2011-07-17, 22:04
Medlem
Hardwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIR
Får du ut 1Mbit av 50/10 är det helt värdelöst.

Har Anonine för tillfället och är helnöjd fast har egentligen ingen användning av den..Nu tycks både speedtest.net och bredbandskollen bugga, men här är resultatet.

http://img97.imageshack.us/img97/650/bbkresultat1.jpg

http://www.speedtest.net/result/1388793281.png

Ligger iaf på 9MB/s både ner och upp, utan vpn ligger jag på stadiga 12MB/s så jag klagar inte.

Kör du trådlöst eller ethernet? Beror på hur man som seedar och TPTEST får jag 15 Mbit/s.
Citera
2011-07-17, 22:35
Medlem
ScorchPipes avatar
Funderar på att skaffa Anonine till min Linux-server som jag har som torrent-server.
Dock har jag också annat på den som webbserver, SSH-server osv som jag måste kunna komma åt utifrån. Når bland annat webbinterfacet för torrents från min hemsida.

Grejen är att Anonine har sagt att dom blockar portar under 1024, vilket ställer till problem för mig.

SSH är ju inga problem. Använder ändå inte standardport där. Men med webbservern blir det jobbigare. Vill inte skriva tex "hej.com:8080" varje gång jag ska gå in där.

Nån som har nån lösning på detta?

Här är mailkonversationen med Anonine. Kan ni hjälpa till att tolka den?

---------------------------------------------------

Hej

Funderar på att beställa Anonine till min Linux-server här hemma.
Men det är så att jag kör en webbserver på den maskinen också. Kommer det
påverkas av er tjänst?

För nu är det ju så att DNSerna säger att den servern finns på min IP-adress
och anslutningar utifrån
kommer till den server med hjälp av portforward i routern.

Tjena!

Vi blockerar portarna <1024 så om du sätter webbservern på en port ovanför
detta är det inga som helst problem.

Hej igen

Betyder det att jag inte kommer kunna nå min webbserver på standardporten 80
utifrån längre?

Jag har en router och jag borde kunna fixa så när nån ansluter på port 80
utifrån till MIN IP-adress (inte er) så går den trafiken till port 8080 (som
exempel) till min webbserver inne på LANet.

Går det?

Tjena!

Det stämmer. Eftersom du är uppkopplad mot anonine på servern så kommer inte servern kunna nås på ditt vanliga IP-nummer.

Citera
2011-07-17, 23:31
Medlem
DIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardwell
Kör du trådlöst eller ethernet? Beror på hur man som seedar och TPTEST får jag 15 Mbit/s.

Kabel och jag seedar inte.

Om du sätter en sladd från vägguttaget till datorn och stänger av alla program som belastar ditt internet och sen kör ett TP-test, vad får du för resultat då?
Citera
2011-07-17, 23:39
Medlem
Hardwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIR
Kabel och jag seedar inte.

Om du sätter en sladd från vägguttaget till datorn och stänger av alla program som belastar ditt internet och sen kör ett TP-test, vad får du för resultat då?

Min riktiga hastighet som tidigare sagt, det kan bero på varför du får så bra hastighet. Pröva köra trådlös med -N så ska du se
Citera
2011-07-19, 20:10
Medlem
xantranxs avatar
Fixade precis Anonine för första gången, och jag undrar om hastigheten ska vara så här: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...noninetest.JPG

Kör med OpenVPN, utan Anonine för jag ut ca 95.4.

Tack i förhand!

Får också det här i loggen " Replay-window backtrack occurred [1]" flera gånger när jag ska ladda ner något... spammas i logen
Senast redigerad av xantranx 2011-07-19 kl. 20:20.
Citera
2011-07-21, 22:37
När jag ansluter med VPN-tjänsten i Win7 får jag såklart ett skumt ip-nummer. Men är det inte meningen att svtplay.se bara ska fungera på Svenska IP-nummer?
Citera
2011-07-21, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av xantranx
Fixade precis Anonine för första gången, och jag undrar om hastigheten ska vara så här: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...noninetest.JPG

Tack i förhand!

Får också det här i loggen " Replay-window backtrack occurred [1]" flera gånger när jag ska ladda ner något... spammas i logen

Testa och stänga av QOS i din router - min QOS (Tomato) prioriterade inte VPN-trafik, jag orka inte fixa med de så jag stängde helt enkelt av QOS. Tycker nog QOS-påslaget i routern är lite overkill när man är ensam på anslutningen...
Citera
2011-07-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xantranx

Tack i förhand!

det är ganska snabbt det där. Själv får jag bara 8/25 med 100 100
Citera
2011-07-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
När jag ansluter med VPN-tjänsten i Win7 får jag såklart ett skumt ip-nummer. Men är det inte meningen att svtplay.se bara ska fungera på Svenska IP-nummer?

Anonies IP-nummer är svenska.
Citera
2011-07-22, 20:15
Medlem
Lensflares avatar
Strul med sms-tjänsten igen?
Jag skickade ett sms i går kväll och ett alldeles nyss, men en svarskod kan man se sig i röven om.

Fler med problem?
Citera
2011-07-22, 21:44
Bannlyst
Citat:
"Connection to Anonine has failed"

Någon som vet hur man löser problemet?
Citera
2011-07-24, 05:04
Någon som pallat fixa med sin Router så den kör VPN? (Jag antar då att alla datorer i nätverket kör via Annonie ut på nätet?).

http://www.youtube.com/watch?v=QqEine5_hO4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in