP-konto hos Anonine och har fungerat stabilt sedan tjänsten rullade igång igår efter kraschen. Mitt OpenVPN-konto har jag inte betalat för så det kan jag inte testa.

Ni som följt tråden har väl inte kunnat missa att jag gnällt en del om farten på Aninone, så väl via OpenVPN och via PPTP. Nu till det roliga! Efter kraschen Anonine hade igår så får jag full speed igen!?!! Ligger på stabila 11MB ned och 1MB upp med exakt samma utrustning, konfig och ja allt är likadant den enda skillnaden ligger på Anonines sida.

Tänker inte älta med i det ut håller käft nu och är glad för att det fungerar igen som det ska (och att felet uppenbart inte låg på min sida). =D
Citera
2012-05-02, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kanske det har att göra med vad fel de nu hade för någon dag sedan.
Då var det också omöjligt att upprätta en tunnel men de där typerna går inte ens ut med info om vad som händer. Hur svårt är det att skriva en mening på hemsidan?

Nu funkar det, så uppenbarligen tar det ca 24h. Såg även under "nyheter" att de håller på att uppgradera, dock inget datum när det postades. Kanske därför det tog lite tid. Who knows? De borde iaf informera om att det kan ta ca 24h innan allt funkar när man köper tjänsten.
Citera
2012-05-02, 09:33
Medlem
A.Strindbergs avatar
Riktigt segt på Anonine, det här var inte vad jag hade väntat mig.
Under 1/1 på bredbandskollen, jag är inte imponerad.
Citera
2012-05-02, 10:16
Medlem
Har ordinarie 30/30 via Bahnhof, som enligt speedtest i regel ger mig
30-35 Mbit upp och ner.

Installerade idag Anonines PPTP 128 bit via Anonine och inte via Bahnhof,
tänkte ja skulle testa en månad för 40.-
Gjorde efter installation ett test med speedtest och det gav mig oväntade siffror:

Hämta: 30,21 Mbit
Överföring: 76,38 Mbit

ipadressen placerar mig även på Anonines kontor i Stockholm så än kan ja inte klaga.

EDiT:

med en aningen belastad lina och test hos Bredbandskollen fick jag:

Hämta: 28,57 Mbit
Överföring: 42,2 Mbit
Senast redigerad av maptune 2012-05-02 kl. 10:19.
Citera
2012-05-02, 11:03
Medlem
Fan, jag har ju SSL via Anonine som jag kör med OpenVPN.
Igår körde jag DNS leak testet och fick upp 8 st DNS servrar - så jag installerade dnsfixsetup grejen, och det funkade bra.
Men idag när jag startade upp datorn för första gången sedan installationen så ville datorn inte connecta - varje sig via OpenVPN eller utan. Så jag avinstallerade dnsfix'en, men datorn ville fortfarande ej connecta till internet.
Jag körde troubleshoot grejen för Win7 och den menade på att DHCP är inaktiverat och det var felet - åtgärdade det, och nu funkade internet igen.

Så det jag undrar är om det finns någon lösning till detta?
Jag antar ju att det är DNSFIX'en som inaktiverar DHCP?
Jävligt skumt ändå att det funkade fint hela kvällen igår.
Citera
2012-05-02, 11:37
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madnote
Fan, jag har ju SSL via Anonine som jag kör med OpenVPN.
Igår körde jag DNS leak testet och fick upp 8 st DNS servrar - så jag installerade dnsfixsetup grejen, och det funkade bra.
Men idag när jag startade upp datorn för första gången sedan installationen så ville datorn inte connecta - varje sig via OpenVPN eller utan. Så jag avinstallerade dnsfix'en, men datorn ville fortfarande ej connecta till internet.
Jag körde troubleshoot grejen för Win7 och den menade på att DHCP är inaktiverat och det var felet - åtgärdade det, och nu funkade internet igen.

Så det jag undrar är om det finns någon lösning till detta?
Jag antar ju att det är DNSFIX'en som inaktiverar DHCP?
Jävligt skumt ändå att det funkade fint hela kvällen igår.

Eftersom du inte startade om datorn så kanske du inte hade kört igång det? På något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in