2012-01-29, 22:00
Medlem
Är det flera som har problem just nu? Har mixtrat lite med datorn och vet inte om det beror på mig eller inte.
Citera
2012-01-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckot89
Om man endast använt/använder VPN till sin gmail då?
Så förs registrera en gmail, för att skaffa anonine, och sen använder du anonine för att skaffa en ny gmail för att sedan skaffa ett till anoninekonto registrerat till det nya gmail kontot? ...

källa: Anonine.com
- Vi vill inte ha några uppgifter som kan identifiera dig som person. Vad vi efterfrågar är användarnamn, lösenord och en epostadress. Vi utgår från att du själv ser till att dessa uppgifter är anonyma om du själv vill det.

Anonine ger e-mail -> gmail ger ip -> identitet. Är detta en risk? Någon med ett konkret svar?
Citera
2012-01-30, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qui86

Anonine ger e-mail -> gmail ger ip -> identitet. Är detta en risk? Någon med ett konkret svar?

Och hur hade du tänkt att Anonine ska veta exakt vilken e-mail de ska ge ut? I så fall måste Anonine ha stenkoll på sina kunder.
Senast redigerad av Peteq 2012-01-30 kl. 07:12.
Citera
2012-01-30, 16:41
Medlem
Fredrikb82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thekingX
Körde anonine för några år sedan när dem lanserade sin tjänst. Har 100/100 och fick ut hyffsade hastigheter då.

Dock länge sedan jag använde tjänsten, kan någon presentera ett bench?

30/10 på en 100/10 lina fick jag ut nyligen. Nu ligger det nera för mig pga ominstalaltion och jag väntar på support för hur jag ställer in dd-wrt.
Citera
2012-01-30, 18:44
Medlem
Något som jag märkt nu på det sista är att ifall man tilldelas en IP-adress med VPNTUNNEL.NET SERVICES via Anonine-anslutningen, så är detta ingen Svensk IP.
Så Svensk stream etc, blockeras.

Jävligt dåligt helt ärligt.
Citera
2012-01-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Och hur hade du tänkt att Anonine ska veta exakt vilken e-mail de ska ge ut? I så fall måste Anonine ha stenkoll på sina kunder.

Teoretiskt skulle det väl fungera ifall man är utforskar på samma ställa under flera dagar, och hemsidan/servern loggar alla ipn man använder sig av och därefter använder Anonine uteslutesmetoden mot alla användarID/epostaddresser som använt dessa IPn under den satta tidsramen. Har de riktigt tur så har de en användare kvar, men troligtvis så blir det en drös.

Det skulle jag göra ifall jag skulle behöva triangelera en användare i ett anonymt nätverk, ifall jag fick påtryckningar.
Citera
2012-01-31, 09:36
Medlem
kultingens avatar
Skaffade anonine för ca 1-2 veckor sedan och har inte kunnat logga in en enda gång, står bara att connection to anonine has failed.
Om jag laddar upp konsoltexten som skrivs under inloggningen, kan någon utröna något ur den då?
Citera
2012-01-31, 21:58
Medlem
Loksos avatar
Sitter på ett adsl där jag i vanliga fall ligger på cirka 50 ner och 10 upp, men med anonine så får jag 8 ner och 2 upp... Är det för att de krånglar eller är det bara så segt?...
Citera
2012-01-31, 23:34
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokso
Sitter på ett adsl där jag i vanliga fall ligger på cirka 50 ner och 10 upp, men med anonine så får jag 8 ner och 2 upp... Är det för att de krånglar eller är det bara så segt?...
Brukar inte vara så.
Brukar få ut 90/15 utan vpn och med vpn cirka 70/10.
Vet inte varför men idag har jag fått ut MYCKET sämre än det.
Citera
2012-02-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Skaffade anonine för ca 1-2 veckor sedan och har inte kunnat logga in en enda gång, står bara att connection to anonine has failed.
Om jag laddar upp konsoltexten som skrivs under inloggningen, kan någon utröna något ur den då?

Hade oxå problem med anslutningen. Stängde av Zone Alarm och vips var jag inne på anonine.
Citera
2012-02-02, 01:39
Medlem
Försökte fylla på med en månad precis.

"Debiteringen misslyckades. Detta kan bero på att ditt kontantkort är oregistrerat hos operatör (anonyma nummer kan ej utföra köp) eller pga låg kontobalans."

Någon som vet varför det infört denna idiotiska regel?
Citera
2012-02-02, 03:02
Medlem
Daniellows avatar
När jag laddar hem utan Anonine får jag upp full hastighet på min 100/100 lina....men med anonine kommer jag upp i 70 PLUS att mitt internet lägger av hela tiden, hur kommer det sig tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in