2012-02-12, 17:09
Medlem
Eronis avatar
Vad är Anonines IP-range? Tänkte blocka i Comodo!

Tack på förhand!
Citera
2012-02-12, 18:26
Medlem
Jag antar att det säkraste sättet att betala är med SMS från ett kontantkort eftersom att kortbetalningar osv skulle kunna spåras.

Någon som kan bekräfta det? Något jag borde tänka på kanske? Läst nånstans om oregistrerat och registrerat kontantkort, vad är det för något?
Citera
2012-02-12, 20:00
Medlem
SWINs avatar
Citat:
Någon som kan bekräfta det? Något jag borde tänka på kanske? Läst nånstans om oregistrerat och registrerat kontantkort, vad är det för något?

Enligt lag måste varje kontantkort vara reggat på dig som person, för att gälla som betalningsmedel på exempelvis bussar, tåg med mera.

Vad hindrar för övrigt, att man reggar kortet på någon annan, typ faster Märta i Tidaholm?

Är väl svårt nog för makthavarna, att hålla reda på allt, å personnummer lär det väl vara gott om

Edit - läser på, följande står det på Comviq:

"Mer info om betaltjänstlagen
Den 1 augusti 2010 trädde en ny lag i kraft, Lag om betaltjänster som börjar gälla för telekomoperatörer den 1 maj 2011. Enligt betaltjänstlagen måste den som köper vissa tjänster och betalar med sitt kontantkort vara registrerad hos sin mobiloperatör. De tjänster som berörs är de tjänster där betalning görs med mobiltelefonen för en vara eller en tjänst från en annan leverantör och där varan eller tjänsten inte konsumeras digitalt, tex en resa eller parkering."

Borde altså inte gälla Anonine - fast vissa bolag kanske tolkar det hårdare.

Någon med Comviq, som har problem att betala?
Senast redigerad av SWIN 2012-02-12 kl. 20:26.
Citera
2012-02-13, 14:31
Medlem
Någon som fått det att lira på en DD WRT router?
Citera
2012-02-13, 20:01
Medlem
ThePossimpibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Någon med Comviq, som har problem att betala?

+1 - Går det fortfarande att betala för Anonine med ett Comviq kontantkort?

Det ska ju även gå att betala med ett telefonsamtal, någon som provat denna metod?
Citera
2012-02-14, 08:36
Medlem
SWINs avatar
Citat:

Nej, men väl på Tomato.

Tyvärr är alla routers för långsamma för dom som har snabb lina.
Exempelvis flaskar en WRT54GL ned hastigheten till runt 3,6 Mbit/s - helt enkelt för långsam processor för OpenVPN.
Citera
2012-02-15, 23:48
Medlem
ThePossimpibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePossimpible
+1 - Går det fortfarande att betala för Anonine med ett Comviq kontantkort?

Det ska ju även gå att betala med ett telefonsamtal, någon som provat denna metod?

Försökte att betala via sms och fick detta till svar: "Debiteringen misslyckades. Detta kan bero på att ditt kontantkort är oregistrerat hos operatör (anonyma nummer kan ej utföra köp)."

Att betala via ett telefonsamtal var inte heller möjligt, möttes av en röst som sa ungefär: "Denna tjänst är ej tillgänglig från ditt kontantkort".

Hur ska man nu gå tillväga för att betala anonymt? Någon som har några tips för jag själv är rådlös.
Anonine borde acceptera "ukash", är det för övrigt någon som känner till en bra vpn leverantör som accepterar ukash?
Citera
2012-02-16, 08:28
Medlem
SWINs avatar
Återigen - vilket bolag? Vãnligen uppge det, gissningvis har du Telia(?). Ivacy tar u-cash, men har inte fått det att fungera.
Citera
2012-02-16, 12:30
Medlem
ThePossimpibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Återigen - vilket bolag? Vãnligen uppge det, gissningvis har du Telia(?). Ivacy tar u-cash, men har inte fått det att fungera.

Jag har Comviq.
Citera
2012-02-16, 22:10
Medlem
Hej,
Skaffade nyss Anonine OpenVPN och allt funkar fint utom https-surf som jag inte får att lira vad jag än gör, varken med Firefox eller IE.

Har Bredbandsbolaget och deras router av modell ZyXEL P-2601.
Surfade in i boxen och prövade att öppna portar 1194-1201 som instruerad av Anonine. Tog med 443:an också men det gjorde ingen skillnad.
I steg två stängde jag av routerns brandvägg helt men inte heller det funkade.
Har kollat runt lite men är rätt novis på VPN-området så vore tacksam om någon vänlig själ kan berätta vad jag gör för fel?
Citera
2012-02-17, 11:19
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugge

Borde inte vara något problem, vad får du för fel?

Skaffade mig själv Anonine idag, tjänsten verkar vara kanon än så länge.

Jag föredrar att köra OpenVPN lokalt på min burk, om tjänsten går ner så skall rtorrent stängas av.
Detta tänkte jag fixa med ett script som jag skall knacka ihop någon dag när jag orkar.
Citera
2012-02-17, 15:34
Medlem
SWINs avatar
Lyckades banka in Tomato i en WNR3500L v2, och fick OpenVPN Anonine att rulla på den.

Är dock inget för dom med 100/100 - OpenVPN i en "köperouter" drar ned hastigheten till runt 10...

Fast, gött att allt internetmöjligt hemma är skyddat...

Såg att även Comviq har börjat spåra terrorister, men borde enligt deras hemsida inte gälla digitalt konsumerat material...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in