2012-04-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceAsk
Kolla om du har en mapp som heter /Library/Application Support/Tunnelblick/Configurations. Det är iaf dit du skall kopiera din konfigureringsfiler. Testa det och öppna sedan Tunnelblick igen.

Nu funkar det! Tack som fan! =)
Citera
2012-04-21, 14:57
Medlem
En till fråga förresten. Hur säker kan man vara med en tjänst som Anonine på nätet med valet OpenVPN, tänkte på det med att dra ned en film eller serie nu och då?
Citera
2012-04-21, 15:16
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenWithin
En till fråga förresten. Hur säker kan man vara med en tjänst som Anonine på nätet med valet OpenVPN, tänkte på det med att dra ned en film eller serie nu och då?

Gött att det funkar!

Jag skulle inte ha några betänkligheter över att tanka ner en film eller serie nu och då med OpenVPN, absolut inte. Jag gör det då och då utan VPN och bryr mig inte så mycket över det. Men när jag gör det oftare och vill dela ut efter jag laddat ner gör jag det alltid via VPN. Nu kör jag visserligen helst mot en server utanför Sverige och allra helst utanför EU just för att man skall känna att det inte skulle vara värt att jaga efter en.
Citera
2012-04-22, 03:05
Medlem
Jag har 200/10 ifrån Comhem och utan anonine open vpn får jag ut 100-160/10 på bredbandskollen. Med open vpn får jag ut ca 30-40/10. Min kompis (som har en annan internetleverantör) har 100/10 men han får ut 80-90/10 med open vpn!!! Vad beror detta på?
Citera
2012-04-22, 07:05
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominosPizza
Jag har 200/10 ifrån Comhem och utan anonine open vpn får jag ut 100-160/10 på bredbandskollen. Med open vpn får jag ut ca 30-40/10. Min kompis (som har en annan internetleverantör) har 100/10 men han får ut 80-90/10 med open vpn!!! Vad beror detta på?

Har din kompis Bahnhof ?
Citera
2012-04-22, 10:22
Medlem
Flickidols avatar
Bara jag som inte kommer in med anonine VPN nu?
Citera
2012-04-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
Har din kompis Bahnhof ?
Nej han har Transit, men spelar det någon roll vilken Internet leverantör man har?
Citera
2012-04-22, 13:07
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
Har din kompis Bahnhof ?

Har ni olika bra prestanda på era datorer? Har du mycket bakgrundsprocesser på din dator när du kör mot OpenVPN? Tänk på att kryptering är tungt för en dator. Jag vet bl.a. batteriförbrukningen på min Macbook ökar drastigt när jag kör mot OpenVPN, förbrukningen går från ca 12 watt till 19 watt utan att göra några större ärenden online utan enbart av att koppla upp. Samma gäller loaden på din dator.
Citera
2012-04-22, 13:39
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominosPizza
Nej han har Transit, men spelar det någon roll vilken Internet leverantör man har?

Ja, det spelar stor roll. Fråga mig inte varför men så är det.

Det beror på diverse anledningar - allt ifrån begränsningar från en ISP gentemot en annan, vissa ISP:er stryper sitt nät för VPN-trafik/protokoll/portar (som TinFoilHat skrev), olika routrar/modem/accesspunkt spelar också roll, det varierar från dator till dator, vpn-tjänst till vpn-tjänst, även olika krypteringar kan påverka internettrafiken.

Det kan till och med variera även fast två personer använder samma ISP:er/hastigheter och datorer, använder en VPN-tjänst men att de bor två mil ifrån varandra.
Citera
2012-04-22, 14:54
Medlem
KungeN-86s avatar
Finns det någon gratis men säker Vpn?

Hittade AirVPN, säker vid nedladdning?
Senast redigerad av KungeN-86 2012-04-22 kl. 15:16.
Citera
2012-04-22, 14:55
Medlem
vilka olika vpn tjänster är heligast alltså som inte loggar , vem kan man lita på och vad har dem sagt just om detta för vissa säger att dem bara loggar om man begår brott elr nått skit
Citera
2012-04-22, 17:53
Medlem
BeatriceAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajjkos
vilka olika vpn tjänster är heligast alltså som inte loggar , vem kan man lita på och vad har dem sagt just om detta för vissa säger att dem bara loggar om man begår brott elr nått skit

Jag kör med www.tsvpn.net och innan jag skaffade konto där mailade jag och snackade om just det med loggning och dom loggar ingen trafikdata ö.h.t. och bemötandet jag fick tyckte jag var skitbra, blev bemött som en person och man svarade på mina frågor ärligt och direkt. Dessutom kan man ju köra mot vilken jävla server man vill av dom typ 40-50 länder dom har servrar i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in