2012-05-28, 00:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KotteFFS
En klasskompis som känner någon it-snubbe, jag vet inte vem
Ingen pålitlig men jag undrar ändå.

Vad jag vet så är vpn mycket säkert och att lita på.
Inget är helt säkert. Dock är en krypterad tunnel så pass säker att jag anser det så gott som helt riskfritt att ladda ned och annat. Piratjägarna lär inte göra annat än ge upp genast de ser att det är en vpn-tunnel de har att göra med och sedan försöker de sätta dit någon annan istället. Någon som de med större sannolikhet kan få fast. Inte en som använder vpn.
Citera
2012-05-28, 16:26
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Jag har märkt att det inte går att köra någon streaming från datorn till TVn om jag har VPN påslagen för då är inte datorn med i det lokala nätverket längre och TVn kan inte hitta datorn. Så vill jag göra något inom mitt lokala nätverk så måste jag slå av VPN.
Det lokala nätverket fungerar bra, även med anonine utåt. Jag kör openvpn i windows 7.
Citera
2012-05-29, 12:24
Medlem
Lassebajskasses avatar
Tjena.
Jag är utomlands och har tidigare använt OpenVPN för att nå sidor som blockeras här. (Det är en hel del..) Till saken hör att jag lyckades på något vänster komma in på Anonines sida och ladda ner programvaran som behövs för OpenVPN, dock kraschade min hårddisk för några dagar sedan, och nu kommer jag inte in på sidan på grund av blockaden. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig hitta programvaran som behövs på någon annan sida, alt lägga upp den på någon sajt jag kommer åt?

All hjälp uppskattas verkligen!
Mvh
Citera
2012-05-30, 11:26
Medlem
behöver hjälp...

sen en vecka tillbaka kommer jag inte ut på min VPNserver jag har genom bahnhof.
det funkade fint både från min stationära och min laptop jag har på jobbet ända tills en vecka sen, då det slutade fungera.

på min stationära händer inget står bara att det inte gick att ansluta.
på min laptop står det att användarnamn och lösen är fel. vilket dom INTE är.

den "ringer" itne ens upp utan går direkt till att kolla lösenord och sen händer absolut ingenting.

någon mer med samma problem?

anonine själva svarar ju inte på mail och har ingen kundsupport på telefon :/

finns på PM också
Citera
2012-05-30, 18:49
Medlem
Köpte precis en månade med Anonine, men tycker att tjänsten är skapligt ostabil dvs kopplar ner stupå i kvarten är det fler som har problem med detta?
Citera
2012-05-30, 19:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fogfi
Köpte precis en månade med Anonine, men tycker att tjänsten är skapligt ostabil dvs kopplar ner stupå i kvarten är det fler som har problem med detta?

Ja jag har också dessa bekymmer. Ständigt.
Jag kommer att byta vpn-leverantör när min nuvarande månad är slut. De svarar inte ens när man skriver till supporten.
Citera
2012-05-30, 19:33
Medlem
Emilll88s avatar
Köpte precis anonine och har stora problem med hastigheten.. ligger på runt 10mb/sekund om jag tankar utan och nu endast på 500kb...

Sämst...
Citera
2012-05-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilll88
Köpte precis anonine och har stora problem med hastigheten.. ligger på runt 10mb/sekund om jag tankar utan och nu endast på 500kb...

Sämst...

Jag har normalt 20 Mb/sek på bredbandskollen utan tunnel. Med Anonine hade jag tidigare runt 13 Mb/sek.

Idag ligger jag på 0,7 Mb/sek.

Om de vill ha några kunder kvar så är det dags att skärpa sig NU!

Det var nån tidigare som skrev om borttaget konto. Mitt konto var deletat ett tag, men kom tillbaka automatiskt.
Citera
2012-05-30, 21:02
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja jag har också dessa bekymmer. Ständigt.
Jag kommer att byta vpn-leverantör när min nuvarande månad är slut. De svarar inte ens när man skriver till supporten.

Vad är det för stor uppdatering dom nyligen gjort på sidan ? Går verkligen grymt segt med tunneln just nu.

Får man fråga vad du kommer att byta till ?
Citera
2012-05-30, 21:42
Medlem
Three-Gringoss avatar
Jag har PPTP och en 100/10 lina, med VPN-tunneln inkopplad så säger bredbandskollen 72 Mbit/s ned och 9 Mbit/s upp. Nu när jag samtidigt laddar med utorrent (Ned ~800 kB/s Upp 300 kB/s) så ger samma koll med bredbanskollen 63 Mbit/s ned och 7 Mbit/s upp.

Det är alltså inga större problem med att ladda ned i måttligt fart och slösurfa på samma gång. Det är inte felfritt, ibland så dör det nästan helt för mig. Uppkopplingen, VPN-tunneln är fortfarande igång, men hastigheten är noll. Man kommer inte ut på Internet, hastigheten i utorrent är noll där med. Kopplar bort VPN-tunneln och allt funkar, man kommer ut på Internet men inte med VPN inkopplat. Ibland fungerar det med att bara slå av och på det, ibland är man tvungen att vänta flera timmar.
Citera
2012-05-31, 08:47
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Vad är det för stor uppdatering dom nyligen gjort på sidan ? Går verkligen grymt segt med tunneln just nu.

Får man fråga vad du kommer att byta till ?

Ja deras sida är ändrad. De verkar ha något för sig, uppdateringar hårdvaruuppgraderingar eller liknande. Kanske båda delarna. Dock så är det omöjligt att komma i kontakt med deras support. De svarar inte helt enkelt. Därför vet jag inte alls vad som pågår. Tänkte att de kanske ursäktar den senaste tidens svårigheter med att de har varit upptagna med uppgraderingar men inte ens den förklaringen får man. Fungerade faktiskt mycket bättre tidigare.

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska byta till. Mullvad, vpntunnel, eller någon annan. Har funderat på om inte det bästa är någon leverantör helt baserad utanför Sverige och EU. Många använder sig av leverantörer i Ukraina, Ryssland eller något annat land i Östeuropa. T.o.m. Japan går att använda. Med dagens teknik är det inte mycket mer hastighet man förlorar med det trots avståndet. Jag följer vpn-trådarna här på fb och ska bestämma mig innan min månad har gått ut så vi får se. Tips är också jag intresserad av för jag vet inte alls säkert vilken jag ska välja.
Citera
2012-05-31, 12:52
Medlem
Emilll88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag har normalt 20 Mb/sek på bredbandskollen utan tunnel. Med Anonine hade jag tidigare runt 13 Mb/sek.

Idag ligger jag på 0,7 Mb/sek.

Om de vill ha några kunder kvar så är det dags att skärpa sig NU!

Det var nån tidigare som skrev om borttaget konto. Mitt konto var deletat ett tag, men kom tillbaka automatiskt.

Jag kollade med dem och detta är deras svar..

"Vi har inga som helst begränsningar på varken hastighet eller bandbredd. Har med routingen att göra, dvs den väg trafiken måste ta mellan dig och oss via olika ISPs alternativt att du har hårdvaror/mjukvaror i ditt nätverk som stryper VPN anslutningen. Du får felsöka lite på ditt nätverk/dator. Vi har som sagt inga som helst begränsningar och bandbredd har vi gott om."

Kan det verkligen vara så eller är det bara en dålig bortförklaring? (är inte super haj på de tekniska bitarna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in