2011-05-10, 20:40
Medlem
Leif-Oskars avatar
Vet någon huruvida det är möjligt att låta all webbtrafik gå genom den vanliga uppkopplingen och samtidigt köra specifika program (t.ex. uTorrent) genom VPN-tunneln?
Det vore att föredra om det går att göra så att webbtrafik aldrig går genom VPN, och vice versa.
Citera
2011-05-11, 01:51
Medlem
Har precis betalt en månad för Anonine, och det fungerar hur bra som helst.
Förlorar knappt någon bandbredd över huvudtaget och det går klockrent att spela onlinespel på.
Perfekt att ha om skolan har blockerat brandvägg för spel.
Citera
2011-05-12, 17:12
Medlem
kuves avatar
skaffade detta idag och tänkte testa vilken kryptering jag skulle använda men det är helt omöjligt att logga in på openVPN medans vanliga funkar på direkten vad jag kan se iallafall.
nån med erfarenhet som har ett svar?

eller har jag bara tillgång till den lätta? köpt genom bahnhof...
Senast redigerad av kuve 2011-05-12 kl. 17:23.
Citera
2011-05-12, 20:02
Medlem
Leif-Oskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuve
skaffade detta idag och tänkte testa vilken kryptering jag skulle använda men det är helt omöjligt att logga in på openVPN medans vanliga funkar på direkten vad jag kan se iallafall.
nån med erfarenhet som har ett svar?

eller har jag bara tillgång till den lätta? köpt genom bahnhof...

Nu har jag inte införskaffat det själv än, men vad jag kan se från deras sida så köper du antingen tjänsten med PPTP eller tjänsten med OpenVPN. Du kan alltså inte få båda delar.

Fungerar den vanliga så är det antagligen den du betalar för, och därför som OpenVPN inte fungerar.
Citera
2011-05-13, 02:25
Medlem
jag betalar 40 kr per månad, någon som kan säga vilken slags kryptering jag har? om det är 1028 bit (eller hur mkt det nu är)?

står inget i "mina sidor" när man loggar in på deras sida...
Citera
2011-05-13, 11:36
Medlem
Blandats avatar
Har inte Anonine blivit ännu stabilare?? Tycker den aldrig går ner nu för tiden..Har vanliga Anonine
Vad tycker ni??
Citera
2011-05-13, 13:20
Medlem
millekillens avatar
Kopplar ner max 1 gång i veckan för mig...
Och då kör jag nästan alltid 24/7
Citera
2011-05-13, 13:44
Medlem
Tjebbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandat
Har inte Anonine blivit ännu stabilare?? Tycker den aldrig går ner nu för tiden..Har vanliga Anonine
Vad tycker ni??

Håller med, hade stora problem tidigare men senaste 3-4 månaderna har varit ruggigt stabila.
Citera
2011-05-16, 16:54
Bannlyst
Ni bör nog inte använda anonine på flashback om ni inte vill bli bannade, säkert många som blivit bannade på FB pga bannade ip nummer hos anonine

Ett ip bevisar ju så jävla mycket tydligen?
Citera
2011-05-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drothaur
Ni bör nog inte använda anonine på flashback om ni inte vill bli bannade, säkert många som blivit bannade på FB pga bannade ip nummer hos anonine

Stämmer verkligen det där?
Jag har använt Anonine och samtidigt varit inne på ett flertal forum utan problem.
Citera
2011-05-16, 19:47
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drothaur

Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Stämmer verkligen det där?
Jag har använt Anonine och samtidigt varit inne på ett flertal forum utan problem.
Samma här, Tror Drothaur blivit bannad någonstans och bara är sur
Citera
2011-05-17, 07:31
Medlem
millekillens avatar
som sagt - använder "anonine" nästan jämt , och har inte blivit bannad nånstans hittills...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in