2012-02-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
och det spelar roll för att?

Det är inte olagligt att köra med VPN.
Nej, men tänkte om dina olagliga aktiviteter på nätet kunde spåras till ditt Anonine konto, och därefter din bank eller vad du nu betalar med.

Är jag helt ute och cyklar?
Citera
2012-02-26, 23:26
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
Nej, men tänkte om dina olagliga aktiviteter på nätet kunde spåras till ditt Anonine konto, och därefter din bank eller vad du nu betalar med.

Är jag helt ute och cyklar?
De loggar inte vem som fick IP-adressen tilldelad under den tidpunkten (tror jag) och har därför ingenting att lämna ut. De kan lämna ut sina kunder, men inte vem som hade vilken IP-adress vid en viss tidpunkt.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel
Citera
2012-02-27, 10:27
Medlem
Vallons avatar
Köpte tjänsten i helgen och har en liten fundering som jag inte hittar något om i faq:en. Vad är skillnaden mellan PPTP och OpenVPN? Är hittils riktigt nöjd med tjänsten Lätt att betala, ansluta och bra hastigheter!
Brukar hastigheten ner vara sämre mot kvällen?
Citera
2012-02-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallon
Köpte tjänsten i helgen och har en liten fundering som jag inte hittar något om i faq:en. Vad är skillnaden mellan PPTP och OpenVPN? Är hittils riktigt nöjd med tjänsten Lätt att betala, ansluta och bra hastigheter!
Två olika VPN-protokoll, PPTP är Microsofts halvt osäkra som har svårt att ta sig förbi routrar och brandväggar, men som annars är ganska enkelt för användaren att koppla upp sig med. (address, namn+lösen, klart)
OpenVPN är egentligen bättre på allt, utom att det kan vara rätt jobbigt att konfigurera. kräver massa certifikat o skit å stödet i windows känns lite fulhack ibland.. annars bästa valet om man kör linux eller har huvudet på skaft i allmänhet.
Citera
2012-02-29, 18:15
Medlem
Aragonis avatar
Hm..? Då jag kör Anonine och går ut på t.ex. whatsmyipadress.com så visas min riktiga IP och inte Anonines. Någon som vet vad som är bekymmret?
edit: Ominstallerade OpenVPN-klienten och nu fungerar allt. Weird.
Senast redigerad av Aragoni 2012-02-29 kl. 18:33.
Citera
2012-02-29, 21:59
Medlem
nån annan som har problem just nu att pingen stiger när man laddar ner med anonine ?
Citera
2012-03-01, 08:04
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias20
nån annan som har problem just nu att pingen stiger när man laddar ner med anonine ?

Inget problem för mig, men visst stiger pingen lite.
Citera
2012-03-01, 10:05
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Hm..? Då jag kör Anonine och går ut på t.ex. whatsmyipadress.com så visas min riktiga IP och inte Anonines. Någon som vet vad som är bekymmret?

Är du säker på att OpenVPN kördes som Admin? Om inte så fungerar inte skyddet...
Citera
2012-03-04, 19:08
Medlem
ekaflnorens avatar
på whatsmyip.org under More info about you visar kartan min rätta position (som jag försöker dölja med anonine). Om jag dock går in och skriver in min IP-adress under IP Location visar den en annan adress. På andra sajter, som http://whatismyipaddress.com, visas inte min rätta adress, alltså den jag försöker dölja, där fungerar alltså anonine.

Vad är det som händer?
Citera
2012-03-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekaflnoren
på whatsmyip.org under More info about you visar kartan min rätta position (som jag försöker dölja med anonine). Om jag dock går in och skriver in min IP-adress under IP Location visar den en annan adress. På andra sajter, som http://whatismyipaddress.com, visas inte min rätta adress, alltså den jag försöker dölja, där fungerar alltså anonine.

Vad är det som händer?

har du avaktiverat ipv6?
Citera
2012-03-04, 19:29
Medlem
-Zingaja-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni

Edit såg att du fixat det
Citera
2012-03-07, 07:23
Medlem
För mig går det förskräckligt långsamt genom Anonine. Jag använder mig av PPTP. Hastigheterna på bredbandskollen så får jag 80/20 med 100/100 men när jag laddar torrents så går det 10/1 och det är ju tillåmed sämre än när jag hade ADSL på 24/2...

Är det något jag kan ändra på som fixar detta eller förslag till en annan tjänst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in