2012-03-28, 20:27
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Inte direkt, däremot blir det ändå uppenbart att du laddar ned när du använder mycket bandbredd utan att de ser varifrån du laddar ned.

Laddar väldigt mycket annat också som inte är upphovsrättsskyddat.
Citera
2012-03-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Laddar väldigt mycket annat också som inte är upphovsrättsskyddat.
Då faller det nog på huruvida det är tillåtet att ladda ned på ditt universitet/arbetsplats, för att du laddar ned kommer de att se - de kommer bara inte se vad/vart ifrån du laddar ned. Detta gör att det kommer se lite suspekt ut när du använder VPN, för i praktiken på ett universitet/arbete blir det som att gå runt med en skylt där det står "jag döljer vad jag gör". Även om du inte gör något suspekt, olagligt eller otillåtet för den delen kommer någon systemadministratör undra vad du håller på med.
Citera
2012-03-28, 20:45
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Då faller det nog på huruvida det är tillåtet att ladda ned på ditt universitet/arbetsplats, för att du laddar ned kommer de att se - de kommer bara inte se vad/vart ifrån du laddar ned. Detta gör att det kommer se lite suspekt ut när du använder VPN, för i praktiken på ett universitet/arbete blir det som att gå runt med en skylt där det står "jag döljer vad jag gör". Även om du inte gör något suspekt, olagligt eller otillåtet för den delen kommer någon systemadministratör undra vad du håller på med.

Detta är i frankrike. Dom bryr sig inte så mycket här, inte där jag är iallafall.
Senast redigerad av SvenBH 2012-03-28 kl. 20:56.
Citera
2012-03-28, 21:02
Medlem
Citat:
Detta är i frankrike. Dom bryr sig inte så mycket här, inte där jag är iallafall.
Om de inte bryr sig om att du laddar ned är det väl bara att tuta och köra då, de kommer inte se vad och varifrån du laddar ned så länge du är uppkopplad till VPN.
Citera
2012-03-28, 21:04
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Om de inte bryr sig om att du laddar ned är det väl bara att tuta och köra då, de kommer inte se vad och varifrån du laddar ned så länge du är uppkopplad till VPN.

Snällt att du agerar bollplank med mig.
Men bara för att förtydliga:
Det enda dom kan se när jag använder VPN och samtidigt laddar ner är att jag använder en väldig massa bandbredd?
Citera
2012-03-28, 21:13
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Snällt att du agerar bollplank med mig.
Men bara för att förtydliga:
Det enda dom kan se när jag använder VPN och samtidigt laddar ner är att jag använder en väldig massa bandbredd?
Är det bara bandbredden de kan se? I såna fall kan det lika gärna se ut som att du sitter och streamar TV eller nåt liknande?
Citera
2012-03-28, 21:18
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Är det bara bandbredden de kan se? I såna fall kan det lika gärna se ut som att du sitter och streamar TV eller nåt liknande?

Hmm.. inte tänkt på det.
Citera
2012-03-28, 21:25
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Hmm.. inte tänkt på det.
Iofs sänds streamad media med andra slags datapaket/protokoll (UDP) än när man laddar ner filer (TCP/IP). Det är väl möjligt att anonymiseringstjänsterna kan se det, men jag tror ärligt talat inte de bryr sig ett endaste dugg
Citera
2012-03-29, 14:21
Medlem
hej alla. En kompis mailade lite med supporten ang hur anonym man är i och med betalningen på anonine. Han fick detta som svar (någon kankse är intresserad av att höra då detta tagits upp tidigare i tråden).

Hej!

Alla vårt betalningsmetoder är tredje-part och vi har därför inte hand om dessa uppgifter.

Nej, eftersom vi inte loggar någonting så kan vi inte se någons "riktiga" IP eller vem som kopplat upp sig till vilken IP. Enda vi har är ett användarnamn och en valfri mejladress. Vi har aldrig lämnat ut något av detta förut.
Citera
2012-03-31, 22:10
Medlem
Jag har tidigare kört anonine open vpn på två datorer med win xp 32 bitars utan problem. Nu provar jag med samma filer men på en dator med 64 bitars Windows 7. Jag har följt anonines guider och kopplat upp mig, men det går inte att surfa med firefox eller IE. Så fort jag stänger ner anonine så fungerar det att surfa igen. Vad tusan beror detta på? Kör som administratör så klart.

EDIT: nu fungerar det plötsligt. Satte på ipv6 och stängde sedan av det igen, men antar att det inte har något samband med att det fungerar nu. Kanske var anonine som var nere under en halvtimme.
Senast redigerad av Nirgendwo 2012-03-31 kl. 22:50.
Citera
2012-03-31, 23:33
Medlem
Ny uppdatering: Det fungerar inte om jag stänger av ipv6 på min vanliga nätverksanslutning. Den måste vara på då jag kopplar upp mig mot anonine. Antar att det viktiga dock är att man stänger av ipv6 på anonines TAP-Win32 Adapter V9.
Citera
2012-04-01, 19:47
Medlem
dendondens avatar
Jag får förjävla värdelösa hastigheter med Anonine. Betalar för 100/100, får typ 8/24 med VPN-tjänsten. Men å andra sidan får jag typ 50/80 utan Anonine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in