2010-02-17, 01:44
Medlem
Swat0s avatar
Trevligt
Citera
2010-02-17, 15:52
Medlem
Har nu använt Anonine i cirka en vecka - men får nu stundtals disconnect.

Alltså; jag tappar all anslutning till internet - anslutningen till Anonine verkar vara kvar, men något internet har jag då inte. Detta har alltså pågått i cirka två dagar.

Allt löser sig om jag disconnectar från Anonine - och sedan funkar det även med Anonine om jag kopplar upp mig mot dem igen, men det händer då samma sak igen efter en stund.

Någon som haft något liknande problem?

Edit:

Tog mig nu och lästa en (!) sida bakåt i trådhistoriken. Jag antar att det här har med deras serverkrasher att göra?
Senast redigerad av 8D8 2010-02-17 kl. 15:56.
Citera
2010-02-17, 16:13
Medlem
Ja! Och värre! Jag har dragit mig för att fråga, men nu jävlar!

Jag har jätteproblem som jag hoppas att nån kan ha några idéer om. Ursäkta om det här är långt och omständigt skrivet, men jag vet inte hur jag ska felsöka, så jag har svårt att uttrycka det klart också.

Första månaderna jag använde anonine i somras var allt frid och fröjd, likaså när jag testade ett par gratistjänster. När jag köpte årsabonnemang började problemen (vilket säkert bara är en slump). Det börjar med att jag inte jag ansluta till internet, sedan lägger i stort sätt allt som körs som en service av, "XXX can't connect to Service" poppar upp till höger och vänster. Väntar jag för länge med att starta om kan jag inte ens göra det på normalt sätt utan måste bryta stömmen.

OK, Event Viewer visade fel som hade med IPSEC Services att göra. När jag googlade hitta jag flera med problem just med VPN och IPSEC. Jag ändrade från Automatic till Manual. Frid och fröjd i flera månader, men sen började det om, problemet är att nu syns inga som helst felmeddelanden i Event Viewer!

Det underliga är att det kommer och går. När det är som värst funkar det bara några minuter innan jag får boota om. Det är mycket tidskrävande eftersom saker och ting tydligen inte kan stängas ner normalt. Oftast kommer problemen på natten och sen på morgonkvisten är allt bra igen. Detta gör att jag tror att vad det nu är initieras av anonine på något sätt, att nåt strular där som gör att IPSEC behövs, och då kukar allt ur (men varför inget felmeddelande?). På konstorstid funkar det ju (för det mesta).

Alternativt har det med uTorrent att göra. Jag *tror* att det händer bara när jag kör uTorrent nämligen. Det är svårt att kolla eftersom det händer så slumpmässigt. Det kan vara bra i flera veckor och så börjar det helt plötsligt. Efter sista anoninestrulet har det varit helt överjävligt. Har problem just nu, vilket som sagt är mycket ovanligt på dagtid.

Det första program som strular brukar vara brandväggen (Sunbelt). Man kan väl tänka sig att den har nån panikreaktion innan den går ner och blockerar både ditten och datten? För att testa detta tänkte jag disabla Sunbelt. Men jag är osäker på om routerns brandvägg är pålitlig med VPN. Törs man köra med bara den?

Jag har en Netgear router. Min dator är relativt fräsch och har inte och har aldrig haft några som helst problem förutom detta.

Hjälp!
Senast redigerad av filifjonken 2010-02-17 kl. 16:17.
Citera
2010-02-17, 16:15
Medlem
8D8, kan du kolla om du också har fel relaterade till IPSEC?
Citera
2010-02-17, 23:49
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solsson
Fick det här svaret av min vän som jobbar med Anonine när jag konfronterade honom om kapaciteten i tjänsten;

"Vi besitter en dedikerad 10Gbit lina med full backbone, vi kan även uppgradera denna till 20Gbit vid behov och har således inga problem med kapaciteten bandbreddsmässigt. Vad som dock skett nu är att 2/3 av våra nya burkar pajjade i och med uppgraderingen till 10Gbit vilket ledde till att uppgraderingen inte har gjort någon nytta än då våra nuvarande burkar är överbelastade.
Dessa 2 servrar är snart fixade och 4 nya är på väg (är skickade från leverantören), dessutom har vi 3 till i poolen som ännu inte används då de för närvarande används till annat men dessa ska snart in också.
Vi ska helt enkelt smacka in 9 burkar till och de tillsammans med 10 giggaren kmr bli ljuvligt!

Varför undrar du? Oo"

Skulle säga att det ser ljust ut för alla Anonine-användare i framtiden!

Ditt inlägg sätter ju mer frågor än svar... var någonstans kan man hitta den information där din "kompis" säger att de har 10Bit backbone??? Har du sett deras hemsida, den är ju inte direkt överbelagd med teknisk information, sådan som kan vara viktig för beslut om man skall hoppa på ett abonnemang.. jag skulle vilja säga att den är riktigt usel.

Sedan luktar det ännu mer dynga när företag som har 10Gbit backbone har 3!! servrar och när dessa går finns INGA som helst backuper man sätter in, läs detta igen: INGA backuper. Ännu en gång så att man riktigt fattar: INGA. Börjar det tränga in? Alltså 3 servrar för för 10Gbit backbone, och 2 av de är nere...

Det som får mig att tappa hakan är dock att jag har hört "4 nya är på väg (är skickade från leverantören)", detta har vi hört i nästan 2 månader. Jag vill inte brösta mig här, men vad är det för en JÄ'''LA leverantör de använder. Jag jobbar själv med IT inom ett större företag och skulle jag lämna en sådan förklaring till våra kunder så hade de smort in mig med tjära, rullat mig i hönsfjädrar och ställt mig utanför stadsporten. Men det verkar ju finnas stollar som köper den här förklaringen....

Den sista klämmen: varför behandlar anonine sina kunder som totalt skräp? Har de inte vett att informera oss användare via sin websajt vilka problem de har (om de nu har några) så att vi kan förstå och kanske acceptera allt strul vi har, trots att vi betalar FULLT????

O andra sidan de kanske inte vill slösa på sin 10BGbit backbone till information....
Citera
2010-02-18, 00:02
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Ja! Och värre! Jag har dragit mig för att fråga, men nu jävlar!

Jag har jätteproblem som jag hoppas att nån kan ha några idéer om. Ursäkta om det här är långt och omständigt skrivet, men jag vet inte hur jag ska felsöka, så jag har svårt att uttrycka det klart också.

Första månaderna jag använde anonine i somras var allt frid och fröjd, likaså när jag testade ett par gratistjänster. När jag köpte årsabonnemang började problemen (vilket säkert bara är en slump). Det börjar med att jag inte jag ansluta till internet, sedan lägger i stort sätt allt som körs som en service av, "XXX can't connect to Service" poppar upp till höger och vänster. Väntar jag för länge med att starta om kan jag inte ens göra det på normalt sätt utan måste bryta stömmen.

OK, Event Viewer visade fel som hade med IPSEC Services att göra. När jag googlade hitta jag flera med problem just med VPN och IPSEC. Jag ändrade från Automatic till Manual. Frid och fröjd i flera månader, men sen började det om, problemet är att nu syns inga som helst felmeddelanden i Event Viewer!

Det underliga är att det kommer och går. När det är som värst funkar det bara några minuter innan jag får boota om. Det är mycket tidskrävande eftersom saker och ting tydligen inte kan stängas ner normalt. Oftast kommer problemen på natten och sen på morgonkvisten är allt bra igen. Detta gör att jag tror att vad det nu är initieras av anonine på något sätt, att nåt strular där som gör att IPSEC behövs, och då kukar allt ur (men varför inget felmeddelande?). På konstorstid funkar det ju (för det mesta).

Alternativt har det med uTorrent att göra. Jag *tror* att det händer bara när jag kör uTorrent nämligen. Det är svårt att kolla eftersom det händer så slumpmässigt. Det kan vara bra i flera veckor och så börjar det helt plötsligt. Efter sista anoninestrulet har det varit helt överjävligt. Har problem just nu, vilket som sagt är mycket ovanligt på dagtid.

Det första program som strular brukar vara brandväggen (Sunbelt). Man kan väl tänka sig att den har nån panikreaktion innan den går ner och blockerar både ditten och datten? För att testa detta tänkte jag disabla Sunbelt. Men jag är osäker på om routerns brandvägg är pålitlig med VPN. Törs man köra med bara den?

Jag har en Netgear router. Min dator är relativt fräsch och har inte och har aldrig haft några som helst problem förutom detta.

Hjälp!

Du bör ställa dig frågan. Funkar allt korrekt om du inte använder anonine?
Citera
2010-02-18, 11:41
Medlem
Helt ny på detta med vpn, proxy osv. Undrar om man kan använda Anonine endast med utorrent på nåt sätt?
Citera
2010-02-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramoneur
Helt ny på detta med vpn, proxy osv. Undrar om man kan använda Anonine endast med utorrent på nåt sätt?

Jag använde det problemfritt fram tills tre dagar sedan - vilket är ungefär en vecka.
Citera
2010-02-18, 12:09
Medlem
Citat:

Japp du kan köra uTorrent med Anonine. Anslut bara till Anonine först och kör igång uTorrent som du brukar så funkar det.
Citera
2010-02-18, 15:59
Medlem
Vad jag menar va ifall jag kan använda Anonine med bara utorrent, har ingen lust att strypa min connection när jag gör annat på internet. Vill bara va anonym när jag tankar torrents.
Citera
2010-02-18, 17:32
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Vad jag menar va ifall jag kan använda Anonine med bara utorrent, har ingen lust att strypa min connection när jag gör annat på internet. Vill bara va anonym när jag tankar torrents.

Nepp, funkar tyvärr inte så.
Citera
2010-02-18, 17:43
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avazza
Nepp, funkar tyvärr inte så.
Om du är grym nätverksoperatör kan du säkert få till det. Och i linux är det säkert ännu lättare att sätta upp det. men jag har för mig att man då behöver två helt separata uppkopplingar. Det ena nätverkskortet som du använder för direkt uppkoppling mot internet och det andra mot din LAN som ockås har en delad uppkoppling. Men, men resten får du plugga på själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in